Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Cykler du med cykelhjelm?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:13

Hej Heste-Nettet

Min gamle mor har endnu engang pustet til min dårlige samvittighed med hendes mange skrækscenarier, men hold nu fast hvor jeg AFSKYR tanken om at skulle gå rundt med håret formet efter en hjelm resten af dagen...det ser bare ikke smart ud!

Okay alligevel, hvis den en dag redder mit liv, men hvad er risikoen lige for at jeg vælter? Det er kun naboen, det sker for...

Cykler i med cykelhjelm eller er i optimistiske og vælger at tro på, at i ikke vælter?

Don't tell me the sky's the limit
when there are footprints on the moon
...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:16

Jeg gør. Da jeg var teenager var det også vigtigst for mig om jeg så smart ud, men det er jeg altså vokset fra.

Jeg oplevede for nyligt at en komplet spade kværnede overfor rødt og ramte mig. Der skete intet med mig, men det satte altså i perspektiv, hvor hurtigt det kan gå galt - og at man ikke kan regne med at bilister har øjne eller hjerne i hovedet.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

cykelhjelm,
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:25

Jep jeg kører med cykelhjelm.

Lader den af og til være hvis jeg bare skal de fem min over itl min mor, men der kører jeg også kun over en lille bitte vej, men skal jeg ud i trafikken ryger hjelmen på.

Det med håret gør ikke så meget når man i forvejen har umuligt høstakkehår:)

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:32

Nej... som barn var det eneste tidspunkt jeg blev påduttet en cykelhjelm, når jeg skulle over hovedvejen for at besøge min veninde (vi snakker <5 år), og når skolen havde arrangeret cykeludflugter.

Jeg har heller ikke hjelm på, når jeg står på ski; som barn havde jeg dog.

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 00:30

Jeg gør. På mit gymnasium og i folkeskolen, var cykelhjelm ækvivalent med umoden/umoderne. Her på uni (på mit fakultet) ser man stort set ingen uden.

0
0
Svar på denne tråd

Cykelhjelm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 06:40

For mig er cykelhjelmen lige så naturlig som ridehjelmen på hesten og selen i bilen.

Jeg kan så godt lide mit liv som der er, og så meget hjelmehår syntes jeg altså ikke man får, medmindre man er ude og få pulsen op, så man sveder.

Hilsen Nana

-Der aldrig bliver dygtig nok, til at kunne vise ridebilleder af min hest på HN

0
0
Svar på denne tråd

jeg gør ikke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 07:44

Og jeg har lidt dårlig samvittighed hver gang.

Jeg cykler ikke hver dag, og når jeg cykler er det mest en hygge søndagstur, på de hyggelige stier her i området så jeg er ikke i trafik, det er lidt min undskyldning.

Hvis jeg cyklede i trafik til og fra arbejde hver dag, ville jeg bruge hjelm.

Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

Ja og nej...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 07:47

... Da jeg for et par år siden begyndte at cykle igen, var det med hjelm.

Dog hr jeg i de seneste par uger cyklet uden - men det skal der laves om på.

Eneste grund til at jeg har cyklet uden i et par uge er, at jeg plejer at låse min hjelm fast med den kædelås jeg sætter på forhjulet - og det har desværre inspireret nogen til at der selvfølgelig skulle tisses på den (NEJ - jeg tror ikke på at det er en hund - men der er flere mænd der ses bruge cykelskuret på stationen som toilet - de SVIN!)

Så jeg skal have købt en ny :(

(og så skal jeg lige finde en anden måde at sætte den fast på cyklen - i over tissehøjde)

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger cykelhjelm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 08:58

Jeg bruger cykelhjelm, for jeg er simpelthen så bange for at komme til skade.

Jeg har oplevet at blive peget på og grinet af, men min cykelhjelm fylder også meget - det er sådan en stor yakkay bøllehat-formet model. Men jeg er egentlig ret ligeglad.

Jeg forstår ikke de forældre, som cykler med deres børn. Børnene har hjelm på, men forældrene har ikke. Hvorfor?? Forældrene vil ikke miste deres børn, men tror de måske børnene har lyst til at miste forældrene?

0
0
Svar på denne tråd

ja ...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 09:34

Nej det plejede jeg ikke... men jeg havde faktisk en ulykke for et par uger siden, hvor en anden cyklist kom til at hænge fast i min kurv med styret og måtte en tur i asfalten og en tur på skadestuen. Efter det blev hjelmen hevet frem igen.

Jeg føler dog ikke at cykelhjelmen er så sikker som min ridehjelm. Den går ikke helt så langt ned i panden og nakken og sidder ikke helt så tæt på trods af at det er den rigtige størrelse... men man kan vel ikke cykle rundt med sin ridehjelm?

Der er ikke den ting en haflinger ikke kan!

Når det altså lykkedes dig at få dens hoved op af foderspanden

0
0
Svar på denne tråd

Overskriftttt
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 09:59

Nej, ikke når jeg cykler til og fra job/skole. Jeg har somregel en fyldt rygsæk og jeg har ikke lyst til at slæbe rundt på den. Min hjelm kostet 1.800 kr, så jeg ville også være svært ked af det hvis jeg tabte når jeg skal have den med mellem klasselokaler. :) Men når jeg skal du på MTB i skoven så ja, også når jeg skal til cykelløb eller ud på en træningstur på raceren hvor jeg ofte kommer over 50-60 km/timen mens jeg hænger i bøjlen. Der findes sjældent noget mere fjollet end en cykelrytter med kliksko, cykeltøj og carbon-racer uden hjelm. :)

0
0
Svar på denne tråd

hjelm....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 10:06

Jeg cykler med hjelm... og har gjort det det sidste 1 1/2 år ca. Før i tiden kørte jeg ikke med hjelm, da jeg ofte kun cyklede til og fra hesten (2 km hver vej), og jeg syntes ikke jeg var i risikogruppen (dumt at tænke sådan).

Jeg købte så en mere racerlignende cykel og min hest stod på det tidspunkt 15 km væk. Jeg cyklede hver vej, og af og til nåede hastigheden op på 33 km. i timen. Derfor besluttede jeg at købe en cykelhjelm, og det har jeg ikke fortrudt.

Jeg købte en fra Nutcase. Synes den er ganske fin og meget behagelig at have på. Nu kører jeg med den både på de lange og de helt korte ture ned til købmanden. Den generer mig ikke, så hvorfor skulle jeg ikke gøre det?

Hvis jeg skal noget, hvor det betyder meget for mig at håret sidder perfekt, så tager jeg bussen i stedet. Jeg har ca. 25-30 km på arbejde, så her tager jeg også bussen. Dog synes jeg ikke hjelmen ødelægger min frisure. Men har jeg svedt meget (på de længere ture) kan mit pandehår godt se lidt tarveligt ud...

På med hjelmen - det skader kun ikke at bruge den :-)

*** Hilsen Mette ***

* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 10:14

Jeg cykler med hjelm. Der står, meget sigende for min beslutning, "I Love My Brain" i min cykelhjelm.

www.auriklen.dk

Gør livet til en fest - rid den hest der passer dig bedst

0
0
Svar på denne tråd

Cykelhjelm...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 12:17

Efter i går kører jeg med cykelhjelm.. Min veninde og jeg cyklede stille og roligt, men da hun vinker til en anden veninde, slingrer hun ganske lidt, men nok til at vores styr vinklede sig sammen, og kursen imod asfalten var uundgåelig, og så midt i et lyskryds!! Vildt nok slap veninden (der ellers lignede at hun ville smadre imod med hovedet først) med overfladiske hudafskrabninger, og jeg selv med forstuvet fod. Men puha, det kunne virkelig være endt galt!

Så hjelm på, som jeg i øvrigt også altid har brugt både på ski og hest, men aldrig på cykel....

Mai Fisker

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 12:21

jeg har aldrig cyklet med hjelm, men må indrømme at jeg har overvejet meget på det sidste om det ikke er det jeg skal til. jeg insistere meget kraftigt at mine unger plus bonus har hjelm på altid når de cykler, forstår ikke forældre i dag, som ikke kræver hjelm på deres, især mindre børn, man kan så nemt og hurtigt kommer slemt tilskade.

nu cykler jeg så generelt ikke ret meget, men havde tænkt på jeg skulle til det igen og så vil jeg ud og have mig en hjelm

0
0
Svar på denne tråd

cykelhjelm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 13:10

Nope, jeg cykler hver dag i københavn, og jeg cykler uden hjelm. Jeg har dog ofte tænkt, at det ville være smart at købe en hjelm - eftersom jeg nærmest er ved at blive kørt ned/køre galt hver gang jeg bevæger mig ud. Bilister, cyklister og fodgængere ser sig generelt bare ikke for i København

For ikke så lang tid siden kørte jeg en pige og hendes cykel ned (heldigvis på rulleskøjter), da hun åbenbart godt mente hun kunne gå over for rødt, uden at kigge sig for. Tja, det er en jungle her i indre by, og man burde nok være klog, og køre med hjelm :)

Mvh Sandra

Den lykkelige ejer af

Prior's Capina og Midnight's Medina

0
0
Svar på denne tråd

Jep, det
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 14:47

gør jeg da, men kun siden jeg flyttede til byen (først Odense og så København). Jeg tør da slet ikke andet. Jeg skal af Frederiksberg Alle og Jagtvej for at komme på universitetet, og de er meget befærdede. Jeg oplever hver gang flere der kører ud foran mig, når jeg er ved at overhale, da deres hovedet åbenbart sidder fast som en fisk, for det virker som om, at det er fysisk umuligt for dem at kigge bagud. Jeg tror, at det er et spørgsmål om tid, før der er en, som kører ind i mig og sender mig lige ud i biltrafikken. Jeg må blot krydse fingre for, at det ikke sker og være opmærksom, men det skulle ikke undre mig, hvis det sker. Der er intet, som kan gøre mig mere vred, end de mennesker som kører så egoistisk, at de ikke engang vil passe på andre mennesker, selvom de passer på egoisterne.

Nej, hjelmen er fast hos mig. Det skal den være, når jeg helst kører omkring 30-35 km/t (hvor det selvfølgelig er muligt - man kører jo efter forholdende).

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 15:16

jeg gør ikke. og har aldrig gjort.

jeg burde jo nok da der virkelig er mange der kører som idioter

nu mens jeg bor i Århus Centrum går jeg alligevel til det meste, da jeg alligevel ikke kan cykle på gå gaden.

har aldrig gjort det til en vane, da jeg aldrig er blevet tvunget til det af mine forældre. og jeg syntes de sidder træls på hovedet - dårlig pasform, og det er kun lige skallen den hjælper, hvorimod en motorcykelhjelm dækker hele hovedet + hals og nakke.

ikke at jeg vil cykle med sådan en dog ;D
og heller ikke at jeg faktisk har nogen undskyldning for ikke at bruge en cykelhjelm.

lidt skørt for jeg er super striks med ridehjelm og bruger den i al omgang med heste! - og også den jeg havde på når man skulle på cykeltur med folkeskolen og hjelm var oblikatorisk :P

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

altid hjelm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 15:35

Hele familien, forældre og børn,mine forældre og sivgerforældre :)

cykler med hjelm

-og os der rider bruger hjelm

-ligesom vi bruger skihjelm :)

hovedet er svært at erstatte hvis uheldet er ude......

Sorte søger part
-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

dtjukil
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 16:42

altid....@!#$ mit hår jeg har i det mindste mit hoved i behold og en go hjelm ødelægger ikke håret syntes jeg

Turridning i Dollerup bakker ved Viborg, et af de smukkeste natur områder i Danmark med over 1600 ha fredet natur med skov, bakker og hede se mere for ture og priser på http://www.bombur.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Cykelhjelm..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 17:37

Efter jeg er flyttet til Aarhus er hjelmen kommet på.. Og gjorde sit arbejde så sent som i Tirsdags da der var en dør som cyklede lige ud foran mig hvorefter jeg kom ned over en høj kant for ikke at ramme ham og måtte en tur ned i asfalten..

Ville aldrig sætte mig på hesten uden hjelm og cykelhjelmen er også kommet for at blive..

0
0
Svar på denne tråd

overskrifrt
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 18:15

Jeg er blevet voksen nok til at se fornuften i det, så svaret er klart ja!

Cille synes det er et skræmmende 'argument' at man ikke vil have hjelmhår :(

Min er også en nutcase hvori der står 'I Love My Brain' (y)

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Fotografering tilbydes, kontakt: bonniejensen0@gmail.com

Kig forbi min blog: www.bonniejensen.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Cykelhjelm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 21:30

Sjovt at høre folks overvejelser i forbindelde med hjelm
Selv kunne jeg heller aldrig, som en anden også skriver, finde på at ride uden hjelm eller køre bil uden sele..

Om argumentet med hjelmhår er skræmmende, ved jeg ikke. Jeg er aldrig væltet på cykel, og jeg har cyklet i skole hver dag siden 5. klasse, og i 3 år cyklede jeg 30 km hver dag, og derfor synes jeg det kan være lidt svært at tage sig sammen..men det kan godt være, at jeg skal til at finde hjelmen frem

Don't tell me the sky's the limit
when there are footprints on the moon
...

0
0
Svar på denne tråd

nej det gør jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 21:47

ALDRIG i mit liv om jeg vil køre på cykel med en cykelhjelm. Never ever :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nææe det gør jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 11:16

Min cykel står faktisk og keder sig i skuret, fordi jeg ikke har en cykelhjælm og ikke tør køre uden.

Jeg bor på landet og de veje jeg skal køre af for at komme på job, er sådan nogle smalle landeveje, hvor folk syntes at de gerne må køre som død og helvede fordi det jo er ude på landet

Det gør det temmeligt farligt at cykle nogen steder og jeg tør ikke uden hjælm.

Så jeg starter 4*4'eren hver dag, for at køre de sølle 12 km til job

Måske jeg skulle ønske mig en i julegave

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Ledig boks udlejes mellem Roskilde og Viby Sj. 1300,- mdl.

www.heste-nettet.dk/markedsplads ...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 14:32

Nej, det gør jeg faktisk ikke, men jeg synes, denne tråd er utrolig skøn og læse, fordi det giver mig lyst til at begynde med hjelmen igen.

Havde faktisk et utrolig grimt styrt to år tilbage, og jeg kører ellers på en bedstemorcykel, så det er begrænset hvor hurtigt jeg kan køre. Men der skulle jeg blot dreje i langsomt tempo, og det var forfærdeligt blæsevejr, så min cykel mistede balancen og jeg væltede midt ude på en landevej ikke langt fra en modkørende bil.

Ingen tvivl om, at hvis jeg til daglig kørte i trafikerede områder, så skulle den på (også fordi jeg selv er en papand i trafikken - er ikke hensynsløs, har bare meget svært ved at orientere mig om alt der sker omkring mig.)

Pt. er min cykel flad, så der er heldigvis ingen fare, men det kunne da godt være, jeg skulle investere i en hjelm nu. Jeg rider trods alt heller aldrig uden ridehjelm, så det burde også være sådan på cykel.

Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd

heej :)
Forfatter: 
Dato:  15-10-2012 01:22

Selvfølgelig køre jeg med cykelhjelm, alt andet er dumt ;)

Nej jeg er ikke væltet på min cykel i.... laang tid, men det behøver ikke være min egen skyld jeg vælter og slår mig. Det kan ligeså godt være en der køre ind i mig.

Det er ligeså naturligt som at man har sele på når man kører bil og man rider med ridehjelm.

Den med hjelm-hår er den dårligste undskyldning for at lade være.. For det første synes jeg ikke det påvirker håret specielt meget, og for det andet bør man lige overveje hvad der er vigtigst, en smart frisure eller et hoved der fungere?

Deter egoistisk at cykle uden cykelhjelm synes jeg. Hvis i kommer til skade måske blvier drbæt i trafikken (en cykelhjelm kan rent faktisk rede liv!) tænk på dem der er tilbage og er kede af det..

Camille <3

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider