Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bedøvelse hos tandlægen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 22:46

Hej allesammen...

jeg skriver til jer efter mit tandlæge besøg idag!

jeg er så frustreret og ked af det!

Nå min beretning starter med jeg har ENORM tandlægeskræk! Ikke nålen men selve boring, idet jeg ikke kan smertestillende nok. Så snart lægen rammer min nerve - gir det det værste jag igennem mig og mine tårer render ned af kinderne- voldsomt faktisk!

Jeg gik for tre uger siden til tandlæge (det var ca 1.5 år siden jeg sidst var afsted)

jeg tog derned pga 2 visdomstænder som drillede mig. Men tandlægen sagde de ikke sad i vejen, og i og med de (selvfølgelig) var stoppet med at genere på det tidspunkt - valgte vi at lade dem sidde!

fik alligevel taget røntgen og lavet rutine tjek!

Ingen huller - Wuhuu- men fire sølvfyldninger var ved at revne og de skulle skiftes - ellers ville de springe! @!#$ - det lød ikk rart så fik en tid til at få startet på udskiftning til plastik.

idag kl 10.30 skulle det ske! Jeg kom derned fik min bedøvelse sprøjtet ind og forklarede dem jeg havde MEGET svært ved at blive smertedækket.

hun begynder efter kort tid at bore - og jeg skal sige til hvis det ikke hjælper!

Hun når knap nok at bore før jeg giver et hop - en frygtelig smerte tvinger tårene frem..

Hun stikker igen.. Og igen... Og igen!

4 gange må vi stoppe behandlingen da jeg bare kan mærke ALT!

Hun siger hun ikke kan give mig mere - og afsluttet hullet så hurtigt hun kan!

jeg ryster - er nervøs og rigtig ked og træt af det!! Hvorfor er jeg så plyndret og hvorfor virker bedøvelsen ikke!?

jeg fik to beroligende piller med hjem som jeg skal tage inden næste gang.. Men hun siger jeg skal vente 5-6 uger gir at komme mig helt over denne omgang!!

Men lige nu tvivler jeg på om jeg kommer til tandlæge igen i den nærmeste fremtid!!

Sikke en ØV omgang!

Er der nogen af jer som har prøvet at bedøvelsen bare slet ikke virker?

hvad kan man ellers gøre!?

lattergas er prøvet - det gør ikke smerterne mindre men gør det bare "sjovere"..

Hjææælp! Er så frustreret...

0
0
Svar på denne tråd

heej :)
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 23:13

Jeg har også svært ved at tage i mod beødvelsen - og er ikke smertedækket på noget tidspunkt, men må bide smerten i mig, har dog kun været ude for at jeg har skulle have lavet små ting.

Jeg kan ikke give dig nogle råd, det vores smertetærskler er forskellige :(

Men snak med din tandlæge om der er nogle alternativer..

Camille <3

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 23:33

Har selv haft de problemer altid. Men det stoppede, da jeg fandt en super tandlæge, der bare kan det dér med at bedøve, og giver al den tid, den enkelte patient har behov for, uden "ekstrabetaling".

Hos mig er bedøvelsen en times tid om at virke. Jeg optager en tandlægestol i ca. 2 timer hver eneste gang jeg er der, hvilket er ret ofte, da der er en del at lave derinde, efter 20 år med kun absolut nødvendige tandlægebesøg (dvs. 3 stk i alt).

Min tandlæge er helt obs på, at mine nerver ligger dybere end "normalt", hvilket betyder, at hun skal stikke dybere for at fange dem. I underkæben kommer nålen ca. 2 cm ind...

Det sker, hun har patienter der ikke kan få mere bedøvelse, men stadig har følelse i nerverne. Til dem benytter hun akupunkttur, for lige at give det sidste smertelindring. Dér er jeg aldrig nået til, men 6 sprøjter med 2 forskellige bedøvelsesvæsker til at slå 4 nerver ud, og 1½ time før det virkede, har jeg været igennem...

Mit råd til dig, er at finde en tandlæge, der er villig til at give dig al den tid det tager, før bedøvelsen virker ordentlig på dig, og som fører nøje journal over, hvor dine nervebaner ligger, og hvilke bedøvelser der virker på dig.

Jeg er ikke længere nervøs for at gå til tandlægen, men jeg skal dælen hytteme ikke til andre tandlæger, uden en virkelig grundig journal/telefonisk kontakt til hende jeg har nu. :-)

Salvia

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 12:55

Jeg har oplevet det samme. I går fik jeg trukket 3 tænder ud, bedøvelsen virkede som den skulle. Men hos en anden tandlæge kunne jeg bestemt mærke boringen Det gjorde voldsomt ondt og begyndte også at tude. Jeg blev fra den dag af en lille smule tandlæge skræk. Ærgeligt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 13:22

Jeg har også tandlægeskræk i høj grad - men min nuværende tandlæge giver først lattergas og så bedøvelse og det er han super god til.

Jeg får begge dele og han er meget omhyggelig med først at begynde at lave noget når bedøvelsen virker.

Han bedøver med sådan et smart computerstyret system og det gør overhovedet ikke ondt + det virker 100%

Jeg har haft denne tandlæge i ca. 5 år og min tandlægeskræk er næsten gået over - jeg sidder ikke længere og ryster i venteværelset.

Gitte

NU NEDSAT - NY PRIS - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd

hvor er du fra?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 14:12

for jeg har været frygtelig tandlæge skræk, er det stadig, jeg græder når han begynder at bore, ikke fordi det gør ondt, men frygten for HVIS nu han pludseligt ramte et sted hvor ikke han lige havde bedøvet nok :/ jeg kan godt leve med at jeg græder i stolen, for det er INGENTING i forhold til hvad det har været før.

jeg har en historik af at besvime i ventesalen, kaste op i stolen osv osv. og jeg er altså IKKE pylret med noget, kun liiige tandlæger.

jeg har ny tandlæge nu, og har været ved ham i snart 2 år. han er FANTASTISK!!!!

og jeg giver ham min varmeste anbefaling, .

for kan han kurere mig for tandlægeskræk, så tror jeg på der er håb for alle.

han hedder Poul Staal. og har klinik i Randers, ved ikke noget om hvordan de andre tandlæger er, i klinikken der, og behøver ikke finde ud af det, jeg går ved Poul!

Venligst Annelise.

0
0
Svar på denne tråd

Computer...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 14:44

Computerstyret bedøvelse er det ultimative for personer med tandlægeskræk....

Been there, done that - aldrig mere traditionel bedøvelse!!

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

computerstyret bedøvelse
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 14:58

jeg vil også 100% anbefale dig computerstyret bedøvelse.

jeg havde før i tiden frygtelig tandlægeskræk, fordi bedøvelsen aldrig virkede på mig. jeg kom ud inde fra tandlægen helt svedig og rystende af at holde smerten ud, og efter en gang hvor der var ekstra slemt og tandlægen måtte holde mig nede fordi mine smertereflekser gik helt af mok og jeg væltede hans instrumenter. jeg havde fået nok og ville aldrig til den tandlæge igen.

efter 1½ lykkelige år uden tandlæge fik jeg betændelse i en tandrod og blev tvunget til at finde en ny tandlæge. jeg troede jeg skulle dø af smerte for nu skulle de jo rodbehandle og det hører man altid skrækhistorier om. så jeg brugte lang tid på at læse om bedøvelse og fandt en tandlæge med computerstyret bedøvelse. det virkede virkelig godt og jeg har ikke siden haft smerter ved tandlægen. man mærker heller ikke det der "jag" fra nålen. har siden blevet bedøve 7 gange hos den tandlæge med det system. alle gange uden smerter.

derudover fandt jeg også årsagen til at jeg ikke kunne bedøves optimalt med normal bedøvelse. ved røntgen lagde min nye tandlæge nemlig mærke til at mine tandrødder bøjede mere tilbage af end normalt. den rammer tandlægerne jo efter når de bedøver manulet, og når de så ikke ligger lige der hvor de normalt gør så bliver man ikke bedøvet ordentligt.

computerstyret bedøvelse er vejen frem, man bliver heller ikke lige så lam i hele hovedet/kinden etc. bagefter.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en ekstra
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 16:20

nerve et eller andet sted, den kræver at man bedøver 3 steder istedet for 2 så vidt jeg husker :)

Det nytter jo ikke meget med mere bedøvelse hvis du har en ekstra nerve siddende et sted :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

TAK allesammen
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 17:06

"Dejligt" at vide jeg ikke er den eneste - men træls vi er så mange med ømme bisser..

Måske spørger jeg dumt, men hvordan foregår computerstyret bedøvelse. Hvordan blier man stukket, og hvad gør computeren så ?

Jeg overvejer at finde en anden tandlæge, men det er så svært.. Man skal godt nok stole på dem :(

IGEn tak for jeres råd, og personlige historier...

0
0
Svar på denne tråd

hvad søren er
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 19:11

computerstyret bedøvelse

0
0
Svar på denne tråd

google what you dont know.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 09:31

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Computerstyret
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 10:00

bedøvelse betyder at nålen går meget langsomt ind. Den afgiver en lille dråbe og når vævet foran nålen slapper af kommer der en dråbe mere ligesom den kommer lidt dybere. I praksis betyder det at man bliver bedøvet foran nålen og dermed mærker du den ikke. Det tager så længere tid at bedøve, men tandlægen skal så heller ikke vente på at bedøvelsen virker.

Det var i hvert fald nogenlunde den forklaring jeg fik af min tandlæge.

Jeg har nemlig ikke tandlægeskræk men er rigtig ked af nåle. Så normalt har jeg bare holdt smerten ud når der skulle laves noget. Men med den sidste tand, kunne jeg godt regne ud at der gik den ikke uden bedøvelse. Og selvom jeg var rigtig bange og spændte op i hele kæben, så mærkede jeg ikke nålen.

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning tilbydes tæt ved Hadsund.

0
0
Svar på denne tråd

det lyder godt nok
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 18:35

smart

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider