Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kompetencebevis
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 13:17

Halløj I altvidende HN'ere

Jeg er interesseret i at tage et kompetencebevis, så jeg ikke skal tænke på om jeg driver stutteri eller økonomiske virksomhed.

Jeg kører hovedsageligt til stævner (C-stævner og ned af - og en gang om året til shows/kåring ellers stævner)

Jeg kan finde en masse om selve ordningen på Fødevarestyrelsens hjemmeside men jeg kan ikke finde frem til noget sted, hvor man kan komme på kursus i dette?

Nogle, der kan hjælpe mig ..

Jeg bor i Midtjylland, hvis I skal bruge dette?

Mette Stelmach

med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd

wwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 13:52

Jeg tog det på AMU i Ålborg. Så prøv at se om der er et AMU i nærheden af dig, der holder det

Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor.

www.halv-gris.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 15:24

Jeg tog det på EUC Nordvest i Thisted :)

*Dressursadel sælges; Rossner Amerika plus 17" 4.700,-*

Mvh Jannie

Engedals E.T. & Astoria

Engedals Piaffe, savner dig, du vil altid være min lille prinsesse:) <3

0
0
Svar på denne tråd

amu syd
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 16:21

Hej Mette

Tror amu syd holder noget i kolding.... Men er ikke helt sikker.

Med Knabstrupper hingsten Majco´s Rimfaxe

Sælges: 3 års knabstrupper hoppe, fuld afstamning, dejlig højtstillet og ok gang.

0
0
Svar på denne tråd

Bevis...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 20:36

Prøv at gå ind på efteruddannelse.dk

søg på kompentencebevis hest så dukker der lidt muligheder op..

jeg kunne dog ikke umiddelbart finde noget i Midtjylland,men prøv at søge hele landet,så kan du se hvad der er nærmest dig..

god fornøjelse :-)

Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu

www.fellponyfan.dk

0
0
Svar på denne tråd

online i Sverige
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 07:42

let og billigt for min tid koster også dvs hvis jeg skal atge flere dage fri fra job.

Søg i det forum der hedder produkter+leverandørere der finder du linket.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 14:03

Nogen der kan huske hvad indlægget hed?? Har søgt, men kunne ikke rigtig finde det....

Med Knabstrupper hingsten Majco´s Rimfaxe

Sælges: 3 års knabstrupper hoppe, fuld afstamning, dejlig højtstillet og ok gang.

0
0
Svar på denne tråd

Fortæl mere..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 14:36

Forklar mig mere om dette kursus. Jeg føler mig ikke tilstrækkeligt opdateret??? Er det for at man må køre med hestene eller...

Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse

Tillidsfuld hingsteføl Lionell/Schwedengruss - sælges ved fravænning www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/319741/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 16:00

et link til det om kompetencebevis www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/ Krav_om_autorisation_o...at_ko.aspx

jeg kan så kun finde kolding, ålborg og et sted på sjælland som udbyder kurset som tager 2 dage.

stübben avalon dressur sadel 17" og 30 bom sælges

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

0
0
Svar på denne tråd

ja ...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 19:57

Det er for at kunne køre med hestene ..

Jeg tror det bliver kolding ..

Det tager godt nok to arbejdsdage .. men det klarer jeg også nok .. og så koster det 236 kr da jeg ikke er højtuddannet ..

Mette Stelmach

med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd

søg på mit navn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 07:33

det er mig der har lavet tråden under produkter+ leverandører så den kommer frem hvis du søger på det tidspunkt af dagen hvor alle daoter er muligt.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

web baseret kursus
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 20:51

Hej

har i sin tid taget et kompetancebevis via nettet. Smart og praktisk og jeg kan bestemt anbefale det.

Gå ind på http://www.meny.se

og se denne mulighed.

Det er fra Sverige - men mener det også står på dansk. Du behøver ikke tage fri og det er langt billigere.

hilsen

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

kompentencebevis hjælper dig ikke meget.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 10:04

kompentencebevis er bare ét af kravene i forbindelse med øknomisk transport... så egentlig tror jeg det ville være bedre at holde fast i at det er rent hobbymæssigt, med mindre du er momsregistreret i forbindelse med hestehold.

krav i forbindelse med transport med økonomisk interesse:

1. Transportøren skal godkendes af fødevarestyrelsen (koster ca 2 - 3.000)

2. bilen/traileren skal være godkendt til dyretransport.

3. Der skal føres logbog

4. hvis vongtoget har en samlet tilladt totalvægt over 3,5 ton og der køres mere end 50 km hjemmefra så skal bilen udstyres med fartskriver/tachograf (koster ca 18.000)

5. og yes .. føre/medhjælpere skal have (in)kompentencebevis.

Dertil kommer så er at selve kurset bare er spild af tid hvor man stort set intet nyttigt lære !!

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

transport..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 17:01

Hej Mette

Da jeg tog det for 3 år siden, var der flest kursus i Aalborg, derfor kom der en del syd fra...

Prøv at gå ind og søge på de forskellige Amu centrer, sådan fandt jeg mit kursus dengang...

Jeg bor jo ca 35 min derfra, du er evt velkommen til at overnatte hos os de par dage...

Bare lige et tilbud :) vi plejer jo nok at kunne finde noget at snakke om ;)

Mvh Helle

STUTTERI HEDEN

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2012 15:18
vil give David ret det er for størstedelen ikke nødvendigt med kompetancebeviset og man skal udover det have en autorition den koster så ikke 2-3000kr længere men blot 500kr til korte og 1000kr til lange transporter.har selv lige fået en til korte. Hvis du har en hingst som bedækker så er du under reglen,Har hesten fei pas og går fei stævner så skal man også have det. Rider man på hobby plan starter c stævner og Ikke er moms registret så har man intet behov for kompetancebeviset og autorition. Køre man under 65km kræver det heller ikke kompetancebeviset så skal der bare skrives en logbog. Det vil sige bor man under 65km fra Herning kan man køre til hingstekåringen der skal bare skrives en logbog.
Det med at bilen skal have skriver osv vil jeg ikke tro nogen vil forlange så længe man ikke transporter heste som forretning, der er en regel hvor det er tilladt og køre med total over 3500kg hvis at formålet ikke alene er transporten, men at medbringe arbejdsredskab (hesten,gravemaskine osv ) ellers ville alle håndværkere som transporter minigraver osv også skulle have fartskriver i bilen:-)
Men der er nogle som tilbyder transport af heste i hestetrailer de skal have fartskriver i bilen hvis de skal følge lovgivningen.
det er en kringlet transport forordning og jeg er blevet stoppet af politi som roder rundt i reglerne og det bliver spændene når der en gang kommer en sag så det kan blive afprøvet ved en domstol hvor grænsen for hobby og erhverv ligger.
0
0
Svar på denne tråd

link............
Forfatter: 
Dato:  04-10-2012 15:52

du kan læse mere om kompetancebeviset i sverige

her: www.slu.se/sv/centrumbildningar-och- projekt/meny/kurser/kompetensbevis- for-hasttransportorer/

jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider