Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bo i Hamborg
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 16:04

Hej ænder.

I går kom min kæreste og luftede muligheden for at bi skal bo i Hamborg en periode ( 1/2-3 år.??)

Er der mon nogen af jer der kan fortælle mig lidt om Hamborg som by?

og endnu vigtigere - hvor kan hesten boog hvem kan jeg ride undervisning hos:)

Så hvis nogen har kendskab til noget af dette så hører jeg gerne nærmere inden vi snakker mere om det herhjemme:)

Mvh Maria

Super kat 1 pony købes. Velgående og smuk.

0
0
Svar på denne tråd

hamborg...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 16:15

Jeg har boet og arbejdet dernede i et par år (det er så 10 år siden). vordan det er med opstaldning af hest, afhænger jo lidt af hvor i vil bo (midt i byen eller i udkanten)/hvor langt du vil køre for det.

er er flere gode steder i området omkring Hamborg, men vil man have hesten indenfor bygrænsen, er det oftest med noget begrænset foldtid osv.

Jeg arbejdede på Reitverin Rehagen som ligger tæt ved lufthavnen (området hedder Hummelsbüttel), og som sådan var stedet udemærket, men personligt ville jeg være ked af ikke at kunne lukke på andet end løbefold i vinterhalvåret.

K'rer man blot et par km længere ud, findes der mindre steder -knapt så prof men ofte med bedre adgang til folde o.l. Tilgengæld var turmulighederne fremragende.

Ham jeg arbejdede for, er nu tilknyttet Hof Nordpol som ligger lige nord for Hamborg, og der er foldmuligheder væsentligt bedre

men igen -hvor vil i gerne bo og hvor langt gider dur køre for det. Hvad undervisning angår, afhænger det jo lidt af hvad du søger

et er dyrt at have hest i Hamborg, men bestemt ikke umuligt

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Spændende tråd
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 16:33

Min kæreste og jeg har lidt henad samme tanker om at flytte til Tyskland et sted - Hamborg er helt sikkert på tale Min kæreste er tysker (vi bor pt. i Frankrig), men ingen af os har besøgt Hamborg endnu. Jeg har en tysk veninde, som bor i Hamborg, og har islænder opstaldet i løsdrift uden for byen, så jeg satser på, at hun kan hjælpe mig i gang, hvis vi når så langt

Foreløbig tjekker vi Berlin ud næste sommer med "flyttebrillerne" på - jeg har aldrig været der, men kæresten har (selvfølgelig).

Følger spændt med i tråden.

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 16:37

Jeg skal nok ikke lave så meget andet i Hamborg end at passe min hest(e) og vores to hunde så jeg kan sagtens tåle at køre lidt for det. Vil gerne stå i en dressurstald .vi er pt på Mb niveau og vil naturligvis gerne blive bedre.

Jeg tror vi skal bo inde midt i byen men det er heldigvis ikke min bekymring;) Jeg vil hellere finde et godt sted til min hest. Der skal være rimelig foldmulighed da hun nemt får kolik og derfor skal være en del ude.

Men tusind tak for svar. Det hele er på tankegang endnu, men det skader jo aldrig at skabe sig lidt viden om tingene.

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Spændende
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 16:39

Spændende hvis vi bliver flere "udlændinge" i byen;) og ganske rart hvis der er nogen man kan mødes med ind i mellem :)

0
0
Svar på denne tråd

At bo i Hamburg
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 12:10

Hej!

Hamburg er den mest fantastiske by at bo i:)

Der er som i alle byer, nu engang forskel på de forskellige bydele og der er noget for en hver smag. Jeg har haft min hest stående inde i byen, men som en anden også skriver så er det et sted med kun meget lille mulighed for fold, og foldene er bitte bitte små. Så jeg flyttede hesten udenfor byen og har den nu på www.reitstall-kloevensteen.de hvilket jeg er yderst tilfreds med! Skønt sted.

Jeg har ofte besøg fra Danmark og alle der kommer er begejstrede for byen. Her er virkelig dejligt!

Det er temmelig svært at skaffe bolig hernede og Hamburg er en af de dyreste byer at bo i i tyskland. pt nr 2 på listen. Men dagligvare er deriomod ganske billige.. ligeledes er Biografture, restaurantbesøg osv. At have hest i Hamborg fåes sikkert i alle prisklasser. Jeg har betalt 460-480 euro (3600 kr/mdr)de to steder jeg har stået, men der mangler så absolut intet der og mindre kan altså også gøre det. Hvis du har nogle spørgsmål så skriv gerne:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider