... røgalarm i stuen og soveværelset, og da jeg bor i grundplan vil det ikke være farligt at hoppe ud af vinduet.
Min hoveddør er lige ved siden af døren til soveværelset, men SKULLE den være spærret, kan jeg nok komme ud af soveværlsesvinduet (selv om det nok bliver med et par mærker, da vinduet er smalt og det er jeg ikke). I stuen har jeg havedøren.
Eneste sted jeg ikke skal "gemme mig" for eventuel ild, er på badeværelset - for der er kun et MEGET lille vindue, som jeg ikke ville kunne komme ud af.
Derudover sikrer jeg mig ved forsigtig omgang med ild (jeg går ikke fra tændte lys) og generel sund fornuft. Lejligheden er nybygget i en gammel lade - men alle elektriske installationer er nye og dermed sikret så godt som muligt.
Indbrud har jeg ikke sikret mig imod på anden måde end ved at jeg selvfølgelig låser dørene og vinduerne om natten og når jeg ikke er hjemme (døre, vinduer og dermed også låse er selvfølgelig også nye).
Og så har jeg tillid til at før en tyv ulejliger sig ind, kigger de ind ad vinduet og tjekker om der er noget af værdi - jeg har ikke dyrt anlæg, dyrt fjernsyn, designermøbler eller andet der er værd at stjæle.
Så en tyv med for 2 ørers hjerne vil gå videre til nogen hvor der er noget af værdi (med mindre han selvfølgelig er helt vild med billige Ikeamøbler, hjemmemalede billeder og diverse loppefund...)...