I går var skorstensfejeren her. Det i sig selv er jo intet at brokke sig over vel 
Manden der afløser vores normale, siger så at der altså har været skorstensbrand. Mmmm siger jeg. Så er det nok det jeg har kunnet kugte den dag, jeg slog det hen med at det nok bare var fordi jeg lige havde smidt et stykke ind, og der var kommet lidt røg retur, det sker jo da. Det var det så nok.
Jeg spørger hva der kan gøre det.
Det kunne vådt træ..
Mmmm svarer jeg - nu har vi kun fyret en gang ind til nu - og det er med træ der har lagt i to år, og bestemt IKKE er vådt... Andet der kan gøre det?
Han kunne ik forklarer det anderledes
Men den var jo da godt nok næsten lukket helt af (jeg tænker jo, om ik det i sig selv kan gøre det)
SÅ nu spørger jeg her, om andre ved hva der kan gøre det?
Jeg er lidt bekymret for om det sker igen, og om jeg opdager det - det er jo ik fedt når man tager hjemme fra mens brændeovnen kører osv ind i mellem!! Jeg aner ik hva der kan ske ved det rent faktisk (?) Men jeg kan da ik forestille mig at det kan være godt! Så jeg er faktisk en kende bekymret - specielt da vi først nu her har fået træ hjem der skal bruges denne vinter, som vi ik er færdige med at skære op og kløve mv. DET er da vådt, og når ik at tørre så meget som det andet...