Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogen som arbejder på Klampenborg ??
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 10:09

Er det nogen herinde som arbejder i staldene på Klampenborg Galopbane ??

For nogle år siden havde jeg en fuldblod som havde konstant muk. Jeg havde prøvet alle muligheder og det endte med at den måtte stå på en ridebane hele vinteren

Men så mødte jeg en pige som arbejdede i staldene på Klampenborg og hun kom med et VIDUNDERMIDDEL !!! Det var noget specielt hvidt tyndt creme som skulle smørres på i et meget tynd lag som de kun brugte på galophestene, fordi at de også var så tyndhudet på deres ben.Mener at det var en lille tube som vist var RET dyr, men også RET effektiv.

Jeg kan slet ikke huske hvad det hed og søger det nu med lys og lygte. Min egen dyrlæge er ikke helt klar over hvad det er, men vil meget gerne se om han kan skaffe det hjem, hvis jeg finder navnet - så nu har jeg brug for jeres hjælp !!!

Vink fra Fru Melgaard

0
0
Svar på denne tråd

Andre erfaringer
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 10:10

Hører selvfølgelig også meget gerne om andre erfaringer :-)

Vink fra Fru Melgaard

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 14:36

Måske har det været Mørkebergs liniment? Det er et magistrelt fremstillet lægemiddel, og reglerne omkring brug af disse er strammet meget op indenfor de sidste par år, så det er ikke sikkert at man kan få det mere.

Held og lykke med bekæmpelsen!

Venlig hilsen Mitte

0
0
Svar på denne tråd

måske..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 16:13

Måske er det fucidin? Meget brugt til muk, med hurtig forbedring.

Mvh MB

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

0
0
Svar på denne tråd

Salve..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 16:29

Jeg har med rigtig god effekt brugt den salve man bruger til køer med yverbetændelse. Prøv at spørge din dyrlæge om det.

"What is right is not always popular and what is popular is not always right."

0
0
Svar på denne tråd

mod muk
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 21:24

Jeps som Henriette siger. En lille hvid tube med rød skrift. Bruges til yverbetændelse hos køer. Falk Rønne plejede at give den mod muk. Mon ikke de fleste praktiserende landdyrlæger har den på lager.....

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider