Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg sagde nej - utroligt!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2012 09:18

Ja, det ER faktisk utroligt.

Først - jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med indlægget her, måske få læsset lidt af (min mand er lidt træt af at høre på mig )så jeg tænkte, at HN da var det ultimale sted at læsse tankerne af

Nå, men sagen er, at jeg har givet en hest husly for resten af vinteren. Det er ikke min egen, men en bekendts. Denne bekendt har ikke alverden forstand på heste, men ved det basale. Derfor skal han også have en anden til at stå for tilridning, og hans valg fald jo på mig! Jeg ved, han havde regnet med min hjælp, men får dælen... jeg har en lille datter, et hus som er under renovering, uddannelsen banker på døren og har selv en 2 heste, som jeg ikke får gjort meget ud af.

Så jeg har pænt meddelt ham, at jeg med glæde gerne hjælper ham med det praktiske af hesten i det daglige (fodring, ind- og udlukning, fjerne klatter osv), men tilridning, nej det ansvar kan jeg ikke tage pt.

Forstår I, har jeg ikke tid til at tilride hesten, ja, så bliver det noget halv kram, og det er både ejer og hest ikke tjent med.

Han blev lidt skuffet, tror jeg, men jeg har langt om længe tænkt på MIG SELV!

Kender I følelsen? Det ene øjeblik føler man en dårlig samvittighed over ikke at hjælpe, og det andet øjetblik er man glad og lettet over, at man endelig har sagt fra?

Underligt indlæg, I know

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

Kender alt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2012 09:52

For godt følelsen. Jeg får også hurtigt lovet mig selv væk til alt muligt, hvilket jeg egentlig slet ikke har tid og overskud til.

lige nu øver jeg mig i at sige nej til altid at være den der samler Ind til og og køber gaver til fødselsdag m.m. Sidst skulle vi holde fest med kollegaer. Vi var ca. 20 personer og vi bestemte os for at købe et par flasker vin til værten. Folk skulle betale sølle 10 kr. Pr. Næse. Jeg har nok fået fra ca. 5 personer. Festen var i maj. Og jeg har rykket efter dem.

0
0
Svar på denne tråd

oooooooooo
Forfatter: 
Dato:  05-10-2012 11:57

Skidegodt. Du har gjort dig selv en stor tjeneste. Klap dig selv på skulderen. Det er sku så svært at sige fra, men man får det faktisk godt af det og man opdager at verden aligevel går videre og der sjældent er hard feelings.

................................ Sorgen er den pris vi betaler for at holde af ...................................

0
0
Svar på denne tråd

Godt gået
Forfatter: 
Dato:  05-10-2012 12:48

Det er simpelthen så fornuftigt og godt gået. Som du selv skriver er hverken du, ejer eller hest tjent med at gøre noget halvt.

Så kommer udfordringen bare, om du så også holder det når din bekendte kommer i hverdagen og beder dig og hjælp til at holde mens han sidder op, fif til longering og hvad ved jeg, som du så alligevel ender med at bruge en del tid på at lære ham op i

Ja, kender godt fornemmelsen. Har faktisk selv sagt fra for nylig, og er stadig lidt naget af noget samvittighed. Det blev ikke taget så godt imod, men jeg havde ikke hjerne til at holde improviseret møde på tidspunktet og ville hellere aftale et tidspunkt hvor vi så var forberedte og kunne bruge tiden konstruktivt. Men jeg sidder altså og føler mig lidt usamarbejdsvillig.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider