Hej Karina
Jeg har revnet min menisk i højre knæ og fået fjernet venstre menisk. Knæproblemerne startede i 2005, de kom ikke fra skader, men fra gigt - det tror jeg dog er underordnet.
Knæproblemer og heraf smerter er ulidelige !!! Jeg har generelt en ret høj smertegrænse (især fordi jeg i perioder har kronisk ondt i mine knæ), så når det gør ondt - så gør det f*ndeme ondt 
Jeg giver Esma 100% ret - ØVELSER! Find dig en god fysioterapeut. En sportsfysioterapeut. Ikke hvem som helst - én der VED noget indgående om meniskskader. Jeg har gået hos et par forskellige, men fandt sidste år 'fyssen i mit liv'. Han har hjulpet mig længere end jeg nogensinde troede at jeg ville komme. Men jeg har også selv skulle arbejde for det - stabilitetsøvelser og styrketræning af mine ben fem gange om ugen i fitness, og helst resten af mit liv.
Har du et godt patient/behandler forhold til din læge? Det har været alfa omega for mig, at min læge har taget mig seriøst når jeg er kommet og sagt - "Den er helt gal", så har hun sendt mig videre til kirurgen som så har vurderet mine knæ. Jeg er blevet opereret hhv. 3 og 2 gange i hvert knæ, men det var nok ikke tilfældet, hvis jeg stadig havde min forrige læge, som bare udskrev gigtmedicin til mig.
Jeg går stort set kun i Nike-sko til hverdag - de virker bare for mig og mine knæ. Alle modeller! Jeg kan selvfølgelig sagtens have fine sko med hæl på, men jeg bruger ikke hæle til hverdag hver dag 
Når jeg af og til får ondt (gerne ved små overbelastninger), så hæver mine knæ op. Det hjælper med det gode gammeldags trick - is det ned med en pose ærter. Tyve minutter af gangen flere gange dagligt.
Jeg har heldigvis et arbejde hvor jeg selv bestemmer om jeg vil stå, gå eller sidde ned - det har vist sig at være guld værd. For som du selv skriver - så kan det gøre ondt i alle slags situationer.
Den -forhåbentlig- sidste operation blev foretaget i højre i starten af august i år og jeg red let igen, så snart stingene var blevet fjernet, 14 dage efter. Da menisken blev helt fjernet i venstre sidste år gik der dog noget længere tid...!
Hvor ondt gjorde det? Jeg synes det bliver lettere og lettere for hver operation. Den første står for mig som den værste, den sidste var 'vand'.
Jeg har aldrig haft de store knæproblemer, som følge af meniskskade/gigt i dressurridningen - derimod har springningen været besværet når hesten satte af (og jeg derfor rejste mig i sadlen) og når hesten landene (og jeg fik 'stød' op i gennem benene). Faktisk har jeg et par gange kun kunne mærke at den var gal med menisken, når jeg sprang - ellers intet. Det har på sin vis været rigtig smart.
Rigtig god bedring til dig! Du kan sagtens leve med fjollede og dumme menisker, men det kræver en indsats fra dig selv - den er jeg dog nu sikker på at du nok skal overkomme. Skriv endelig hvis mine besvarelse har givet anledning til flere spørgsmål.
God aften!