Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

gl.krage vil vidre
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 16:13

ja her sidder jeg med endnu et afslag,fra en virksomhed. ja jeg ved det er rigtigt svært at finde lære plads.

vil gerne have en lære plads som speditør og har taget orglov fra mit arb for at komme vidre,udmiddelbart ser det ud til jeg skal tilbage,men

jeg tror snart, jeg har extra svært ved at få den lære plads pga.min alder (midt af 40 ene ).har ellers været til samtale et på gange.

hvor jeg ikke har nævnt min alder i ansøgningen

de ansøgninger hvor jeg har nævnt mit alder,er der kommet afslag på med det samme.

nogle af samtalerner jeg har været til,sigder de godt nok ikke direkte jeg er for gammel.men der bliver antydet til min alder.

så kære hn,sig jers meninger,er jeg blevet for gammel og skal bare passe mit nuværende job og være glad for det jeg har et.

stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Oh kender det godt
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 16:38

Hej,

Jeg blev færdig med Handelsskolen i januar og siden da har jeg konstant sendt ansøgninger...Jeg søger kontorjob. Jeg får afslag hver eneste gang! På trods af min karaktere ligger i top og jeg har taget mange ekstra kurser.

Jeg har ikke opgivet endnu, men hvor er det dog depremerende at få afslag hver gang! Det er også så stort arbejde at søge! Når jeg gør det, sættet jeg mig i virksomheden 100 %, læser artikler om dem osv...alt hvad jeg kan finde. Det tager mig flere dage at skrive en ansøgning, med tilgengæld er den også super!

Men ingen resultat.

Det er krisen, ikke vores alder (jeg er 35 lige om lidt)

Du ser hvor mange mennesker bliver fyret hver dag og folk med PhD arbejder i NETTO.

Vi må tro på os selv og ikke miste målet!

Hilsen

Lilly

0
0
Svar på denne tråd

uddannelse
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 17:23

Man er da aldrig for gammel til en ny uddannelse

Jeg har lige kastet mig over Akademiuddannelse i Ledelse på NetAU

Uanset finanskrise osv. så tror jeg ikke at det er din alder der ville afholde nogen fra at ansætte dig.

Måske skal du arbejde mere med din salgstale, altså hvorfor DU vil være den mest fantastiske elev de endnu har mødt.

Mvh

Charlotte

T-shirtbutikken.dk

Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Gi' ikke op
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 17:37

Jeg synes ikke, at du er for gammel, men måske synes du selv det?? Hvis det er tilfældet, sender du ikke "den rigtige energi ud" og får derved heller ikke et job. ;-)

Hvis der er det, du vil, så gi' ikke op!!

Tro på det og bliv ved med at søge læreplads som speditør. Midt i fyrrene eller ej. :-)

Det lyder til, at du kun sender ansøgninger til virksomhederne?

Hvis det er tilfældet, så synes jeg, at du skal være mere personligt opsøgende i din søgning efter læreplads. Ta' ud og tal med lederne i virksomhederne, så de kan se dig og mærke, at du vil det her.

Lad være med at tale om alder, men fortæl dem, hvad du kan tilbyde virksomheden, og hvorfor de netop skal vælge dig.

Desuden brug dit netværk, hvis du ikke allerede gør det. Langt de fleste ledige stillinger besættes gennem anbefalinger fra en i netværket. Som jeg husker det er kun 15-20 % af alle jobs, der besættes via jobannoncer. Resten besættes via netværk, da arbejdsgiverne hellere vil ansætte en de har godt om end en fremmed person. Desuden sparer de ressourcer ift. den omfattende proces i en normal jobudvælgelse via jobannonce.

Pøj pøj. :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

LEV

Din tilværelse er ikke et venteværelse

0
0
Svar på denne tråd

Alder burde ikke gøre noget
Forfatter: 
Dato:  14-09-2012 07:20

Når du kun er i 40'erne burde alder ikke være et problem.

Men måske skal du øve interview med en, der kan give dig feedback?

Og det med at job mest bestættes gennem netværk - nej den holder ikke. Ja NOGLE job besættes på den måde, men det er for snævert kun at finde kandidater på den måde.

Min holdning er, at man som jobsøgende skal satse på begge heste, både netværk og opslåede stillinger.

Jeg synes du skal se din ansøgning og CV igennem og se om du kan fremhæve, at du er aktiv og selv gør noget for at skifte spor. Fremhæv det når du er til samtale osv. Sig tingene positivt og fremadrettet.

Held og lykke :)

Mvh. Sanne

Lånehest søges for 1 år, se præs.

Crosstræner sælges, se præs.

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

ikke den nemmeste branche
Forfatter: 
Dato:  14-09-2012 09:09

Nu er det så ikke den nemmeste og mest hensyntagne brance du - TS - har valgt at kaste dig over.

Jeg vil med det samme sige at jeg håber det lykkes for dig.

Jeg er selv uddannet befragter hos A P Møller. Jeg synes det var en spændende udd. det var hårdt arbejde med min 40 timer om ugen og så lige læse HD 2 dage om aftenen ved siden af - men sådan var det dengang i oldtiden.

Hvis jeg stadig kender branchen rigtigt, så vil jeg foreslå dig at møde personligt op de steder du vil søge, du må gerne kunne kendes fra de andre ansøgerer.

du skal huske at du bevæger dig ind i en stok konservativ branche, der mærker krisen helt ind til benet, en branche der er meget afhængig af verdens situationen, økonomien osv.

rigtigt god jagt, håber du få din drøm opfyldt

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2012 09:35

Jeg har selv været i gang med en spditøruddannelse - desværre i en rigtig skidt virksomhed, hvor jeg ikke var glad for at være, og havde derfor ikke mod på at søge en elevplads hvor jeg kunne fortsætte.

Hele mine familie er shippinguddannet, og min farfar har haft flere shippingvirkeomheder/spedition (han havde solgt alt da jeg skulle i gang)

Men jeg ved ikke i hvilket område du søger? Jeg vil gerne give dig nogle hint til virksomheder der kunne være int i nærheden af dig?

KH Christina :)

Sygeplejestuderende, mor til Isabella, ryttermærkedommer og part på Lady <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider