Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg synes det lyder tåbeligt....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 00:10

Når man nu sidder og læser div. hesteannoncer i hest til salg, støder man på denne sætning i mange salgsann. " jeg forbeholder mig ret til at vælge mellem købere" eller " jeg føler det er min ret til.....osv osv.....

Jamen hvem pokker skulle ellers bestemme hvem hesten skal sælges til hvis det er ens egen ?????

Uanset hvad hulen der bliver sagt, gjort , ment ,troet, så er det da en selv der har det afgørende ord....

Ja...bare min mening...total tåbelig sætning , der vil afholde mig fra at kontakte sælger...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 00:20

Selvfølgelig er det altid 100 % sælger der bestemmer om han/hun vil sælge til en bestemt person eller ej., uanset om man gør opmærksom på det i en anonnce eller ej.

Det ville ikke afholde mig fra at kontakte en sælger der skriver sådan i en annonce, nærmere tværtimod.

Jeg tolker sætningen således, at det er en sælger der har en oprigtig interesse i at hesten får en god fremtid i et nyt hjem - så det er altså ikke ude af øje ude af sind for den type sælgere.

Og det synes jeg egentlig kun er positivt.

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 09:50

Og jeg TÆNKER...hvor tåbeligt....og går videre...;-)

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 10:02

jeg giver dig fuldstendig ret. også er der osse den

med bløde hjerte jeg må sælge.

tro mange er lidt lige glade, hvorfor hesten er tilsalg.

kunne godt tænke mig at se salgs stalden begynder at skrive

heste tilsalg. fordi jeg skal leve af det, og tjæne penge.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 10:11

Det betyder vel bare, at det ikke er den der komme først, der får lov til at købe, ligegyldig om de står med pengene i hånden.

Det er da helt i orden, hvis sælger synes, at den de kommer først ikke skal overtage hendes hest.

Jeg læser det som en slags modsat - Først til mølle.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 10:39

jeg kan godt se igennem med med blødene hjerte omkring dyr og den med de vil selv bestemme hvem de sælger til. jeg tror det er lige så meget for at sortere dem fra som mener at de har kontaktet sælger først,så må de også have førsteret, og nej det har man bare ikke ...

Og nej jeg tror ikke alle er ligeglad med hvorfor sælger sælger.

Jeg har lige købt, og personligt var jeg ligeglad med hvorfor sælger solgte. hun var også hestehandler, men også hende som hun havde fået den af. Men det gik faktisk min dyrlæge noget på at han ikke kunne få at vide hvorfor at de ville sælge.

det som jeg synes er træls er når de skriver at hesten kan gå LA spring og det viser sig den har løssprunget et på 130 en gang eller i den dur.

Eller kan øvelser til M og så kan den en parade ... DET kan irritere mig

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Ikke enig
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 10:56

Jeg er ikke enig. For mig indikerer sætningen, at det en omsorgsfuld ejer, der vil vælge imellem købere for at finde den bedst egnede nye ejer til sin hest.

Desuden kan jeg lide, at ejeren melder ud ift. at hun vælger imellem købere. Så er der rene linjer og man ved, hvad man har med at gøre som køber.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

LEV

Din tilværelse er ikke et venteværelse

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 12:38

JEg er ikke enig med TS :-)

For mig er sætningen ''forbeholder mig ret til at vælge mellem købere'' en lidt vigtig særning. for så ved jeg at køberen interreser sig for hvor hesten ende henne, og at hesten faktisk betyder noget for sælgere. dermed nok også en hest som ikke er en dum hest :-) Jeg læser også sætningen som det modsatte af ''først til mølle''

Omkring den med ''blødende hjerte'' ser jeg den også som et tegn på at hesten så ikke er for dum :-)

Og også den med hvorfor sælgeren sælger hesten, er vigtig for mig. For så for man også et indblik i hvordan hesten er :-)

Så alt i alt er alle de ting faktisk vigtig for mig som køber :-) og jeg spørger også selv ind til hvorfor sælgeren vil sælge hesten. og om hesten har betydet noget for sælgeren :-)

I wil be Chasing a starlight

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 13:01

Sælger gider vel bare ikke sure miner hvis han/hun har to købere på hånden på een gang, og så vælger IKKE at sælge til den, der kom først, fordi det andet lader til at være et bedre hjem for hesten :-)

...from Rulammet with love

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 18:20

Jeg ville til gengæld aldrig sælge til en person som synes det er tåbeligt at jeg "efter mange overvejelser" "med blødende hjerte" eller "med forbehold for at vælge evt køber" sælger min hest.

Så det passer meget fint til at "skræmme" disse kunder væk.

*Winnie & Falcon*

Sælges: Easyboot Glove str. 1,5 - 500 KR

Kontakt mig på PB.

Søger Amigo regndækken str. 130 i god stand.

0
0
Svar på denne tråd

Samme sætning
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 19:18

Kan se, at der er forskellig meninge om, hvad denne sætning betyder i en salgsannonce. Har lige, for første gang forøvrigt, læst denne sætning i en partsannonce. Hvordan ville I tolke det? For mig giver det ingen mening, da der hér jo ikke på samme måde kan gælde "først til mølle", eller?

Hilsen Elena

Part på hest søges i KBH.-området:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ search.php?search_do=34608&load=1

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 19:22

Jeg opfatter det som om en sælger der ikke vil sælge til hvem som helst. Jeg skriver det dog ikke selv, men har ikke noget imod at andre skriver det. Jeg syntes bare det giver et billede af sælger, at hun/han ikke er lige glad med hvem der køber hesten. Ikke at andre der ikke skriver det, er det. Men nogle har behov for at skrive det og det er ok syntes jeg.

Velgående fuldblodshoppe sælges AKUT. Søskende går M dressur, spring og military i Sverige.

Advarsel.

www.facebook.com/#!/groups/ 281745645235098/

0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 19:43

Personligt finder jeg formuleringerne trælse.

Jeg ville ikke henvende mig på sådan en hest - jeg er simpelthen for ærekær til at lide den tort ikke at være "en god nok køber."

Jeg lever heller ikke i den vildfarelse, at jeg er den eneste rigtige for min hest. De få jeg har solgt er kommet i bedre hænder og lider ingen nød.

Det er nu min erfaring at hvis noget står til salg længe nok, så forsvinder sælgers kræsenhed med tiden og så kan man såmænd få lov at købe - endda til lavere pris. Så meget for floromvundne vendinger mm.

Mvh Tina

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd

Handelsskole
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 21:59

Jeg har det lidt blandet med den formulering. På den ene side kan jeg godt se, at sælger udtrykker omsorgsfuldhed, men hvorfor så for pokker dog ikke bare sige lige ud, hvad det er for en type køber / forhold for hesten, de ønsker?

På den anden side har jeg oplevet, at det var et skalkeskjul for, at de kun ville sælge, hvis man var villig til at give en højere pris, end den, der var angivet i annoncen

Så nej, jeg styrer også udenom den formulering. Og så har jeg det ligesom Tina*Turpin* + jeg forestiller mig, at man skal 'bevise', at man er god nok til at købe hesten, og det gider jeg ikke...

Til gengæld vil jeg meget gerne vide, hvorfor hesten er til salg, men jeg er temmelig ligeglad med, hvilke følelser handlen vækker hos sælger. Jeg formoder, at de er kede af det, men jeg vil hellere læse om hesten end om sælger

Sød og nem ponyplag lånes ud med forkøbsret. Se HER

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 22:47

selvfølgelig giver det sig selv at ejer vælger.

men det er nu nok meget smart at gøre mulige købere opmærksom på dette, da mange nok bliver super sure over at blive valgt fra fordi de måske kom før andre. købere er super underlige noglegange så hellere gøre opmærksom på det, end at skulle diskuterer med sure mennesker

det afholder bestemt ikke mig for at kigge på hesten en ekstra gang. det betyder jo bare at ejer rent faktisk ønsker den et rigtig godt hjem fremfor at det bare skal gå lynhurtigt at komme af med den.

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 22:55
Jeg synes den sætning er rimelig uskyldig. Derimod kan jeg godt forarges noget over de krav, der tit og ofte står i samme sætning, som fx: at hesten skal gå så-og-så mange timer på fold ect... hvis man fortsat ønsker at bestemme over hesten, bør den nok blive... min erfaring med den sætning, at de vil have mulighed for at vælge, er at det lyder flot! På et tidspunkt så jeg en annonce, hvor det stod. Kiggede hesten - af andre grunde - og oplevede, at hesten bare skulle væk - næsten for enhver pris, men at det var for besværligt, at slagte dyret. Desværre. For det havde uden tvivl været det bedste. Unghest, rørende historie - ren lyv - billig... kender ikk dens skæbne.
0
0
Svar på denne tråd

sætnint
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 10:56

Når folk skriver "forbeholder mig retten til at vælge imellem købere" så tænker jeg, at det er til ære for dem, der tror at der er først til mølle.

Hos nogle sælgere er det sikkert først til mølle, de skal bare af med hesten og har måske ikke det store forhold til hesten. For andre er det deres bedste ven de skal finde et nyt hjem til, og jeg kan sørme godt forstå at de ikke har lyst til at sælge til hvem som helst.

Jeg bliver mere irriteret over at læse sådan noget som, at hesten er trænet i hms, det synes jeg er for useriøst. Jeg er ligeglad om hesten er vant til at rende rundt i rebgrime. Lige så med heste der står listet på et hvis niveau, og så er det kun et enkelt spring eller visse øvelser, den har klaret. Derimod synes jeg det er okay at skrive den på LC spring, og så tilføje i teksten at den går LA baner til træning.

Der findes mange spøjse annoncer, det er helt sikkert! :)

Mvh Sandra

Prior's Capina - og drømmen om en Siberian Husky!

0
0
Svar på denne tråd

overflødig oplysning
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 11:29

Nu er der jo mange forskellige måder at skrive annoncer på og det er jo ikke let hvis det er en hest man holder af man skal sælge...

Jeg har nok altid tænkt at det var overflødigt at skrive at man kunne vælge mellem købere for selvfølgelig kan man det!! Der er jo ingen aftale før man har sagt at man vil sælge til lige den køber.

Men måske folk skriver det for at undgå en eventuel diskussion med køber der gerne vil købe, så kan man jo henvise til annoncen istedet for at skulle tage konflikten face to face (eller phone to phone)

En jeg til gengæld undrer mig lidt over er at prisen er til forhandling til rette hjem.....

Jeg ville jo ikke sælge til noget der ikke var rette hjem....

Men måske de bare prøver at udtrykke det jeg egentlig også har forsøgt de gange jeg har solgt. "Jeg ønsker et godt hjem til min hest og prisen kan forhandles"

Da jeg solgte her i sommers var der en køber hvor jeg tænkte "Det der kunne blive rigtig godt" og da hun så havde fået tilbudt noget andet meget billigere valgte jeg at matche den pris for at få netop hende som køber. Heldigt for mig følte hun også at min hest var et bedre match og det blev den der vandt i lotteriet ;-)

Mvh Charlotte

Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!!
La Rochefoucauld

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 11:35

Jeg synes egentlig det er fint nok, at man kan se, at det er folk, der har haft en godt og tæt forhold til hesten, men det skal så hellere ikke kamme over.

Jeg kan godt lidt at vide, hvorfor hesten/ponyen sælges. Fx er det en 16 årig pige, der skal af med sin pony og videre til hest, eller en 14 årig pige, der vil af med sin pony og have en anden???

Det der kan få mig til det er, når man på en slagsannonce for fx et sadelunderlag (ja, det ses sommetider på HesteGalleriet)skriver, at det er med stor sorg, jeg har sat mit sadelunderlag til salg.... ha ha..... Det rager mig en høstblomst og ligefrem irriterende...

sagde Charlotte

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaa....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 20:26

I disse tider, er det vist de færreste sælgere der har ret mange købere at vælge imellem....

Sætninge får ikke mig op i det røde felt... Og det ville nok heller ikke få mig til at sortere en annonce fra....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

De blødende hjerter...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 21:22

... kan jeg godt undvære at læse noget om. Kommer jeg ud og ser hesten, er jeg sikker på at jeg kan se hvordan sælger omgås den og hvordan den reagerer på sælger - og det er nok for mig på DET punkt.

Det er da ok at skrive hvorfor hesten sælges - men på den anden side, hvis årsagen er "jeg er for dårlig rytter" eller "hesten er totalt uopdragen og ikke til at holde ud at omgås" - så skriver folk det jo ikke. Det er altid tid, penge, plads eller lignende...

Hvis sælger begynder at tage alle mulige forbehold bliver jeg skeptisk. En sælger der kræver at være medbestemmende om hvordan hesten skal behandles når jeg har købt den, vil jeg ikke købe af.

MIN hest - MIT ansvar (men jeg vil da gerne vise og fortælle sælger hvordan jeg har haft hest hidtil - så kan de jo sortere mig fra hvis de vil)

Og det ER deres ret ifølge loven at selv bestemme hvem de vil sælge til - så det forbehold behøver de ikke skrive i annoncen.

Brug pladsen (og det af min tid der går med at læse den) på at fortælle om hestens egenskaber.

Loven skal nok gælde alligevel!

Faktisk bliver jeg MEGET skeptisk hvis en annonce indeholder for meget "føleri" og for lidt fakta! HVIS jeg skal købe, kommer jeg til at læse MANGE annoncer. Så dem der er en hel roman om sælgers følelser og forbehold - de bliver sorteret fra.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 21:25

Jeg gad heller ikke tage ud og kigeg på en hest hvor der stod sådan,
ikke om jeg vil finde hesten, forelske mig i den,
og så mener sælger ikke den vil egne sig til mit brug.

Sådanne sælgere er folk der egentligt burde beholde dyret,
for de mener ikke andre kan leve op til dem, og deres hests behov.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider