|
|
| HVID varevogn i Stenløse |
|
|
Kære HN mennesker, Jeg ved der har været advaret på div fora om en hvid varevogn der har været på 'besøg' i stalden og efterflg er der stjålet heste. Vi har i dag haft besøg af denne bil. Der var 3 mænd i bilen, den ene var kun ca 15 år gammel. De talte et gebrokkent engelsk og han som førte samtalen spurgte til en af de brogede heste vi har i stalden, om det var en travhest, for sådan nogle havde de i Irland hvor kan kom fra. Han var tydeligvis ikke fra Irland, for hans engelske var meget mangelfuldt. Det gør os naturligvis utrygge, specielt som man kan se på nederste billede, føreren vil tydeligvis ikke fotograferes. Vores heste står i Stenløse
Ejer af Frk. Faarbækgaards Rosé Glad Ung Hoppe RIP Coco 1999 - 2009 Alle meninger er heldigvis HELT mine egne - Men lad os lige holde tonen rimelig ren....medmindre det er jokes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Hvor står der nogle steder at der er blevet ståjlet heste?
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| og jeg ved ikke om..... |
|
|
det er ok at lægge billeder ind af bilen med synlig nummerplade, nu de reelt set ikke har gjort noget - så beklager....men jeg kan ikke finde ud af at rette nu : -)
Ejer af Frk. Faarbækgaards Rosé Glad Ung Hoppe RIP Coco 1999 - 2009 Alle meninger er heldigvis HELT mine egne - Men lad os lige holde tonen rimelig ren....medmindre det er jokes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Der er optaget rapport hos Politiet |
|
|
...nummerpladerne skulle efter sigende være norske.... svarende til vores danske gule nr plader. Nu er advarslen i hvert fald givet videre og vi krydser fingre for der intet sker....for nogen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stenløse |
|
|
Buller - Det er Stenløse på Sjælland postnr: 3660 Stenløse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvid varevogn |
|
|
Ja det var mig der snakkede med manden, han kunne nemt virke østeuropæisk (har kendskab til østeuropærere via mit arbejde) synes slet ikke han virkede irsk, det var med dårlig accent på engelsk. Også synes jeg det var lidt mærkeligt at de ledte efter brogede travheste, og da vi har 3 broget heste ville han vide om det var travheste...Jeg sagde at jeg havde aldrig hørt om brogede travheste, men det havde de altså i Irland hvor han kom fra... Da tlf. blev taget frem for at tage billeder af bilen, fik de travlt og sagde tak og kørte. Jeg har også hørt fra flere steder (kan ikke huske om jeg også har læst det tidligere?)at der har været set en hvid varevogn i.f.b. med at nogle heste har været forsvundet efterfølgende, så derfor ringer ens alarmklokker jo, man bliver jo bekymret for om en af vores heste er udset... De er nemme at observere udefra vejen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
jeg tror ikke der er forsvundet nogle heste, det meste har været en fjer der er blevet til 5 høns. men kan godt forstå i synes det var en sær situation.
Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012 Elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber du har ret |
|
|
Har bare oplevet tyverier af div. udstyr og tasker i bilerne fra forskellige gårde, så man tænker åh nej ikke min hest!!! Men hvis de bare kan nøjes med udstyr, så pyt, bare ikke hestene... Men ville være rart hvis der ikke er noget i det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumlw tum |
|
|
jeg har endnu ikke hørt om en eneste hest der er blevet stjålet, hvor der ikke var noget personligt fnidder fnadder iblandet som skilsmisser, dårlig udlån, købssituation der er gået galt med mere. Ja der er røget masser af udstyr desværre, jeg er også blevet paranoid med mit dyrere udstyr som sadler og trenser.... det er hjemme hver aften. det ligger IKKE i stalden, min teori er de hellere vil gå et sted efter 14 sadler end gå 14 steder efter en sadel hver sted, så min kommer hjem dagligt. Og ja der er mange indbrud i biler, vi har dem dagligt her omkring, jeg bor ved lalandia og legoland, og ja der er mange bilver der bliver tømt mens de morer sig gæsterne .. desværre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Der er jo aldrig forsvundet nogle heste? Netop derfor at end høns bliver til 5 - det er jeg enig i. Det var også det samme sidste sommer. Der blev der også råbt op omkring polaker der tog billeder af heste og en masse heste blev stjålet. Øhm, bortset fra der ingen heste rent faktisk blev stjålet.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her i England er det tilgengaeld et hverdags-foretagende at heste forsvinder - og tyvene lader til at have en saerlig forkaerlighed for de sort og hvidbrogede. Sigoejnerne koerer og rider vaeddeloeb med deres (stakkels) cobs i Irland.
Portrætter males efter foto: luxmondy.daportfolio.com/
Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam. (nogenlunde efter Cato)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oirish |
|
|
Men omvendt er det altså ret almindeligt, at en del irere/briter bruger brogede heste - af betydeligt lettere type end tinkere/irish cobs - til travløb og pacing (væddeløb i pasgang forspændt en sulky). Og i visse dele af Irland taler det et sprog, som er et næppe genkendeligt engelsk.
Sød og nem ponyplag lånes ud med forkøbsret. Se HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Altså medmindre Lokal Avisen for Honsherred er én stor hoax, så kan der vel ikke være nogen tvivl om at der rent faktisk er forsvundet nogle heste? Om det så er reelle hestetyve eller fnidder-fnadder mellem to parter er jo så lige det.
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Der er ikke tvivl om, at der kører nogle lyssky biler rundt. Det kender jeg i hvert fald personligt to, der har oplevet på deres opstaldningssted. I hver sin ende af landet. Men det er næppe hestene, de går efter. Mit gæt vil helt klart være udstyret. Heste bliver der ikke stjålet ret mange af, men udstyr til gengæld en hel del. De spørger til hestene, når de møder folk på stedet, men man kører jo heller ikke ind på en gårdsplads og spørger til, hvilke sadler folk har hængende. Slet ikke, hvis man er ude på at stjæle dem. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odense |
|
|
For et par år siden blev der stjålet 2 ponyer på "Gården" i Odense. Så der er stjålet heste! Tanken er udholdenlig! joan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
der er stjålet en ved Herning og få dage inden var der set en hvid varevogn hvor de stod og kiggede på hestene.
Berit Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges. se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stjålne heste |
|
|
Berit og Joan, Har i personligt kendskab til de heste som er stjålet, og ved i det ikke er et eller andet fnidder, der er gået galt mellem mennesker der kender hinanden? Jeg spørger fordi jeg hører fra flere steder at der reelt ingen stjålne heste er, men det virkelig kun er nogle fjer og høns eller hvordan man nu vælger at se på det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Går da ud fra at når det er slået op på face som advarsel, hest stjålet ved Arnborg at se er der faktisk tale om at der er stjålet en hest. Men nej står da ikke med politi rapporten men tager da personlig sådanne advarsler alvorligt alligevel. Måske fordi vi selv har haft lure i udelandske biler holdende ved vores folde.
Berit Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges. se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Man kan ikke tage noget, der er slået op på Facebook, som den skinbarlige sandhed.  Det er ikke sikkert, at folk er lige så hurtige til at melde ud, hvis de finder hesten, og den bare var løbet ud. Eller den er taget af en, man skyldte penge. Eller hvad vi ellers har hørt i tidens løb. Der bliver stjålet enkelte heste, det gør der, men slet ikke i et antal som kan forklare de biler, som er observeret rundt om. Det kan tyveri af udstyr og sadler til gengæld, for det er der meget af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja....... |
|
|
......det er trods alt også meget nemmere at luske afsted med en sadel end en hest  Jeg har heller ikke kendskab til nogle heste tyverier, og jeg har da et rimeligt heste netværk både i øst og vest  Udstyrs tyveri har jeg tilmgengæld været udsat for gentagne gange.....endda uden forudgående observation af luskede biler. Men dejligt i gad melde ind med jeres oplevelser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stjålede heste |
|
|
Der var da to rideskole ponyer der blev stjålet sidste år, men som man fandt igen efter et stykke tid... no?! anyway, ved ikke om det er ok at putte nummerplade op af pt. uskyldige mennesker Jeg er vandt til turister der tager billeder af "mine" heste i Danmark...
For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mathea |
|
|
Du er i din gode ret til at tage billederne og lægge dem ud her på forum. Jeg ville yderligere kontakte ordensmagten, forklare dem sagens sammenhæng, og tilbyde dem billederne så de evt kunne tjekke nummerpladerne. Bilen eller nummerpladerne kunne være savnet... 3 mænd i en norsk bil som taler dårligt engelsk, og yderligere ikke bryder sig om at blive fotograferet, så ringer mine alarmklokker i hvert fald. Sidste år havde Stenløse området i øvrigt besøg af "asfaltbanden", som er engelske eller irske asfaltarbejdere der tilbyder ny asfalt til en meget favorabel pris. Tager man imod tilbuddet, risikerer man at prisen pludselig er en anden end aftalt, og trusler bliver anvendt. Min gode ven fik et tilbud, og takkede pænt nej tak, og blev faktisk truet på livet inden han slap af med "banden". Og så har vi i Danmark lige haft afsløret et tilfælde af en cykelbande fra Litauen, som samlede op til 100 cykler sammen om ugen. Og i hesteregi, har vi jo i rigtig mange år haft organiserede sadeltyverier, som så vidt vides aldrig er blevet opklaret. Så hellere være på mærkerne, når man oplever noget mistænkeligt.... Just my five cent mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
Nielsen det var i 2010 ekstrabladet.dk/112/ article1355924.ece og det var vist ganske almindrelige kedelige hvide danskere der tog de ponyer. Ingen polakere i berlingoer, eller irske sigøjnere. Men ud over de to, kan jeg ikke komme på nogen overhovedet der har fået stjålet en hest. hvor der ikke har været noget personligt ivolveret eller den simpelhen er rendt ud og folk har råbt tyveri for hurtigt. Men still bedre at være vågne fordi udstyr det bliver der dælmne snuppet meget af ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|