Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pærevælling - opskrift søges!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 10:48

Nogen som kan anbefale en god opskrift på pærevælling ?

Jeg har friske pærere fra haven og økologiske boghvedegryn i skabet.

Så det skal være en opskrift med boghvedegryn.

Jeg har forsøgt at google mig til en opskrift, men de er vidt forskellige dem jeg kommer frem til.

Nogen skal man bruge sødmælk, andre kærnemælk (har begge dele), og nogen steder bruger man boghvedegryn (har jeg) eller byggryn.

Nogen steder skal grøden koge en hel time, og andre kun 15 min, men på posen med de gryn jeg har står der 15 min.

Nogen steder koger man pærerne for sig med en del sukker (gør ikke noget for mig hvis der er sukker i) og andre steder skal der salt og ikke sukker i grøden og pærerne skal direkte i grøden de sidste 5 min det koger.

Så tager med glæde imod nogle gode ideer/anbefalinger på opskrifter..

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

vælling
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 16:50

du vælger de gryn du helst vil bruge, tager ca. ½ del gryn til ½ liter kærnemælk - det sætter du i kog - pærene skæres i tynde skiver uden skræl og tilsættes - det hele skal vel koge i ca. 15-20 min

jeg har altid tilsat lidt sukke (men det var også i ruder konges tid)

når din vælling har kogt det du synes den skal tager du en stavblender og blender det hele godt - eller du sigter det gennem en alm sigte.

du kan serverer det enten i flaske eller i tallerken med lidt rosiner og hakkede græskarkerne oven på (alt efter alder)

du kan skifte pære ud med fx. æbler det smager også godt

jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider