Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"Opsigelse" uden ansættelseskontrakt??!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 18:15

Jeg står i en lidt underlig situation.

Jeg var til jobsamtale hos arbejdsgiver, der går godt og jeg får jobbet. Jeg er efter to uger til en slags intro i tre timer, hvor jeg bl.a. får udleveret uniform. På dette tidspunkt har jeg ikke modtaget nogen ansættelseskontrakt og rykker derfor efter den, da de andre på "introholdet" har fået den.

Herefter får jeg at vide, at min chef vil kontakte mig for at lægge vagter, men at jeg har en oplæringsvagt d. 5 september.

Jeg må desværre sygemelde mig d. 5 september, og hører herefter intet fra pågældende arbejdsgiver.

Jeg skriver "min chef" en mail omkring, at jeg ikke længere ønsker stillingen, men hører stadig intet.

Jeg hører pludselig fra en bekendt, at jeg har fået en vagtplan for hele oktober måned, med en del vagter - også vagter, jeg ligemeget hvad ikke ville være i stand til at tage!

Sagen er nu den, at jeg ikke har det særlig godt psykisk og min læge fraråder mig endnu et job. Derudover har jeg STADIG ingen kontrakt modtaget.

Hvad gør jeg?? Jeg kan vel ikke "sige op", eftersom jeg reelt set ikke er ansat?

Det er indenfor salg i et varehus, så jeg burde være indenunder funktionærloven, men denne er ikke gældende, når man ikke er ansat mere end 8 timer ugentligt - jeg er jo egentlig slet ikke ansat? Og jeg har slet ikke haft nogen vagter??

Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 18:24

er ikke helt sikker, men mener at der er noget med at hvis man har været ansat under en måned eller 8 uger kan man sige sin stilling op med dags varsel.

stübben avalon dressur sadel 17" og 30 bom sælges

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

0
0
Svar på denne tråd

Tja .....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 09:54

Hvis du ikke har en ansættelseskontrakt er du vel ikke ansat, og så kan du jo bare blive væk.

Hvad med din løn? Har du fået noget for de timer du HAR været der? Hvis det ikke er et særligt stort beløb (selvom jeg godt ved det kan være meget for dig), så skulle du måske bare droppe det helt og skrive det på som erfaringer.

Håber du finder en løsning.

Mvh. Sanne

Crosstræner sælges eller byttes til kondicykel, se præs.

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 10:21

du bør tage kontakte til chefen og opsige stillingen.

jeg vil mene der er en prøve periode (er der ihvertfald hvor jeg er ansat) hvor du kan opsige fra den ene dag til den anden.

Vil også lige sige at jeg synes det der bliver foreslået er dårlig stil, overfor dem man skulle have arbejdet sammen med. Har selv prøvet at stå hvor der var en der ikke kom, og have en bistro der skulle køre og så selv, med madlavning, kundebetjening og opvask og det er IKKE sjovt...så giv besked hvis du ikke ønsker jobbet

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 10:27

Jeg har selvfølgelig sendt en mail, dog uden svar.

Jeg er bare bange for, at jeg somehow kan være tvunget til at dukke op? Jeg har slet ikke mulighed for at arbejde i pågældende periode, ad jeg er på "studietur" med min projektgruppe i Tunesien.

Kia;

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de truer..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 10:33

med bål og brand og mener du skal møde op, så kan du minde dem om at de ikke har haft styr på ansættelseskontrakt og hvis de mener du skal møde op, agter at gå til din fagforening..

Så får du nok lov at gå.. Da der ved manglede kontrakt vanker en pæn bøde til firmaet..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 10:34

hvor er du blevet ansat henne?

jeg ville ringe derind eller komme derind og snakke med chefen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 10:41

Vil ikke lige hænge selskabet ud her på nettet, men en større supermarkedskæde :-)

Jeg har lidt svært ved at gennemskue reglerne - hvad jeg kan se, er man kun indbefattet af funktionærloven, når man er ansat på 8 timer eller derover?

Jeg var til intro i 3 timer. Det var det. Jeg tror vidst, at jeg får løn for dem, men de ører kan jeg godt holde til at miste.

Jeg er jo som sådan ikke ansat uden en kontrakt??

Kia;

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 10:56

nu kunne det jo være dte var nemmere at hjælpe dig hvis man vidste hvor det var... specielt når man selv arbejder i en større supermarkedskæde... :-D

Men hos os, så kan der opsiges fra den ene dag til den anden når der ikke er underskrevet kontrakt eller vagtplan.

Desuden er der de første 3 mdr. en prøveperiode hvor man har mener det er 14 dages opsigelse eller også er den fra den ene dag til den anden.

Men tag ind til chefen med en skriftlig opsigelse...

det er ikke altid at cheferne i en supermarked sidder og læse mails :-D

0
0
Svar på denne tråd

ring ring ring
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 07:48

Du har skrevet en mail? Kan du så gribe knoglen og ringe for chefen har helt sikkert ikke set din mail.

De går og regner med at du kommer og har lagt en vagtplan for dig.

Kan du så ringe

Der er ikke den ting en haflinger ikke kan!

Når det altså lykkedes dig at få dens hoved op af foderspanden

0
0
Svar på denne tråd

og så skal du....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 11:53

... se at få afleveret dit arbejdstøj ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2012 00:47

Al kontakt indtil da er foregået over mail, så det kan jeg ikke se noget problem i.

Tøjet blev afleveret for længst, dog så det ud til at de bare lagde det over i en bunke med en masse andet tøj og så en navneseddel oven i ;-)

Kia;

0
0
Svar på denne tråd

give besked
Forfatter: 
Dato:  29-09-2012 02:22

Hvis I tidligere har kommunikeret på mail, må du gå ud fra, at det er en gyldig kommunikationsvej. Og når du har sendt en mail, hvor du har skrevet, at du ikke er interesseret i jobbet, HAR du jo givet besked, skriftligt endda. Kig i din sendt-bakke, grav mailen frem og gem den, just in case, der er nogen, der anklager dig for noget. Ikke at jeg tror de gør det, det er vist ret tydeligt, hvem der ikke har styr på tingene her...

Og så forstår jeg ikke, hvordan nogen kan mene, at det er dit ansvar, at du er kommet på en vagtplan?? Du har skrevet til chefen, at du ikke er interesseret i jobbet, så hvis du står på en vagtplan, er det fordi chefen har lavet en fejl.

Jeg sidder egentlig bare og synes, at det ikke er ret pænt af chefen, at han ikke gider at svare - hverken på din rykker om en kontrakt eller på din oplysning om, at du ikke er interesseret i jobbet.

Du har gjort det, du skal her!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider