Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

brand og indbrud
Forfatter: 
Dato:  31-08-2012 08:01

Hej alle

Hvordan har i sikret jer bedst muligt i tilfælde af brand og indbrud?

Jeg var lige inde på Falcks hjemmeside for at bestille nogle ekstra røgalarmer. Der bestilte jeg samtidig 2 stiger så vi kan komme ud af vinduerne hvis det brænder nedenunder.

Vi bor på en gammel gård og vægene brænder MEGET nemt. Den gang isolerede man jo med aviser strå osv :-)

Men masser af røgalarmer og de to stiger og en ildslukker. Det er ikke fordi jeg er hysterisk men har i andre gode ideer eller triks? Vi har to små børn så jeg vil gerne have at sikkerheden er helt i orden!!

I tilfælde af indrud har jeg en temmelig massiv lommelygte liggende i mit natbord :-)

Men har i andre smarte triks hjemme hos jer, så skriv dem endelig.

Håber i får en dejlig weekend

Hilsen soga

0
0
Svar på denne tråd

alarmer
Forfatter: 
Dato:  31-08-2012 08:20
Hej

Her i huset har vi brand og tyverialarm fra Dansikring direct. Både ved brand/røgudvikling og tyverialarm sender alarmen billeder til deres kontrolcentral så de kan reagere på den bedste måde. Og de er hurtige til at lave en opringning når der sker noget. Jeg har endnu ikke selv nået at ringe til dem ved fejl færdig de har ringet til mig. En enkelt gang har der været sendt vægter ved en alarm. Det var min far der ikke havde fået slået alarmen fra. Det gør under 10 min før han havde selskab
Vi fik alarmen på et tidspunkt hvor det var mange indbrud her omkring og har været glade før den
Så hænger der selvfølgelig også pulverslukkere rundt omkring.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2012 08:46

... røgalarm i stuen og soveværelset, og da jeg bor i grundplan vil det ikke være farligt at hoppe ud af vinduet.

Min hoveddør er lige ved siden af døren til soveværelset, men SKULLE den være spærret, kan jeg nok komme ud af soveværlsesvinduet (selv om det nok bliver med et par mærker, da vinduet er smalt og det er jeg ikke). I stuen har jeg havedøren.

Eneste sted jeg ikke skal "gemme mig" for eventuel ild, er på badeværelset - for der er kun et MEGET lille vindue, som jeg ikke ville kunne komme ud af.

Derudover sikrer jeg mig ved forsigtig omgang med ild (jeg går ikke fra tændte lys) og generel sund fornuft. Lejligheden er nybygget i en gammel lade - men alle elektriske installationer er nye og dermed sikret så godt som muligt.

Indbrud har jeg ikke sikret mig imod på anden måde end ved at jeg selvfølgelig låser dørene og vinduerne om natten og når jeg ikke er hjemme (døre, vinduer og dermed også låse er selvfølgelig også nye).

Og så har jeg tillid til at før en tyv ulejliger sig ind, kigger de ind ad vinduet og tjekker om der er noget af værdi - jeg har ikke dyrt anlæg, dyrt fjernsyn, designermøbler eller andet der er værd at stjæle.

Så en tyv med for 2 ørers hjerne vil gå videre til nogen hvor der er noget af værdi (med mindre han selvfølgelig er helt vild med billige Ikeamøbler, hjemmemalede billeder og diverse loppefund...)...

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2012 10:36

Vi har en pulverslukker stående ved siden af fyret og en i stalden

Vi har kun stueetage og vi har 3 hoveddøre og 2 terrassedøre + alle vinduer er store og kan lukkes helt op.

Alt el er nyt.

Stakkelt indbrudstyv - han vil møde vores pænt store lab blanding, som kan blive ret gal

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider