Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forklaring! hvordan kan det la´sig gøre?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 18:29

I morges har den ene af mine 3 heste fået åbnet grimens lukning ved kæben op. Grimen sidder stadig på og er ikke i stykker.

Meget har jeg set la´sig gøre gennem 30 år med heste, men det her har jeg faktisk ikke set, uden at mennesker har været indblandet. Det er en alm. hage men en sådan åbning hvor den lige tap skal skubbes ned.

Kom gerne med jeres forslag til hvor kreative de har været, eller har der været mennesker involveret?

Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd

let...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 18:35

Den gnubber sig blot op ad et eller andet, der tilfældigt griber fat i låsen. Jeg har oplevet flere gange, at finde grimer på folden, hvor låsen ikke fejler andet, end den altså ikke er lukket ;-)

Jeg har så også en del buske og træer på folden, hvorfor de ikke længere går med grimer der, med mindre, der er tale om nytårsaften eller andre særlige begivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

grimer grimer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 18:43

De skøre krikker

I så fald må det være en af de andre der har stået for skud, ingen træer på folden, raftehegn med tråd indvendigt overalt - kreativiteten må jo blomstre i disse dage?

0
0
Svar på denne tråd

Grime-åbning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 00:26

Det har jeg oplevet mange gange i mine ca 25 år med krikker....

Opfatter det efterhånden som meget normalt og Dansk Standard

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Benjamin 17. februar 2008

....nu Fru Bredahl

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 09:16

Hvis det er en af de andre kan de være så "heldige" at hænge fast i hinandens grimer

Jeg havde 2 plage der blev til siamesiske tvillinger på den måde - heldigvis var de gode venner og der var kun dem på folden, det kan gå rigtig galt.

Derfor går mine heste aldrig med grimer på.

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd

Det har
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 09:20

vi oplevet et par gange på forskellige heste....

Tror da simpelthen at det er fordi de klør/gnubber sig og så er så heldige/ueldige at få haspen åbnet....

Jeg har i hvert fald ikke tænkt videre over det, andet end "Nå, det var da alligevel meget godt klaret" og så lukket den igen...

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle hest
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 09:50

kunne kravle ud af sit dækken, uden at remmene under maven var åbnet.

Jeg ville komme derud om morgenen og så lå dækkenet henne i et hjørne - det eneste der var åbnet var bringe spændet. Mavespænderne var lukket.

Det viste sig at hun stilte sig med hovedet lodret opad henne ved nabo hesten og så spændte den bringe spændet op.

Bagefter lavede hun sådan en schimmi schimmy dans indtil dækkenet gled ned over rumpen, og så trådte hun fint ud af det og brugte det som madras i stedet for

Så jeg droppede at give hende dækken på og lod hende være ala natural hest med bamse pels

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

tips og trix
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 14:59

Den med dækkenet kender jeg

Det lykkedes engang for den ene, at ta´dækkenet af uden at åbne nogen spænder overhovedet. Godt nok et dækken med kun en benstrop, men både bringespænder, den ene benstrop og krydsgjorde sad nydeligt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider