|
|
| Vinterridetøj - Back to nature |
|
|
Jeg har kastet mig ud i at skulle ride Islænder, og det betyder back to nature. Hestene står på lejet mark hvor der er slået et skur op. Det betyder udendørs ridning HELE året. Lige op af Vestskoven.  Men jeg har jo altid været vant til ridehus. Så krav til mit vinterridetøj har ikke været så vildt. Man kan jo sagtens ride uden jakke og tykke bukser i en ridehal om vinteren.  Hvad skal man absolute have når man skal tilbringe timerne på hesteryg uden dørs i flere minus grader? (Det regner jeg med det bliver, og gerne med massere af sne ) Hvilket fodtøj er godt at ride i? Altså ridestøvler er no-go og det er jordphurs uden foer jo også, samt leggins. Kan man få gode foerede støvler som støtter godt om anklen som også er varme, men ikke for brede? Jeg bryder mig ikke om thermoridestøvler. De støtter nul og niks er min erfaring. Kan man få noget til at varme ørerne under ridehjelmen? Hvad er smart? ellers andet som kan anbefales? Lag-på-lag tøj er vel ret smart? Andet man bør have når man skal være back-to-nature islænderrytter? Nogen jeg bør vide? Gerne links til sagerne. 
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt af et skift |
|
|
ja, det er da lidt af et skift du laver der, men jeg synes det lyder rigtigt dejligt. det er godt nok nogle år side jeg har gået en vinter i møde uden ridehus, men jeg kan da sagtens huske hvordan det var. støvler: jeg købte et par gode vinterstøvler, noget ala vandrestøvler, som jeg både kunne ride og gå rundt i(tror jeg købte dem i en jagt butik) Bukser: helt almindelige termoridebukser eller kraftige ridebukser - med lange ski underbukser inden under(skønt syn) jakke: jakke der kan knappes op i sædet, med mange lommer og godt foer. jeg købte min i jagtbutikken det var en der var designet til jægerne når de lå mange timer på lur - fik jeg den gang forklaret. huske hue, vanter, termo strømper. mht. hue under ridehjelm, så ville jeg henvende mig til en islænderbutik de har helt sikkert noget. Husk at uld altid er et hit når det er koldt og vådt jeg har haft mest glæde af at handle i diver jagtbutikker, det kan godt være det er lidt dyrt, men det er gennem prøvet og udviklet gennem mange år rigtig god forønjelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwww |
|
|
Når jeg rider udenfor om vinteren, kan jeg slet ikke undværre min heldragt. Jeg rider ikke i nogen form for ridestøvler om vinteren. Bare nogle ganske alm tykke gode støvler. Den med en hue under ridehjælmen, har jeg selv tænkt på. Men har aldrig fået gjordt noget ved det. Så jeg følger spændt med i tråden. God fornøjelse med vinterridningen.
Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor. www.halv-gris.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uld undertøj |
|
|
hej Min datter rider på Strømsholm i Sverige, der er bare for koldt! Herhjemmme havde hun altid skiundertøj, nylon e.l. på. Men vi købte, hos Hofmann i Odense noget uld undertøj, som hun syntes er helt fantastisk. Det hjælper jo ikke på tæerne:) Jeg rider iøvrigt med et løbepandebånd under min ridehjælm. hilsen Joan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Jeg har en heldragt og den er jeg dæleme glad for. Tror ikke jeg kan overleve vinteren uden den . jeg fryser enormt hurtigt og når man skal være ude hos hesten så længe, eller bare overtale sig selv til, at komme ud i det kolde vejr, ja så er den bare guld værd .
Damgaard med den firbenede skygge Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle og huskattene Diego og Sally
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det lyder dælme som et hyggeligt projekt  Mht. hue under hjelmen - når jeg cykler på racer/mtb om vinteren har jeg en cykelhue på under hjelmen. Det er sådan nogle som sidder ret stramt, dog uden at være ubehagelig. Nøj manner den er god når man suser mod vinden med 60 km/t om vinteren da den dækker ørene. Den som jeg har er desuden svedabsorberende, så den bliver ikke kold og den er somsagt bygget til at have under en hjelm. Det fungerer også under ridehjelm De er ikke så dyre, og alle cykelhandlere har dem på lager her om vinteren. De få 'ridehuer' jeg har set, virker ret klodsede og er ret dyre, så jeg foretrækker min Xtreme-cykelhue 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huen... |
|
|
... kan du købe hos Hööks. De har en fleecehue der har net i toppen, så den passer under en hjelm. Og den sidder tæt til med velcro ned om halsen, så den varmer godt www.hooks.dk/ product.aspx?productid...Order=DESC Personligt rider jeg som regel bare med almindelige ridebukser om vinteren - og et par støvler der er store nok til at have et par gode hjemmestrikkede uldsokker på uden at noget strammer. Vinterridejakke er også en god ting - og så KAN man jo tage en ulden undertrøje under sin almindelige bluse. Men det hele kommer jo også an på hvor kuldskær man er. Som sagt trives jeg fint i almindelige ridebukser om vinteren - er der mere end 5-7 graders frost KAN jeg finde på at tage et par tynde gamasher på under (og måske endda lukke jakken). Og handsker kommer også først på når der er 4-5 graders frost - hvis jeg skal ride langt 
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg både cykler og rider med et alm øre/pandebånd fra en sportsforretning, kunne ikke leve uden!! Synes huer glider uvægerligt op og blotter det nederste af ørene, det holder jo ikke, så jeg sværger til pandebånd. Og så er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv som turrytter at købe nogle ordentlige vinterridehandsker. De er vind og vandtætte, tykke på ydersiden og mindre tykke på indersiden så man stadig har en smule føling med tøjlen. Jeg cykler også i dem når det vælter ned, og de kan virkelig tage meget vand. Så købte jeg er heldragt med riderumpe sidste år, den glæder jeg mig til at indvige i år!
Venligst Maluna *** Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tøj i vintervejr |
|
|
Back to nature.. Du for sikkert et chok, som jeg selv gjorde for 2 år siden.. Jeg har i 9 år været van til ridehal, så fik en chok da jeg om sommeren flyttet til et sted uden ridehal, og vinteren kom med hastige skridt.. For puha det er jo koldt udenfor.. Men man bliver samtidig også meget kretiv med hensyn til sin træning (Har selv en spring hest, som har gået mange stævner, så derfor skal holdes igang i al slags vejr).. Men stadig den dag i dag, ønsker jeg mig ind i en ridehal når regnen står om ørene på en.. Med hensyn til tøj.. Jeg rider i om vinteren.. Uldundertøj (+jeg har neopren knæ beskytter på, pga knæproblemer) Ridebukser Ridetermoovertræks bukser Uldstrømper T-shirt Tyk varm trøje Kingsland vinter jakke Tykke vinter handsker Tynd hat til under hjelmen Vinter ridestøvler (Som er købt i hooks, og er super at ride i, når man gerne vil have ridestøvler på, men også gerne vil kunne mærke ens tær).. Og så er uld tøj bare godt, når man skal ride udenfor..
Mvh. Trine Det er ikke modig at gøre noget man ikke er bange for... Men det er virkelig modigt at gøre noget man virkelig frygter..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinterridetøj på isbukke |
| Forfatter:  |
kari 1 |
| Dato:  |
14-10-2012 11:06 |
|
Hej Jeg har redet isbuk i mange mange år uden ridehus, det er jo ikke vejret men påklædningen der er noget galt med. Softshell jodphur ridebukser (en fantastisk opfindelses) Ride heldragt (havde selv en Maddox) Ski undertøj til alm. ridebukser Sorell eller lacross støvler, så fryser man aldrig om fødderne. Ordentlige ridehandsker en tynd hue under hjelmen. Så er du klar til fantastiske naturoplevelser i den danske vinter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De bedste ørevarmer |
|
|
Hej Jeg bruger følgende ørevarmer www.bike4you.dk/ index.php?manufacturers_id=133 De kan efterhånde købes flere steder og de er guld værd. De sidder godt under hjelmen og varmer rigtig godt. Det jeg så godt kan lide ved dem, er at der ikke er noget der kan komme til at sidde og klemme under hjelmen. Det eneste der er med dem, er at det er vigtigt at købe dem i den rigtig størrelse og at vende sig til dem. Har man dem på i længere tid afgangen, kan man godt få lidt ondt bag øret. Dette har jeg oplevet når jeg har haft dem på i flere timer afgangen. Prøv dem, i vil ikke kunne leve uden. Hilsen Katrine, der ikke fryser om ørene mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalala |
|
|
Off topic: Jette-stald Møllegården: Tja, rent praktisk er det et stort spring. Men jeg har længe brændt for at ride ture i det fri. Efter en tur til Rømø og et par ture på Islandsk hest der blev jeg meget lun på ideen om at have en SÅ stabil tur hest som mere eller mindre bare levere en god ridetur i det fri hver eneste gang. Samt at de er så sikre på deres ben og udholdene. Godt nok kommer jeg fra Fjordhest, men det kan bare ikke sammenlignes. Vel er Fjordhesten hårdfør, men slet ikke på samme måde og den slår altså ikke islænderen i at være sikker på benene i alt terræn. Der fede ved Islænder-verden er den åbenhed og glæde folk besider. Jeg har fået den vildste velkomst. I de 15år jeg har bevæget mig i hestesporten har jeg aldrig oplevet noget lign. Også er det SÅ fedt at man bare kan leje en mark og banke et skur op med løsdrift og sadelrum i den anden ende også har man hest og hestenen behøver ikke mere end det. De har det fantastisk under disse naturlige forhold. Anyway.... Det var off topic. Men det er jeg jo ret god til. Jeg har overvejet en flyverdragt. Gerne med ridenumse. Men de koster godt nok også en del. altså 1500kr.  Jeg har lige købt en Kingsland vinterjakke som jo heller ikke er helt billig. Men den er dog meget varm, så jeg må pt bruge min "gamle" vinterridejakke fra Pikuer. Den er knapt så varm. Hvad med noget godt regntøj? Noget som holder ens ben tørre også? Kan man så en "kjole" eller noget, en jakke som kan ligges ud over både hest og mine egne ben? (Har set politiet ride rundt med noget der ligner. De der støvler i anbefaler, ala vandre støvler. Har i et billede så man kan se hvad det er for noget man skal gå efter? Jeg har et par lacrosse støvler. Men jeg synes de er for store at have i stigbøjlerne, bange for om man vil kunne sidde fast. Altså de kan godt være der, men der er ikke meget plads. Men de er varme, jeg har aldrig haft kolde tæer i dem.  ang. varmeører. Så er det smart med de der ørevarmere som bare sættes på øret. Men jeg ville nok være bange for at blive kold på resten af hovedet, især bagpå ned mod nakken. Men måske jeg kan få et tørklæde som er stort nok til at sidde helt op omkring hovedet. Men jeg varm på ideen om flyverdragt. Jeg forstiller mig man er mere bevægelig og fri i kroppen med sådan en i forhold til thermoridebukserne, som jeg havde på idag. Jeg har et par læder handsker med Thinsulate inden i. De er vidst købt i horze. De sidder godt. Men om det er varme nok ved jeg ikke endnu. Jeg rider normalt heller aldrig med handsker. De skal være mange frost grader før jeg tager handsker på. Men jeg er heller ikke vant til at ride udendørs.  uld undertøj er på listen. Dertil har jeg et par Back-on-track lange underbukser, de er altså også gode. Men intet slår uld. Det pakker jeg jo min søn ind i  Tak for alle jeres svar, det er meget vigtigt for mig at være pakket godt ind, jeg er ekstrem kuldeskær og mit immunforsvar er dårligt. Kender i nogle gode islænder indkøbssider hvor jeg kan få det meste? eller bare kigge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nonne.... |
|
|
Lebech: Hvad er den der Nonnehue lavet af? Er det 100% uld? Er det merino uld eller superwash?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| back to nature |
|
|
Hej  Har ikke lige læst alle tråde. Jeg har altid været vant til at ride ude, og her er mine bedste tips:
Lad os starte fra bunden. Sko - køb et par gode støvler eksempelvis i en jagtbutik. Mine går ned til -18 grader, og går op til cirka midt på anklen. Derudover er de lidt for store, og det er vigtigt(!), da der skal være luft rundt om dine tæer, for at dine fødder er i stand til at varme luften op omkring dine tæer, hvis du forstår. Mange tror at jo flere lag sokker de har på, jo varmere er det. Det er forkert. Dine fødder er simpelthen ikke i stand til at varme alt det stof op, og så fryser man altså! Strømper - nylonstrømper og lange uld-sokker (evt. købt i jagtforretning, de er altså bare gode!) Intet andet. Bukser - lange uldunderbukser har alle dage været min redning, samt et par GODE termo-ridebukser som dem jeg har på på billedet. De er kanon! Og kan let lynes af og på. På overkroppen - Igen, uldundertøj. Herover en langærmet tynd bomuld- eller uldbluse, en striktrøje og et godt tørklæde. Og så selvfølgelig en rigtig god vinterjakke - jeg er glad for dem der går ned over numsen. Hænderne - Jeg har et par luffer, du ved nogle af dem hvor lillefingeren er fri, så man kan ride med dem det er de eneste handsker jeg ikke fryser i. Dine fingre varmer hinanden op  Hovede - Et godt tætsiddende pandebånd under ridehjelmen. Håber du kan bruge det!
Med venlig hilsen Cecilie Nu også som ejer af langbenet hingstebandit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalal |
|
|
Cecilie med ?Filou og Leopold&# Tak for svar. Det med plads til fødder til støvlerne ved jeg forresten godt. Da jeg købte mine Lacrosse støvler i en jagt biks for mange år siden. De er str 38/39. Men de er ret møre i det og foret er trådt godt sammen. Men de er ikke gået disideret i stykker. Så jeg tror godt de kan holde en vinter mere. Det vil være 7. sæson de kommer i brug. Tal lige om kvalitet!  Når du siger nylonstrømper, tænker jeg på finmaskede strømpebukser. Men det er vel næppe det du mener Hvordan ser sådanne ud? Har du et link??? Hvor kan man få rideluffer? Vil du anbefale læder ydre? eller stof med forstærkning i hænderne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinter ridning |
|
|
En halse-disse, bruger jeg når det blæser og er frost,det er en jeg har købt da jeg gik på jagt. Jeg rider med et par skibukser uden på et par langbenet "svedunderbukser". Under ridehjelmen, der er med"skrue" indstilling i nakken, har jeg et pandebånd, et af dem der er lidt bredere ved ørene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Skibukser med 2 par gamacher inden under - evt. et af dem lange underbukser. Så en langærmet, sweatshirt e.l udover og en god vinterjakke - skijakke, dunjakke, ridejakke e.l
Pandebånd eller et eller andet, andet på ørene og et halstørklæde.
På hænderne sådan nogle her: www.horze.dk/Horze-forede-3-finger- luffer/ 31487,da_DK,pd.html?dw...gid=gloves Evt. med et par tynde stof handsker inden under. Eller skihandsker, ellers så sådan nogle her: www.horze.dk/Horze-Magic- handsker%2C-onesize/ 31400,da_DK,pd.html?dw...gid=gloves Inden under og nogle fleece e.l ud over som er større. Også bamse støvler hvor der er hyggesokker og evt. et par tynde inden under. Så kan jeg holde varmen! Men jeg er også en forfrossen en..
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uldundertrøje |
|
|
jeg ahvde for mange år en sådan- og savner den vildt. Nogen der harlink til hvor man kan købe godt uldundertøj, alterntivt thermounderøj med samme gode effekt ? Jeg rider dog ikke islænder- men rider ud det meste af året, vælger kun ridehus når det er virkelig regn/frostvejr. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winter wonder land |
|
|
Karinae: Helly Hansens WARM-serie laver skiundertrøjer med uld. Jeg har en, og jeg elsker den overalt på jorden - den er både åndbar og virkelig varm, holder mit inderste lagt perfekt tempereret - jeg fryser eller sveder ikke, uanset temperatur og aktivitet. Har så til gengæld også kostet 500 kr. Camilla, hvor fri skal du være i sadlen? Jeg har det sådan at jeg ikke kan fordrage store termobukser, dragter mm, der fylder omkring mig - har brug for at være lige så mobil som i normalt tøj  Derfor rider jeg i tyndt lag på lag ULD. Skiundertøj inderst. Er det MEGET koldt har jeg to par tætsiddende skiunderbukser, det ene par uldne, og så normale ridebukser. Overkrop skiundertrøje, evt. tynd uld bluse, fleece, varm jakke, der er både vand og vind tæt (HELT tæt). HUSK desuden at få fat i noget, der er åndbart. Man kan sagtens svede udenfor, og at blive klam og dernæst kold er helt frygteligt. Jeg rider kun i åndbare materialer - skiundertøj, uld, åndbar fleece. Vandtætte handsker hvis du skal lave staldarbejde. Horze har helt tynde elefanthuer til under hjelmen, de kan også trækkes op om næsen. Jeg har både i bomuld og uld, de var meget billige. I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilføjelse |
|
|
Glemte lige: gå langt uden om bomuld. Bare et lag bomuld bremser åndbarheden og bliver fugtigt. Og selvom det er koldt sveder du jo stadig lidt, når du er fysisk aktiv. Held og lykke I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Uldundertøj er et must. Noget der varmer, men som du kan ånde i. Jeg har også brugt skiundertøj, men holder mig bedst varm i ulden..(Lange underbukser under ridebukserne). Vinterjakke der går ned over måsen, men som kan knappes op i siderne, så du sidder ordentligt i sadlen. En med nogle gode lommer til fx. tlf. eller lign. Og så skal den selvfølgelig være godt vandtæt og åndbar. Ikke deciderede ridestøvler men fx. Lacrosse støvlerne, med gummi i snuderne og lammeskindsfoer er gode varme, og man kan bevæge tæerne. (Vigtigt med bevægelsen! Ellers fryser dine tæer uanset indpakning). Vinter-ride-luffer som har tre fingre - én til tommel, én til 3 midterste, én til lillefingeren, så du kan holde om tøjlerne.Jeg har selv et par i sort skind med lammeskindsfoer. De er fantastiske. Halstørklæde. Og en ting til, selvom du er pakket ind, skal du kunne røre dig, så lad være med at have noget på, udover bukser, der sidder alt for tæt.
Nu med lånehesten Nadia - tysk oldenborg hoppe e. Tiberias/Urprinz **** savnet er de 4 smukkeste stjerner på himlen **** Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traalalla |
|
|
Tak for alle jeres svar. Hvor er det dejligt! Jeg vidste ikke det med bomuld! Det vil jeg huske! Uldtøj er på listen og luffer! Jeg forsøger at bruge mine lacrosse støvler og ser om de er umulige at ride islænder i. Jeg har en jakke som kan lynes op i begge sider. Den er bare ikke lige så varm som den Kingsland jakke jeg har købt. Hvad med regntøj? Sådan en dag som i dag hvor det regner meget kan man jo blive meget våd og at undgå at ride dage hvor de regner vil jo betyde der ikke bliver ret meget ridning. Hvilket jo er ærgerlig. Jeg vil overveje flyverdragten. Måske jeg skal prøve en og se om jeg synes jeg har mere frihed end ved overtræksbukserne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sonnenreiter |
|
|
Jeg bruger sjældent overtræksbukser. Bruger Sonnenreiter Softshell vinterridebukser (Teigar har dem fx.) med et par ski-underbukser indenunder. Et det virkelig hundehamrende koldt. Så skiunderbukser og skibukser og så min lammefætter, så jeg ikke glider (lædersadlen og skibukser). Under ridehjelmen : tynd hjelmhue fra fx. T Hansen. Et par ekstra handsker med i lommen til hvis vejret er meget fugtigt. Et par lange skisokker af dyr kvalitet ud over skiunderhylerne. Gerne La crosse støvler, men så uden bøjler, men på Ride on pad, bar ryg eller lammefætter. Halsedisse fra Back on track. Af og gå hver time, så varmen kan holdes og hesteryg strække sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kan godt sige dig, at jeg er den største frossen pind der er set på denne jord.. ca. Jeg har redet ude mange vintre, og det bekymrer mig ikke - så længe jeg har mine tæer varme - de kan dog fryse til is ved ingenting. Jeg plejer faktisk ikke at have vildt mange par sokker på - tilgengæld har jeg spenderet en kvartformue (100 euro) på et par støvlevarmere til mine fødder... ! Det er GULD værd. Jeg bruger dem kun når det er skitid, men de kan sagtens sidde på et par almindelige vinterstøvler. Hvis de kan sidde fast på skistøvler med 50 km/t ned af bakker kan de holde til meget. Jeg har faktisk købt sådan en tynd hue af fleece i en skibutik - og det virker. Generelt er skiudstyr i stor udstrækning en god ting - det er lavet til at man skal kunne holde varmen i det - og samtidig så er det faktisk også ofte praktisk, i det jo ikke dur hvis man ikke kan bevæge sig når man står på ski. Jeg får i hvert fald lynhurtigt problemer hvis jeg ikke kan bevæge mig overhovedet... ! - og så fryser man da først. Jeg har noget godt kvalitets skundertøj fra Helly Hansen eller lignende. Det er det mest effektive. Desuden har jeg rullekravebluser i massevis - og så nogle gode uldtrøjer udover. Nogle gange har jeg også en termojakke på udover mine lange ski underbukser hvis det er temmelig koldt. Jeg er ret ligeglad med ekstreme temperaturer - det eneste der ikke er ligeglad er oftest minet tæer. Dem kan jeg ALDRIG holde varme. Stort set ikke i hvert fald. Det mest ekstreme jeg til dato har prøvet er ski i -30 - -35 grader. Det var KOLDT... MEGET koldt. Men der var næsten helt vindstille, så det gjorde ikke så meget. Det er faktisk meget værre hvis det virkelig blæser og man så lige får 15 kg sne i fjæset. Jeg har dog pt. ridehal men jeg rider ligeså gerne ude. Det skal faktisk være snevejr før jeg ikke rider ude - og den eneste grund til jeg de sidste par vintre ikke har redet ude i snevejr er faktisk fordi, vi har haft vandpytter under sneen MANGE steder. Det er faktisk hesten, der bryder sig mindst om regnvejr. Hvis det regner lidt er han ligeglad, hvis det regner meget, så NÆGTER han pure at have hovedet i vindretningen... At han er løsdrifthest - og kun går med regnfrakke - og har en pels, der er ligeså tyk som en bamses er åbenbart ingen begrænsning for, at man ikke kan lide regnvejr. For han får hver eneste vinter lov til at sætte den pels han mener, han har behov for - og han sveder aldrig når vi rider, så det er ikke noget problem. Så ski - eller jagttøj, alternativt også spejderting - det er ligesom lavet til at man skal være ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oilskinsfrakke. |
|
|
Jeg har redet meget ude i alt slags vejr. Jeg har været glad for min store tunge oilskinsfrakke (til ridebrug) - meget oldschool! Med den på og så en fleecetrøje holder man varmen fint + holder tør - uden at behøve så mange lag indenunder. Det har jeg synes var rart i forhold til at føle sig smidig på hesten. Det gode er, at den også dækker det meste af sadlen, hvis I kommer i regnvejr. UVEX hjelme kommer med en vinter-ørevarmer, har jeg set. Ellers er der jo div. fleecehuer, der kan passe ind under hjelmen - friluftsbutikker har dem også med windstopper og det kan være en fordel. Hænderne og tæerne er ofte det, der ender med at fryse først - en rideluffe i god kvalitet som endelig ikke må være for små og så varme vinterridestøvler må også være et must. MH Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sljfojwfoe |
|
|
@ camilla og Bailey Alle lanacares produkter er 100 % merinould, også den dejlige hue der går under hjelmen. Den skal vaskes i hånden, men uld tager jo ikke meget i mod skidt og snavs - min er kun vasket få gange de mange år, jeg har haft den. Man kan læse om produkterne her: lanacare.com/modules/produ/voks.php
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså!!! |
|
|
Ih, hvor er det dejligt så mange vil hjælpe! IDag var jeg ude og ride selv om det var meget vådt. Det dryppede dog kun mens jeg var ude og ride. Men det er stadig ret koldt. Jeg kunne dog snildt holde varmen i mine staldstøvler(gummiestøvler når jeg ikke var til hest) back-on-track inderst og thermoridebukser yderst. en bomulds stropbluse og en langærmet i bomuld og min pikuer ridejakke som kan lynes op i begge sider,samt foran. Intet på ørerne(ud over ridehjelm ), men et stort partisaner tørklæde. Det gik fint. Men jeg er ikke glad for de der thermoridebukser. Jeg synes de fylder meget og inskrænker mine bevægelser. ISær på jorden, ikke så meget til hest. Men jeg er lidt bekymret om det med vand. Hvis det står ned, om vinterjakken så kan holde det ude. Jeg er dog sikker på jeg smutter en tur i en jagt biks efter støvler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regnfrakke |
|
|
Jeg købte en lang regnfrakke i Heri, tror den kostede 150 kr, men for pokker hvor kan den holde på varmen. Den er jo både vind og vandtæt, lang nok, så man spænder den rundt om benene ned til under knæet, så man bliver bare ikke våd. Den går forøvrigt også ud over sadlen bagpå. Jeg er meget glad for mit lammeskinds sadel/sæde. Den gør at sædet er dejligt varmt om vinteren, og så er soft shell bukser et must. Samt mine Lacrosse støvler. De er brede, men jeg har købt hr. stigbøjler, så er der mere plads. Så dem bruger jeg om vinteren. Min heldragt er så det bedste når det bliver rigtigt koldt, og så lige med luffer til. Luffer er altid varmere end handsker. Equipage har forøvrigt også lavet et svedbånd/pandebånd, tror det koster 39 kr i fleece, til under hjelmen. Det virker super. God fornøjelse
Hilsen Mette Der har spist sig rask fra leddegigt Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag og barfodstrimmere burde forbydes....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vand - ja jeg har også sådan en lang regnfrakke - min er dog fra Hööks, den kan dække både mig og sadlen og holder benene tørre. Hætten er stor nok til at rumme en ridehjelm (så man holder sig tør i nakken), og kan spændes ind når man går uden - jeg ææææælsker den regnfrakke!!! Der er ikke så meget varme i den, men den er rummelig (de er lidt store i størelserne) og kan bare komme udenpå gode trøjer og fleecer. I øvrigt er den fyldt med reflekser også. Du skal også huske masser af reflekser til både dig og hest i vintertiden! Jeg købte sidste år en Schokemöhle fleece.. Det var lidt fjollet - jeg har masser af fleccetrøjer... men denne her er altså noget særligt, den er tæt i fleecen, har foer og er figursyet så den let går under ting. Nogen gange kan det godt betale sig at flotte sig lidt, for den var jo ikke billig. Jeg gik igennem sidste års kolde vinter i en uldundertrøje, den omtalte fleece og min kraftige næsten vandtætte maddox vinterjakke - kun yderskallen - dununderjakken er simpelthen for varm for mig - bruges kun hvis jeg skal 2 timer i skoven - så er den til gengæld guld!
Venligst Maluna *** Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig varm |
| Forfatter:  |
Louise ♥Skinfaxi♥ |
| Dato:  |
16-10-2012 16:13 |
|
Jeg bruger en mountin horse vinterjakke, et par termoridebukser fra hooks. En tynd uld elefanthue fra horze. Inderst skiundertøj, en uldtrøje og skisokker. Jeg har et par vinter staldstøvler og mine la cross til de helt kolde måneder. http://Www.teigar.dk stedet at handle. Jeg har også en ridedragt fra hooks med refleks, den er super praktisk og varm.
Med venlig hilsen Louise og Skinfaxi fra Stald Engmarken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Varme på ørene |
|
|
I tiéren der kan man få nogle øredutter som går bag om nakken, så de kan sidde uden noget, de er skide smarte da man kan have dem på under sin egen ridehjelm der ikke kan ændres i str.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tøj tøj tøj |
|
|
Så er jeg ved at lave liste over mine indkøb. Jeg faldt over disse støvler: www.hooks.dk/ product.aspx?productid...Order=DESC Kan man ride i dem? Nogen som ved om det er ok varme? Bare til at ride i? Jeg har lacrosse støvler til når jeg bare går rundt, men jeg bryder mig ikke om at ride i dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er ikke sikker på, om nogen har slået et slag for heldragten fra Maddox? Der er tale om denne: nordjyskislaenderudstyr.dk/til- rytter-9/beklaedning-11/maddox- ridedragt-heldragt-751.html Jeg har den, og jeg E L S K E R den!!! Jeg er inkarneret helårs-turrytter, og den er foreløbig det eneste, som jeg for alvor har kunnet holde varmen i. Dertil er den nem at komme i, så der spares lidt tid og bøvl på for mange lag tøj. Jeg har haft den på i dag for første gang i år med et sæt skiundertøj under.. havde dog glemt, hvór god den er, så undertøjet kunne jeg godt have undværet..puuh..  På fødderne har jeg LaCrosse, og på fingrene et par vinterridehandsker fra Thinsulate, som er udmærkede. Held og lykke med det hele.  /SC.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vinterridning |
|
|
@!#$ ridehaller - træner ude året rundt - og eeeeeeelsker min pingvindragt... 
©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`© www.haflingerstutteri-nordan.com Vallakker kommanderer man med, hingste diskuterer man med og hopper spørger man om lov...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ride ude |
|
|
Jeg har altid reddet ude. Men har nu fået staldplads med ridehus, det bliver spændende  jeg har mig en termokedeldragt - den fåes ret billigt. Hvis man har en fornuftig hest uden de vilde bukkespring, sidespring o.lign., kan man sagtens sidde fast i sådan en. jeg har mine sorel vinterstøvler, som er rimelig stive i skaftet. De kan godt passe i mine bøjler - ellers kan man evt. skaffe sig bredere bøjler. Alt efter hvor koldt det er, er der masser af plads til tøj i kedeldragten. Det er virkeligt lækkert, at man ikke skiller på midten! På ørerne har jeg mine earbags, de kan snildt være på uden at hjelmen og disse generer hinanden. De kan fåes i sportsbutikkerne: www.designertorvet.dk/ Produktvisning.136/Earbags--- %C3%B8revarmere,-small.28.aspx Og så selvfølgelig vanter! jeg har pt. equipage hansker, som har gjort det rigtigt og skal nu på 3. sæson. De er både tykke og fleksible og lavet af noget softshell agtigt noget, så det ikke bare blæser igennem dem: www.fynsrideudstyr.dk/equipage- artic-thermohandske (taget fra tilfældig hjemmeside) og den sidste luksus er mit lammeskind på sadlen  vi håber på en fornuftig og lun vinter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|