Har du overvejet, hvordan din veninde vil have det med at få en julegave fra dig, når hun ikke selv har købt en til dig? Det tror jeg, at de fleste vil have det ret underligt med.
Du kunne i stedet bare købe en gave til hende og give hende den med et kort, hvor der står noget i stil med "Tak fordi du er min ven", "Du betyder meget for mig" elelr sådan noget. Og selvfølgelig give den en anden dag end juleaften 
Med hensyn til den perfekte gave, så tager sådan en jo afsæt i, hvem hun er og hvad hun interesserer sig for. En ting til hunden eller hesten er derfor 100 gange bedre end parfume eller creme - med mindre selvfølgelig at hun går helt vildt op i den slags
Jeg synes, den allerbedste gave er den ting, som folk endnu ikke selv har fundet ud af, at de har brug for - men det kræver, at man kender dem rigtig rigtig godt
Således kan et gavekort til en fodterapeut gå fra at være en dødssyg gave til en helt perfekt en, hvis modtageren HAR fodproblemer og er for nærig til at bruge penge på sine fødder. Bare for at give et eksempel...
mvh. tina