Vi heste folk kan selv gøre mere for at det er mere træls at være snyder i heste verdnen.
Alle dem der sælger heste på kontrakt, vil jeg opfordre til at gå i retten hvis køber ikke overholder kontrakten, dette gælder også ved udlån og køb og salg af andre ting og opstaldning.
Det er sådan i en retsag at hvis beløbet er under 50.000,- så koster det en privat 500,- at lave en sag og tit bliver den sag afgjort som småsager og man skal ikke engang møde op i retten, blot sende de nødvendige papire.
Jeg er selv begyndt at hive fok i retten, for jeg er ret træt af søde folk der er fuld af løgn, i foråret udlånte jeg en hoppe med føl for 4 år og 20 dage efter kom de hjem og hoppen var uforskammet tynd, så jeg må antage at den ikke havde fået noget mad:(
Senest har jeg igen udlånt en pony i 4 år, men her skrev jeg i kontrakten at hvis den blev brudt skulle jeg have 30.000,- så følte jeg mig mere sikker, men nej da der gik under 25 dage, så fik jeg en sms om at hesten stod i folden og papirene lå under en balje... hun kommer i retten.
For et par år siden solgte jeg et par plage, som siden viste sig at blive tilredet som henholdsvis 1,5 år og 2 års, den ene fik jeg fundet ny ejer på og den fik sin stamtavle, men den anden "blev væk" på den måde er det nu godt at alle hete skal have pas, men jeg er også ked af de pas, da man på den måde bedere kan følge sine tidliger heste og det er jo ikke altid det gode man kan følge.
Min opfordring er jo så at vi folk skal sende flere sager til retten og hvis du vinder sagen, så er det modparten der skal betale de 500,- for at starte sagen, så du har blot brugt et par timer på det, men det kan hjælpe vores dejlige heste verden, som efterhåndener et træls sted hvor snyd og fusk er hverdag.
Ros til de folk der så er ærlige når de handler heste og andre sager, det er dejligt at i findes.
God dag til alle.