|
|
| To dommere? |
|
|
Hej alle. Som sagt - er stadig liiiidt ny i den der stævneverden i dressur og har altså lige et spg mere til jer garvet stævneryttere. Nu kan jeg se - til det stævne jeg skal starte hos imorgen - at der er to dommere på ? En C og en M dommer? Hvad betyder dette? Får man så to kritikker pr. program du rider eller hvad? Jeg skal starte to klasser - to forskellige programmer. En LA2 og en LA5. Og hvilken procent gælder så? Hvordan finder de ud af hvem der vinder osv når de er to dommere? Er det C dommeren der sidder ved midten som man hilser på? Jeg er lidt forvirret, så forklar, forklar Tak.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Ja du får begge kritikker.. Og der bliver lavet en samlet score for de to dommeres bedømmelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddd |
|
|
Aha, super 
Så fik jeg afklaret 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 dommere |
|
|
du skal stadig hilse på C-dommeren  sjovt når der er flere dommere på, for så er der flere øjne til at se og de ser ikke altid det samme Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddd |
|
|
Det kunne jeg godt forstille mig. Har aldrig prøvet før - så glæder mig til at se hvad de siger begge to 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LA2 og LA5 |
|
|
Er du sikker på du må starte de to klasser ved samme stævne ? der er jo en regle der hedder at man ikke må springe en sværhedsgrad over...bare så du ikke bliver diskvalificeret !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddd |
|
|
Jo, man må starte en sværhedsgrad højere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddd |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
La2 er sværhedsgrad 1 og La5 sværhedsgrad 2, så der er ingen sværhedsgrader sprunget over. Ofte er der to dommere på i så små klasser, fordi den ene er til en form for eksamen eller lign. uddannelse Men som sagt, er det stadigvæk gennemsnittet, der afgør placeringsrækkefølge.
Mvh. Katja Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krogsboll |
|
|
for hest er La2 sværhedsgrad 1 og La5 sværhedsgrad 2. Så den er god nok. Det eneste som jeg ikke kan finde på rideforbundets hjemmeside, men som står i reglementet, er kategorisering. Der står i reglementet: "242. KATEGORISERINGER Der bliver i løbet af første kvartal 2012 indført kategorisering i dressur. Når reglerne er færdige vil de kunne ses på Dansk Ride Forbunds hjemmeside under reglement. 243. UDELUKKELSESKRITERIER 243.1. OUT-regler" I både spring og military er det indskrevet i reglementet hvordan man kvalificerer sig til at ride højere niveau. begge steder er der kvalifikationskrav man skal opfyld for at måtte ride mere end sværhedsgrad 1. I spring er det tre fejlfri runder i Lb for både hest og rytter og i military er det 6 fejlfri runder i cnc90 for rytter og to fejlfri ture i cnc90 for rytterkattegori 1-4. Er man rytterkategori 5 må man gerne ride CNC100 på en kategori 1 hest. Som jeg forstod det i foråret da vi var afsted til noget military infonoget. så blev det tilsvarende i dressuren. Altså at man ikke bare kunne ride ind i sværhedsgrad 2, men at man skulle være kvalificeret både som hest og rytter. Jeg kan forestille mig at det bliver lidt som i military at en kategori 5 rytter gerne må ride en kategori 1 hest i højere klasser end en kategori 1 rytter må. Men jeg kan simpelt hen ikke finde det og derfor ved jeg ikke om sandra må ride La5 bare sådan uden at have kvalificeret sig til det (uden iøvrigt at vide om sandra har redet med 100 placeringer i La5 i år). Det er iøvrigt i spring sådan at kvalifikationer opnået til d-stævner ikke kan tages med til c-stævner. i military kan man godt kvalificere sig det første trin til klubstævner, men derefter holder det også op og det skal være til c-stævner eller højere hvis det skal gælde til c-stævner eller højere. Man kan derfor i spring have opnået 100 placeringer i Mb til klubstævne uden at være kvalificeret til at ride mere end Lb til distriktsstævne. Hvis nogle er bedre til at finde de kategoriseringer som burde findes i dressur må de MEGET gerne give et link.
Med venstre hånd Line http://linebergmann.dk/ Islænder søger part i Helsinge. Sød og nem, redet i både dressur, spring og skoven. Har gået T1 med placering. Skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffff |
|
|
Jeg kender flere der rider LA2 og LA5 og der er ingen ko på isen  Og i reglementet står der også at man må ride to sværhedsgrader, så længe man ikke springer sværhedsgraderne over. Dvs ikke rider fx LA1 og en MB0  Jeg har ikke redet LA5'en før - men LA2'en en del gange Gider bare ikke ride LB'erne mere fordi jeg altid bliver placeret, så det må være på tide at komme videre derfra. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Line, er du sikker på, at kategorisering er indført endnu?
Mvh. Katja Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej, det er jeg ikke |
|
|
men jeg undrer mig over at der står at det bliver indført i første kvartal i 2012 og at man så INTET har hørt om det siden. Det mindste de kunne gøre var da lige at skrive at det er udskudt på ubestemt tid. Jeg håber ikke det er indført for jeg har en klar plan om at lægge direkte ud i La4 her i december og jeg havde ikke lige planlagt at ride en masse La1-3 først.
Med venstre hånd Line http://linebergmann.dk/ Islænder søger part i Helsinge. Sød og nem, redet i både dressur, spring og skoven. Har gået T1 med placering. Skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsada |
|
|
kategoriseringerne er ikke indført endnu... og man må gerne ride LA2 og 5... Ja man må sågar ride LA1 og 6 samme dag hvis det passer dig (og til D stævner, hvis man ikke er udklasset)... Man må også ride LC1 pg LA3 samme dag, hvis man ikke er udklasset crazy, men sandt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Så fik vi da det på plads Sandie  Nå, men vi har været til stævnet idag og det var sjovt at få to kritikker og utroligt så langt dommerne i nogle af klasserne lå fra hinanden. Men vi red samlet i LA2 til 65.35 og fik 2 plads. Og i LA5'en red vi til 64.3% først uplaceret - men der var så kun en første plads da der ikke var nok starter  Så er meget tilfreds.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke :D |
|
|
Tillykke Sandra Super flotte resultater! Især med debuten i LA5. Det er sku et spøjst program at ride de første par gange 
Wohoo Ninus er blevet passage hest nu  Fantastiske hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Tak Nilus Hun var super dygtig - den ene dommer gav også endda 67.33%  Og hvorfor synes du LA5'en er et spøjts program at ride? Vi har redet LB3 og LA2'erne et par gange til flere stævner og så tænkte jeg NU skulle vi ud af de LB'erne - så tænkte jeg hvorfor ikke tag LA2 og en LA55 så  LA5'en ligger bare så godt til hesten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Individuelt :P |
|
|
Synes bare LA5 er et sværere program end LA6, så vælger aldrig rigtigt 5'eren, mest pga at jeg finder det svært at ligeudrette efter de to halvvolter, uden enten at miste takten eller "suget" i øgningen, så det bliver meget klodset. Udover det, har jeg vært ved at få samlet min hest tilstrækkeligt i galop-skridt overgangene (som alligevel finder sted et par gange) og derfor kan vi risikere en dårlig karakter for skridten, selvom han har en god skridt  Men det kommer vel an på styrker og svagheder hos den enkelte equipage, hvilket program man foretrækker Måske har jeg også bare et dårligt forhold til LA5, fordi jeg virkelig afskyede det gamle LA5-program 
Wohoo Ninus er blevet passage hest nu  Fantastiske hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddd |
|
|
Haha ja, det kan da godt være. Kender ikke det gamle LA5  Men ja, altså Lara hun har desværre et par svagheder som ikke er godt i LA6'en fx al den kontra har hun noget svært ved. (især når hun nu har lært at changere) Hun skal nemlig ud og gå MB0 her til vinter. Men LA5 ligger super til hende. Galop/skridt overgange, har hun super nemt ved, sidetravers, nemt ved og det hele. Hun er også en Welsh Cob - så hun har bare nemt ved at samle og sætte sig bagtil. Tror faktisk gerne på at den er svære for de lidt større heste netop fordi de skal ind virkelig og sætte sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest-pony |
|
|
ÅÅÅH det var fordi jeg straks tænkte ponyklasse...min datter har jo ind til nu "kun" redet pony  Men nu har hun fået sig en rigtig STOR hyphest...så det bliver nyt og spændende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
med procenterne det var da super flot  Og glæd dig til M klasserne, det er super fedt at få lov til at lave alle de changementer 
Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggggggggggg |
|
|
Flexness; Tak skal du have Er også meget stolt over hende - da jeg selv har uddannet hende til det hun kan - og hun kunne ikke det store da jeg startede hende op. Hun går M til træning og hun changere rent 9 ud af 10 gange nu til højre. Hun har lidt sværere ved det til venstre, men det skal nok komme Hun kan galop travers, vi er påbegyndt piruette træning og hun kan faktisk gå ind og samle galoppen på stedet og lave en lille kvart rundt og så ud af den igen. Hun kan piaffe trin. Så det eneste jeg mangler er en smule mere bæring i hendes trav og så changementerne lige skal sidde lidt bedre i skabet. Så skal hun ud og debuttere i M Hun er jo Welsh Cob - så hun har jo ikke DV gangmønsteret, men det stopper mig altså ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra |
|
|
Det lyder godt. Det skal du da heller ikke lade dig stoppe af. Bare fordi hun er en Welsh Cob betyder det jo ikke at hun ikke kan gå dressur. Go for it!
Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|