Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HESTE DRÆBT AF TOG
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 20:23

Min mor og jeg har i dag fundet vores 2 elskede heste døde, påkørt af regional toget på vej mod Nykøbing Falster. I går nat stak Turban og Røde af sammen med en 3 hest fra deres fold ude ved Pandebjerg gods. Kl 7.30 var den første hest fanget og sat på fold, men vi manglede stadig Turban og røde. Vi kørte i flere biler, og red på hest hvor vi ikke kunne kører og med hjælp fra radioen, politiet og facebook var vores heste efterlyst. Vi fik en opringning fra politet i morges om at en kvinde og hendes hund havde fundet den ene hest, og de måtte beklage af den var død. Vi kørte straks til stedet og begyndte at lede, og fandt ham ved siden af skinnerne. Vi forsatte eftersøgningen af den sidste hest i håb om han var blevet skræmt af hændelsen og var løbet væk eller i værste fæld var blevet ramt og løbet videre så han lå der og led. Men få meter fra findestedet lå han på den anden side af skinnerne. Som vi mener og som det ser ud, så har vores heste stået oppe på skinnerne og så har toget kommet og ramt dem, og de er så fløjet til hver deres side.

Vi kan ikke lave om på hvad der er sket, og vi er sønderknuste over at have mistet de to skønneste heste som har været vores verden.Begge heste stod foran toget, da de begge er ramt på siden, og var de kommet løbene ind i toget havde det været deres hoveder der var blevet smadret, men det var det ikke. Det er den ene side på begge heste som er ramt og de er fløjet gennem luften til hver deres side. Vi har efterfølgende fået af vide at togføreren havde meldt det videre til banestyrelsen at han havde ramt 2 heste, men de havde bare taget det som der var blevet ramt 2 rådyr fordi det ofte sker på den strækning. Hestene er blevet kørt i går (lørdag) morgen og har ligget der siden, uden DSB har meldt videre de har kørt 2 dyr ned. Hvis de nu havde meldt det videre, kunne vi måske have håbet på bare en af vores dejlige drenge havde overlevet. Det er det grimmeste i verden, og forbandet hårdt måden det er sket på. Vi måtte efterfølgende også selv sørge for hestene blev fjernet og det tog der kom kørerende forbi havde fået af vide vi var i gang derude, og deres hastighed var sat helt ned, men det næste tog der kom var i fuld hastighed så TV2 Øst kamera stativ væltede. Al kritik går til DSB!!!!!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 09:30

Stort trøstekram til jer i denne svære tid..

Kan virkelig godt forstå i er sure på DSB over de ik gir besked når de ved toget har ramt 2 heste..

Det er noget vi som hesteejere frygter, at de bryder ud af folden og bliver kørt ned..

Håber i kan komme videre med tiden og med et smil se tilbage på den dejlige tid i havde med jeres skønne heste..

Ved godt det ik hjælper lige nu hvor i er i stor sorg over det der er sket..

Men de er sammen for evigt...

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Et stort tab for ejer
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 09:39

Men vi må ikke glemme at det er enhver ejers pligt at sikre at heste forbliver i deres indhegning hvor de ikke er til fare for sig selv og andre, så man kan næppe bebrejde DSB andet end den tilsyneladende manglende kommunikation. Ingen overlever påkørsel af et tog i marchhastighed, så tiden har næppe været en faktor, selvom det selvfølgelig er ærgeligt at man ikke får besked.

Det vigtigste er dog at ingen mennesker kom til skade. Det kunne være endt anderledes tragisk, hvis toget var blevet afsporet eller hestene havde forvildet sig ud på vejen i stedet.

Når heste, der har gået på fold i længere tid bryder ud, skykdes det ikke sjældent en kombination af for lidt/for ringe græs og mangelfuld indhegning. Det behøver ikke være tilfældet her, men det bør være en påmindelse til alle om jævnligt at gå indhegningen igennem med kritiske øjne og spændingstester og sørge for at hestene får nok supplerende (strå)foder på folden, når græsset begynder at slippe op.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

tilbagemelding
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 10:38

Enhver heste ejer ved også at deres heste slipper ud, også selvom der er strøm på hegene. Heste er nysgerrige, det burde enhver der har haft hest altid vide, og det ved vi. Vi har dobbelt hegn og vi har strøm på, men det var ingen hendring. Derudover så havde de masser af græs samt wrap og halm på folden, og vi har overvågning eftersom vi står på falsters største gods. Så lad være med at komme med platte kommentar, når du ikke ved hvordan vores systemt er.

Vi er selvfølgelig kede af det, og vi ved toget ikke har kunne stoppe, men det er mere pointen i at de VED de har kørt 2 heste ned, men uden at melde det videre påtrods der er efterlysning sat igang i på radio og medier. Og når folk snakker om erstaning, så skal de også bare lukke røven. Vi har slet ikke snakket om nogen erstatning for det får vi ikke vores heste tilbage af!!!

AL NEGATIV HENVENDELSE BØR BLIVE VÆK!!!! MIN FAMILIE OG JEG SYNES I SKAL TAGE DEBATTEN ET ANDET STED HVIS I ER NEGATIVE! DETTE ER BLOT LAGT OP EFTERSOM VI SYNES DET ER FOR RINGE MAN IKKE TILBAGE MELDER MAN HAR KØRT 2 HESTE NED!

0
0
Svar på denne tråd

Tragisk
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 11:11

Det gør mig virkelig ondt, at I har mistet jeres heste på den måde. Og ja, det er meget dårligt af DSB, at de ikke har meldt, at toget ramte hestene.

At hestene er løbet ud af indhegningen er et hændeligt uheld og egentlig en lidt ligegyldig diskussion.

Jeg forstår godt, hvordan I må have det. Havde I vidst, at de var blevet ramt af toget, havde I måske kunnet redde dem eller i ret fald fået dem aflivet hurtigt, så de ikke skulle lide.

DSB har godt nok mange uheldige episoder, synes jeg...

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagemelding
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 11:12

Åh, hvor må det bare være forfærdeligt for jer

Det lyder som om, at de har været godt "buret inde" på folden, men det er jo et levende dyr og det går galt en gang i mellem - desværre....

Lokoføreren havde meldt tilbage, men derfra gik det i stå - helt enig i, at det er for dårligt....

Men hvem er det, der snakker om erstatning?? Kan ikke lige finde det nogen steder??

Mange tanker herfra!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

DK's bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels jer
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 11:51

Jeg sender jer alverdens trøstekrammer. Mistede selv min basse sidste år og kan alt for godt huske hvor ondt det gør....Min datter og jeg var helt knuste

Virkelig triste omstændigheder og enhver hesteejers frygt.

Jeg håber i kan trøste hinanden lidt og finde lidt glæde i alle de

gode minder i er så heldige at have sammen med jeres heste...

Alverdens trøstekrammer herfra...føler virkelig med jer.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

døde heste
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 12:04

Hej

Da jeg læste det på text tv undrede det mig også at det intet har været på netop text tv tidligere fra dsb. jeg syntes at det er squ det mindste de kan gøre, noget forbandet svineri fra deres side, skal de ikke underrette myndighederne, politiet?

At heste kan stikke af er noget vi alle frygter, er de panikslagne nok så er der intet der kan holde dem inde!

Lisa

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 12:12

Er fuldstændig enig i din tilbagemeldning Susan 7..

Alle heste kan smutte ud selvom hegnet er i orden..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekram
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 12:13

Det gør mig ondt for jer, det er en rigtig træls oplevelse - og så straks hele to heste på én gang:-(

Desværre tror jeg ikke, de (eller en) kunne have været reddet, hvis I havde vidst det noget tidligere. Et tog kommer med stor hastighed, og et dyr har ingen "rustning".

I havde måske kunnet få hesten(e) aflivet, og vigtigst: I havde kunnet nå at sige farvel.

Sådan blev det desværre ikke - så hvis I kan, må I trøste jer med, at det sikkert gik så hurtigt, at ingen af dem nåede at opfatte det.

Stort kram herfra

0
0
Svar på denne tråd

Påkørsel
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 12:33

Det er virkelig synd for jer, at I har mistet jeres skønne heste, især på denne voldsomme måde De var trods alt nok døde på stedet - hvem skulle overleve en påkørsel med op til 180 km. i timen?

Jeg kan godt forstå, at I er frustrerede, men pas nu på med, at køre alt ansvar over på DSB. Det er rigtig træls, at der er gået noget galt i kommunikationen, men de er trods alt mennesker, og det er menneskeligt at fejle. Det havde nok ikke gjort til eller fra, og selvom det desværre sker ind i mellem, at hestene løber ud af deres indhegninger, uanset hvor gode disse er, så er og bliver det ejernes ansvar. Så jeg synes ikke, at det er fair, at lægge alt over på DSB.

Fortiden kan ikke gøres om, sket er sket. Mind i stedet alle de goder minder med jeres heste i stedet for dvæle ved alt det negative, selvom det måske kan være svært.

Jeg håber, at I trods omstændighederne, har det godt

0
0
Svar på denne tråd

tyhjukl
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 13:34

Mickro.

lækker 4 gænger hoppe konkurrence/avlsemne sælges +

heste tages i tilridning se min hjemmeside bombur.dk for mere info

se mere på min hjemmeside www.bombur.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:02

Som andre skriver føler jeg virkelig også med jer.. Det er en meget grim måde at miste sine heste på og jeg tror det især må have været hårdt selv at skulle fjerne dem..

Men jeg tror nu heller ikke at tiden har været en faktor i dette tilfælde. Det ser ud som om at de er faldet om lige ved siden af banelegemet(set i tv2øst), hvilket næsten må betyde at de er død på stedet ved påkørslen. Selvfølgelig er det ærgeligt at der er gået noget galt med kommunikationen, men som jeg læser det troede lokoføreren at det var 2 rådyr, ikke heste og så sætter man nok ikke den store efterlysning igang. Derudover kan man jo næppe bebrejde DSB at de har kørt dem ned.. Jeg ville da blive noget ked af det, hvis jeg kørte en hest ned og ejeren sagde det var min skyld.

Men håber at I kommer godt videre ovenpå denne frygtelige oplevelse..

Mange trøste hilsner fra

Mange hilsner fra Dorte

-nu med den skønne Stald Carès Spartacus

0
0
Svar på denne tråd

Hold nu
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:14

Der er da ingen, der smider ansvaret over på DSB.

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd

stakkels jer
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:27

Jeg vil bare sige at jeg har ondt af jer. Skrækkelig oplevelse.

Står jers sidste hest så alene nu? Hvis den gør, så har jeg en pony i kan låne til at holde den med selvskab. Den står i nykøbing f.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:36
Det jeg hentyder til, er at ejer på tv2 øst, gav udtryk for at det var for dårligt at DSB i havde vedligeholdt deres hegn ved banelegemet.. og her menes det 50 cm højt ståltråds hegn, som engang stod visse steder vved banerne i danmark.. det virkede bare som om at man lagde lidt af skylden over på DSB. Men det kan jo være at jeg har misforstået noget..

Mange hilsner fra Dorte

-nu med den skønne Stald Carès Spartacus

0
0
Svar på denne tråd

RIP smukke muler
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:57

Ingen moral prædiken eller andet herfra.

Kun de varmeste tanker til ejer og pårørte.
Tragisk måde at sige farvel til ens elskede kæledyr på.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 17:49

Hvis det var meldt til BaneDanmark, er det ikke sikkert, at DSB har fået noget at vide, da de to instanser ikke er gode til at samarbejde (det samme gælder også ved sporarbejde)

Jeg håber ikke, at jeres heste har lidt, og at I klarer jer.
Trøstekram herfra

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd

tak for støtten
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 21:08

Tusinde tak for alle jeres beskeder, og tusinde tak for opbakningen.
Vi giver ikke DSB skylden, det eneste vi er skuffet over er at vi er blevet kastet rundt i systemet og vi har fået 3 forskellige historier om hvad der er sket, blandt andet at føreren mente det var 2 rådyr, at det var en gren og at det var 2 heste. Men vi har idag haft kontakt med DSB det meste af dagen, og der har INGEN indberetning været om man skulle have påkørt noget som helst. Det sætter selvfølgelig STORT spørgsmåltegn både hos os men selvfølgelig også hos DSB.

Den kritik vi har påpeget DSB er blot at vi ved eftersom vi har en fører i familien hos DSB at man mærker når man rammer noget eller kører noget ned. Derfor SKAL man kunne have været at man har ramt eller påkørt 2 så store dyr.

Som min stedfar udtalte sig til, til TV2 øst så er det ikke en bebrejdning, men derimod en påpegelse på om at deres hegn som skulle være iorden, ikke er i orden og at det er rådnet op. Det kunne ligeså godt have været små børn fra den anden side af vejen som er rendt derop fordi hegnet ikke kunne hindre dem i af at være nysgerrige.

Jeg vil lige endnu en gang sige at vi ikke bebrejder DSB for denne hændelse, men vi er skuffet og vi er kede af det. Vi får ikke vores dejlige drenge tilbage, men måden på den behandling vi fik er bare ikke i orden. Det indrømmer DSB også selv.

- Tusinde tak for dit søde tilbud, det er dejligt at vide nogle har sådan et hjerte af guld. Men det var ikke vores hest, så ejeren har fået den et andet sted hen. Men tusinde tak.

0
0
Svar på denne tråd

Grummere end grumt
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 21:45

Puha! Sikke en grim oplevelse for jer!!!

Man kan kun gøre sig tanker om, hvordan I har det oven på sådan et chok!

Masser af varme hilsner til jer fra mig!

Mvh Jumbo

Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Hov hov..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 09:00

Hov hov Angel.

Jeg er Banedanmarkmedarbejder og vi har et godt samarbejde med DSB. Jeg har selv siddet i en fjernstyrringscentral hvor meldinger fra lokomotivfører kommer ind, så tag det lige i dig igen - og så er jeg selv hesteejer, så selvfølgelig er det skrækkeligt det der er sket - men det hænder altså at hvis dyrene er løbet ind i siden af toget, ville det ikke kunne mærkes - det kan kun mærkes hvis det sker oppe ved lokomotivet! Det er rigig rigtig mange tons vi taler om når det drejer sig om tog, og så er 5-600 kg. altså penuts i forhold.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg hørte
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 13:42

Hej!

jeg har læst noget om det det er godt nok trist jeg er ked af det på jeres vejne

Men håber at i er okay

0
0
Svar på denne tråd

Påkørsel
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 13:58

Mht. hegn, så er det efterhånden ikke mange steder, at der er hegn oppe?

Jeg synes vitterligt, som jeg skrev før, at det er utroligt synd for jer Men lad nu være med at kritisere DSB/Banedanmark hele tiden.

Ja, nu er jeg kold, men lad os vende den om; nu er I så forargede over DSB. Hvad havde I været, hvis det ikke var et tog, som havde ramt dem, men en lille bil af ældre dato med små børn i?

Igen, igen, igen; jeg synes VIRKELIG det er synd for jer, at I har mistet jeres heste på denne voldsomme måde, og det er et hændeligt uheld. Hvis indhegningen var vedligeholdt og der var strøm over alt, så kunne heller ikke I have gjort til og fra. Det er jo hvad der sker. Men hold nu op med lægge så meget i de små ting, som alligevel ikke gør nogen forskel.

Jeg håber I kommer oven på igen og kommer videre

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 16:26

Puuuh jeg læste det godt.

det er simpelthen forfærdeligt

super mange tanker til jer begge!

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

svar til mickro
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 17:11

Et lille svar til mickro.

Som du kan læse i en af kommentarerne jeg har skrevet, understreger jeg BYDT vi ikke lægger ansvaret over på DSB at vores heste er kørt ned. Som jeg har skrevet før, så kan man ikke stoppe et tog når der står dyr på skinnerne. Det jeg kritisere er at de forskellige historier vi har fået fra DSB og som det lader sig fortælle har man slet ikke indberettet at man har ramt noget, hvilket DSB selv er i chok over. Derfor har de en undersøgelse igang, som skulle give resultater en af dagene.

Selvfølgelig havde det været tragisk hvis hestene var løbet ud foran en bil med en familie i, det skal vi slet ikke diskutere for det er den mest skrækkelige tanke. Jeg vil blot infomere til jer som TROR i kender sagen, som følger med i medierne, så er der MANGE oplysninger i ikke kender til. Hvorfra jeg kan røbe at en person har stået med vores heste i hånden og haft ringet til Politet om at hun stod med disse to heste, hvor hun får afvide at de ikke har tid til at tage sig af dette, og at de ikke er til farer for nogle på det tidspunkt så hun skal bare slippe dem løs..

DET ER VERDENS DÅRLIGSTE OPRINGNING AT FÅ!!!!!

Og jer som vil kommentere dette, vær sød at lade være.

Vi har stoppet omtalen i pressen da vi har brug for ro til at bebredje vores sorg. Vi har modtaget akut krisehjælp fra DSB, som skal hjælpe os med at komme igennem denne tragiske hændelse og ikke blot det syn vi mødte da vi fandt vores drenge.

Jeg gentager ENDNU engang, vi kristere ikke DSB for at have kørt dem ned, men for at ingen togfører har reageret på at han har ramt 2 så store dyr.

DSB sæætter selv stort spørgsmåltegn ved det, og har derfor en undersøgelse igang.

Så alle jer der tror i er klogere end den virkelige historie, må virkelig bide sig i læberne og debattere om dette et andet sted end på mit opslag. Vi får så meget støtte, og det varme for os dem som tænker på os.

0
0
Svar på denne tråd

Uhuggeligt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 00:15

Jeg føler med dig Susan og håber i kommer jer over den forfærdelige hændelse. I har intet gjort forkert - det var en tragisk ulykke.

Knus MonaK

0
0
Svar på denne tråd

R.I.P drenge
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 09:53

mine værme tanker går til dig og din og og stedfar

kender din mor og stedfar og hestene passet en gang røde inden i købte ham så da jeg fik det af vide begynde jeg er græde

ved hvor svær en tid i er gåde ind i over jers store tab over de to smukke drenge

ja har sagt det før og siger det igen man kan ikke regne med DSB ikke for de jeg kritiser dem men man kan ikke altid regne med hvad de siger

R.I.P drenge

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider