Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad skal vi se i Thailand
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 16:47

Kom med jeres dejlige rejseoplevelser i Thailand...

Min mand og jeg har besluttet os for at rejse en tur til Thailand i feb/marts 2013. MEN vi mangler gode ideer til hvor vi skal bo og hvad vi skal se.

Jeg har rejst en del i Thailand med min familie men det er første gang min mand skal derned så vi mangler ny inspiration til hvor vi skal bo og hvad vi skal se.

Har I været på en dejlig rejse dernede som I vil anbefale? Fortæl gerne om hotel, område, oplevelser mm. og smid gerne link

0
0
Svar på denne tråd

max er sød
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 16:56

Thailand er jo kæmpe stort! Hvad vil I gerne lave? Badeferie, dykning, trekking, kultur eller?

o Statsministeren o

0
0
Svar på denne tråd

Vi er meget åbne
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 18:14

Vi havde egentlig håbet på at lade os blive inspireret til at tænke "ud af kassen"

Kort fortalt ønsker vi at se lidt af hvert. Vi er begge naturelskere, selv er jeg meget interesseret i deres kultur og ellers ønsker vi en kombi-ferie hvor vi får daset men alligevel oplevet noget.

Vi overvejer at finde hotellet som byder på det hele, men også at flytte undervejs.

Selv har jeg endnu ikke været i det nordligste af Thailand så det er måske en mulighed, evt. en del af ferien.

Jeg har besøgt landet nogle gange og boet på floden Kwai, i forskellige steder på Phuket, Hua-Hin og Jomtien og dermed set nogle forskellige ting. Det er ikke svært for mig at sige til min mand hvilke kæmpe oplevelser jeg selv har haft og så tage de samme ture en gang til, men det havde bare været så skønt at blive inspireret til noget der var nyt for os begge

Vi har afsat min. 2, max 3 uger til at rejse i.

0
0
Svar på denne tråd

Tur til Thailand
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 20:44

Min kæreste er fra Thailand, så vi var nede og besøge hans familie for godt og vel et år siden

En ting jeg synes er vigtigt når man tager på ferie derhen, er og komme lidt væk fra turisme. Der er så meget mere og se end badestrand og fester

Vi var en del i nordøst, som har rigtig smuk natur, og man kan rejse ind i skovene på elefant samt se vandfald, eller tage en tur ind i en landsby, det er også enormt spændende og se. Så nord vil være et godt sted, bestemt når du nævner at du ikke har været der før

Bangkok er selvfølge (mener jeg hvertfald ) Der kan I bl.a. spise på Bangkoks højeste bygning der hedder Baiyoke. Den har 88 etager, og de har restaurent tæt på toppen. I kan spise ude på altanen, det koster dog lidt mere.. Min kæreste og jeg havde fået plads derude, men flyttede hurtigt indedørs.. Det var nærmest skræmmende og svæve så højt

Hvis I gerne vil til syden er Krabi et godt sted. Det er stadig meget ''syd-præget'' uden og være proppet med turister. Så kan I tage en tur ud til Phi-Phi øerne og svømme i revet

Billede

(et billede fra turen til Phi-Phi øerne)

Billede

(noget af den landsby min kæreste kommer fra)

Billede

(vores udsigt fra Baiyoke. Der er glasvinduer hele vejen rundt + altan, så der er god udsigt.. og god mad )

Håber det måske kan inspirere lidt.

HILSEN KAMILLA RIEDER

0
0
Svar på denne tråd

max er sød
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 22:49

Okay, jamen det har jeg også været på engang!

Chang Mai:

Hvis I vil have thailandsk kultur er dette en fantastisk mulighed. Massere af templer, de "ægte" stammer, longneck folkene og en super flot natur! Chang Mai ligger lidt nord på, så der er ikke helt så varmt, og det er derfor også lidt mere behageligt at komme rundt.

Kanchanaburi (dødens jernbane):

Omkring 1-2 timer fra Bangkok ligger Kanchanaburi, hvor den kendte "Dødens jernbane" også er. Dødens jernbane er tilbage fra 2. verdenskrig og enormt spændende, men også skræmmende. Byen som sted er ikke så interessant, men vi fik alligevel tre dage til at gå med at sejle rundt på River Kwai.

Prachin Buri:

Hvis man vil på jungle trekking kan dette sted klart anbefales! Fantastisk sted!

Koh Phi Phi:

Også refereret til længere oppe, men virkelig, virkelig et sted, der skal opleves. Stemningen er rigtig backpackeragtig, og der er SÅ flot! Både over og under vandet!

Koh Chang og Koh Mak:

Hvis man ikke har lyst til at drage hele vejen syd på, kan man også tage til Koh Chang og de andre små øer omkring. Fede øer, afslappet stemning og smukke strande. Ok snoklesteder og generelt dejligt!

Chantaburi:

Vil I ikke have turister overhovedet ligger der i østthailand (omkring Koh Chang) er Chantaburi en speciel oplevelse (og man kan svømme med delfiner). Det er virkelig et sted, hvor folk vender sig om på gaden, men også en oplevelse.

Men en ting er bare et øv ved Thailand - og det er Pattaya! Stay away from that place! Det er klamt og nedern et sted..... Tag til Lalandia i stedet ;)

Har været flere steder, men nu vil jeg gerne i seng. Du må skrive, hvis noget har fanget din interesse :)

o Statsministeren o

0
0
Svar på denne tråd

Thailand
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 01:32

er så dejligt et land med en skøn befolkning

Jeg var for mange år siden på Railay Beach - utrolig smuk natur . jeg var der i lavsæson. Håber stadig det er en perle og ej ødelagt af turisme.

Billede

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 07:21

Første gang vi var i Thailand var vi på en lakesafari-tur http://www.lakesafarithailand.dk/ det var bare så hyggeligt og afslappende samtidig med at der var udflugter hver dag.

Vi blev opvardet i hoved og røv af værtsfamilien og fik det bedste mad.

Bangkok er jo bare superfedt, som andre skriver så er Baiyoke et besøg værd, også chinatown syntes jeg er fantatisk at tulle rundt i, en sejltur på floden er også sjov.

Hvis i er der en weekend så er weekend markedet også en oplevelse, men kom tidligt! ellers er det bagende hedt og alt for meget mylder.

Vi har været i krabi (ao nang) hvilket var SÅ forfærdeligt!! følte jeg var til grise fest på malorca, og det var dyrt!! Der var rigtig turist helvede med skræddere, massage og crap-kopi vare butiker...og resturanter som absolut ikke havde udbud af Thai-mad. Vi endte med at spise på et gadekøkken de fleste dage da det var det mest oprindelige mad som smagte godt.

Vi skal til Thailand igen til januar og der flyver vi nok til Hat yai og tager på Ø-hop. Vi er blevet lidt vilde med Koh Lipe og så videre til andre små ø-er.

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 15:34

Henriett, sikke et ondt link Hvor ser det fantastisk ud!!

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Super inspiration
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 16:33

Hvor er det dejligt at komme hjem fra arbejdet og se hvor mange af jer der vil dele ud af jeres oplevelser.

Jeg glæder mig til at kigge nærmere på de steder i nævner, der er i hvert fald mange af dem jeg aldrig har tænkt på selv

(Det bliver vidst svært at fokusere på studierne i aften )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider