Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

PayPal - Erfaringer? Sikkerhed??
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 17:02

Er der nogen herinde der har erfaringer med PayPal???

Jeg har min bil til salg på nettet, og en fyr har tilbudt at betale den over PayPal, og så komme og hente bilen NÅR jeg har fået pengene.

Det lugter sq lidt suspekt hvis I spørger mig. Men vil rigtig gerne høre nogen af jer om I har brugt det? Og hvordan I mener sikkerheden er i det?

****Prima Kåret Pinto Avlshoppe sælges****

10.000 kr.

Se Annonce

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 17:39

Ingen problemer med Paypall, men bruger jo kun når jeg køber i udlandet.

Men hvad forhindre ham i at betale dig med kontanter...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 17:42

Jeg bruger PayPal når jeg handler over nettet, og det er både sikkert og nemt :)

Jeg ser ikke noget problem i at betale over PayPal for en bil, det er trods alt de færreste der har lyst til at slæbe rundt på 10.000 kr kontant...

Og når du nu først skal aflevere bilen efter du har fået pengene, er der da ingen risiko for dig.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen risici!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 17:43

Hej:-)

har anvendt Paypal siden 2008 og systemet er sikkert:-)

god handel!!

vh Mette

Mette <3

0
0
Svar på denne tråd

Okay..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 17:45

Jeg har også indtrykket af at Paypal er et godt firma, plus de samarbejder med Ebay, det er da et ok troværdigt firma?!

Manden kan ikke betale kontant, da han sender en chauffør efter bilen, og han kommer fra England. (Kan du godt forstå det lyder lidt mystisk for mig?? ;-) )

Jeg har i min søgen på nettet fundet dette link:

(Paypal snyder dansker for 27.000 kr)

www.computerworld.dk/art/26517/ paypal-snyder-dansker-for-27-000- kroner

Jeg er bekymret for om jeg vil kunne hæve mine penge fra min paypal-konto, eller om jeg kan overføre dem til min egen konto, eller om Paypal pludseligt trækker pengene retur og sender til køber af bilen, som så står med både bil og penge. Jeg ville selvfølgeligt aldrig udlevere min bil før jeg havde pengene. Men kan de trække pengene retur?? Det ser sådan ud i linket jeg har sat ind ovenfor!!

10.000 kr.

Se Annonce

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 18:05

har brugt paypal i mange år og aldrig haft problemer,

men jeg tænker hvad sælger du : En rolls royce siden han skal have sin chauffør til at hente :) Det lyder meget fancy nemlig

0
0
Svar på denne tråd

He he..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 18:10

Jeg har desværre ingen Rolls Royce at sælge. Det er blot en Fiat Stilo fra 2002 til 18.000 kr.

Jeg ved heller ikke om man kan sige det er en "chauffør" han sender. Det er nok nærmere en "transport agent". Ja, nu lyder det da først spændende. ;-)

Men er der ingen af jer der ville tøve ved at få overført penge via paypal og sende sin bil til udlandet??

Tænk sig hvis de trækker pengene tilbage......

Og hvordan tør han da overhovedet stole på mig?? Han vil jo overføre pengene via paypal til mig, og først få bilen hentet NÅR jeg har pengene. Hvad er HANS garanti for at JEG ikke er en svindler?? (P.s.Det er jeg jo self ikke ;-) )

10.000 kr.

Se Annonce

0
0
Svar på denne tråd

Hvad vil
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 18:19

Hvad vil manden med en venstre-styret bil i England? Og hvorfor hente den i DK, når biler er så meget billigere i England?

Jeg ville vente på en køber som kom med kontanter eller banknoteret check, istedet for at tage suspekte chancer.

0
0
Svar på denne tråd

Suk ja...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 18:34

Jan: Ja, det er lige netop sådanne tanker jeg også har. HVORFOR vil manden have denne bil? Ja, jeg har sat den enormt lavt pga personlige omstændigheder, og ønsker at sælge den meget hurtigt. Men hvorfor en ve-styret bil i UK??

Jeg ved bare der er mange der har gode erfaringer med Paypal. Jeg er ikke følelsesmæssigt knyttet til min bil (som jeg ville være hvis det var min hest), så jeg er sq rent ud sagt ligeglad hvem der køber den, bare jeg får mine penge for den.

10.000 kr.

Se Annonce

0
0
Svar på denne tråd

Den tekst er set før :-)
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 19:09

"Manden kan ikke betale kontant, da han sender en chauffør efter bilen, og han kommer fra England."

Den formulering er set før i svindelforsøg . Der var en tråd herinde for et par år siden, hvor flere HN'er korresponderede med en herre, som ville købe hvad som helst ubeset, og sende en chauffør efter det købte. Det blev nogle meget underholdende mails Der gik sport i at få "køber" til at bruge tid ved computeren og når "sælger", gik over til at tale om kontant betaling, for chaufføren kunne jo lige så godt have kontanter med, når chaufføren troppede op for at afhente, så forsvandt "købers" interesse som dug for solen.

Så sælg du din bil til en reel køber, du bedre kan kontrollere. Og kr.18.000,- kan man altså godt betale kontant.

Mvh. Lotte K.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 19:36

Paypal er som regel sikkert at bruge for KØBEREN af en vare.. Denne kan nemlig forlange sine penge tilbage via Paypal i forholdsvist lang tid efter en handel, i det tilfælde, at ens vare ikke dukker op som lovet, og her bliver det så sælgerens problem at bevise at varen ER modtaget af køberen.. Kan sælger ikke det, får køberen sine penge tilbage...

Alt i alt lyder det godtnok som en omgang fis, du er udsat for, og nok også et forsøg på noget svindel er jeg bange for, så jeg vil også foreslå at finde en køber der kommer med pengene kontant. (Og nej, så mange penge er det altså heller ikke, der er tale om)

Held og lykke med bilsalget. :)

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Ok det.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 21:58

Lyder som et svindel nummer! som mange har brændt fingerne på... Det må du ikke gøre.

og jo Sophie »Whisper« de fleste betaler kontant i min verden, også over 10.000,- vi har selv købt en bil for 50 af de store kontant, og har solgt en til næsten 60 tusinde hvor vi fik pengene kontant.

Har lige holdt 80 års fest for vores Far på en stor kro og der ville kro fatter skam have penge kontant, det skabte lige lidt panik,så vi måtte holde indsamling af kredit kort og raide nogle automater.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 08:26

Lige her ville jeg være gevaldigt på vagt, ud over det logiske i at manden vil have besvær med sin kørsel pga rattets placering, såtænker jeg lidt at med de afgifter vi har på biler, så vil en billig brugt bil i en udlændings øjne, stadig være dyr (kender ikke afgiftsregler i Uk, men mener ikke de er så høje)

Jeg har selv fået min konto hacket, dog fik jeg pengene tilbageindenfor kort tid, men efterfølgende vil de have jeg sender følsomme oplysninger for at kunne blive ved at bruge kontoen, det vil jeg jo ikke, da jeg selvfølgelig er nervøs for om de også bliver hacket.

Så jeg er både tilfreds og utilfreds, men i dit tilfælde ville jeg finde en anden køber.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 08:48

Du kan nemt selv gå ind på Paypals hjemmeside og se nøjagtigt hvordan og hvorledes systemet fungere for dig som sælger.

Jeg ville ikke være nervøs for at bruge det overhovedet og grunden til at køber ønsker at overføre via Paypal kan være dels pga. den gensidige sikkerhed der ligger i det imod svindel og del at gebyret på overførslen kan være mindre igennem Paypal end hans egen bank.

Du skal huske at tjekke hvad gebyret er - det skal naturligvis lægges på prisen.

Hvis du vil sikre dig yderligere kan du oprette bilen i en lukket auktion på eBay. Det er en auktion hvor man skal invitere købere til at byde. På den måde kan du så invitere kun ham og gennemføre handlen på denne måde under eBay's paraply af sikkerhed. Jeg har selv købt på denne måde i USA hos en meget nervøs sælger og det fungerede fint selvom jeg så kom til at betale gebyret hos både eBay og Paypal.

PS: Der er nogen i tråden der skriver at køber kan forlange pengene tilbageført osv. hvis ikke køberen er tilfreds med handlen.

Det kan han kun hvis handlen sker gennem eBay. Paypal er mere eller mindre bare en internetbank (en af de bedre) og udenfor eBay kan køber ikke tilbageføre noget specielt. Her er det som i en normal bank hvor du overfører mellem to konti fra bank til bank.

Hvis du vil være helt sikker, kan du jo bare flytte pengene fra din Paypal-konto til din bank-konto inden du melder at du har modtaget beløbet.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 08:55

det er ikke paypal der sender de mails ud.

det er såkaldte phishing mails, de bruger også NETS, visa, mastercard som et tvivlsomt cover for at lokke oplysninger ud af folk.

Tvivler stærkt på at hverken Paypal, visa , nets og diverse andre respektable firmaer der har med vores penge at gøre, vil bede om fortroligere oplysninger i en mail.

De vil nærmere bede om man logger på sin konto, tjekker eller ændre tingene der.

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja da..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 12:50

Jeg har besluttet mig for ikke at tage risikoen.

Jeg frygter at det er et svindelnummer.

Ja, jeg sælger min bil enormt billigt (da det gerne skal gå lidt stærkt.

Andre biler af samme model ligger til mellem 45.000-80.000, men de dyrere af dem er self også i bedre stand end min.

Min koster 18.000 for at få den solgt hurtigt, MEN jeg har været inde på en engelsk hj.side hvor de sælger brugte biler, og en bil svarende til min koster knap 2.000 engelske pund, dvs ca 16.000 dkr.

Så HVORFOR sende en chauffør til dk efter en bil der er dyrere??

Jeg har skrevet til manden at jeg kun sælger hvis man kommer og afleverer pengene kontant,, så hvis han virkeligt vil have bilen så må han sende kontanter med sin chauffør.

Better safe than sorry :-)

Tak for alle jeres rigtig gode bidrag og historier :-D

10.000 kr.

Se Annonce

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 15:01

Furius: okay, tak fordi du siger det, det var jeg ikke klar over :) jeg synes det er farligt mange penge at have på sig! Men kan godt se at det næsten er den mest sikre måde at handle på. Men jeg har heller aldrig solgt en bil :P

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 15:03

altså man skal nok ikke gå og flagre med pengene, men vi har også ofte handlet kontant med beløb tæt på de 100K.

Så 10.000 er ikke noget jeg ville tænke over.

Men hvis man læser så er 10000 jo ufattelig mange penge, det er to månedes lønne faktisk før skat

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 15:32

Godt at høre, TS, at du dropper det :) det er HELT sikkert et svindelnummer!

Biler er sååå mange gange billigere i UK, og hele det med at sende en chauffør og hente den.. Altså det ville man da kun gøre hvis vi talte Meget dyre biler?

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 08:37

Iwanna, det er ikke via mail, men via kontoen, som så vil have man taster følsomme oplysninger ind. Problemet er at det VAR via paypals egen website min konto blev hacket, der røg lige 14.000 kr, men i og med det var DERES fejl (har det på skrift) så fik jeg pengene med det samme. Kunne ikke finde på at hoppe på de der åndssvage mails :)

Så ja de er sikkert men der kan ske fejl, og faktisk så trak de pengene fra paypal-kontoen uden der var dækning, så det der med at man bare kan overfør pengene til sin egen konto er heller ikke en sikkerhed (mener det var Jens der gav det forslag) :(

Men som sagt er man usikker på sælger eller køber, så er det nok bedste at lade være med at handle :)

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider