Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

heste job.
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 14:06

Findes der ikke mere noglene der søger job med heste, der også kan ride?

Nu er det sådan at på mit job, (ridetræner traver i trav og galop)

har vi haft utalige piger der meget gerne vil ride, men de kan ikke eller de er bange.

er ungdommen bare blevet bane rytter?

og tror alt er rosen rødt.

Ja det er hårdt vi rider mange heste hver dag og mange km.

men de må da findes!

Anja.

Heste sælges eller evt lånes ud.

0
0
Svar på denne tråd

heste heste heste
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 17:43

Det kan der jo være mange svar på.

Måske søger I de forkerte steder ? Eller lønnen i tilbyder er for lav i forhold til arbejdet /kvalifikationerne der forlanges.. ?

Lige præcis jobbet som travheste træner (jeg går ud fra at det betyder i "omskoler" hestene, ret mig gerne hvis jeg tager fejl :-) )er der måske ikke så mange ridepiger der leder efter, fordi de har drømme om at stryge til tops inden for ridesporten som en "bonus" til de mange timer i stalden.

Jeg tror ikke pigerne ser hesteverdenen som rosenrød, men jeg tror at de fleste bliver mere og mere bevidste om deres mål og drømme og målretter jobsøgningen derefter.

Hilsen Mette

-der lærer og lever. Hver dag!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 18:22

nej vi omskoler ikke traver, dette er en meget kendt travtræner.

de går løb.

men du har nok ret i at ride piger vil noget mere med deres ridning.

jeg har selv ride heste , og har redet en del stævner også.

jeg er så bare en af dem som tager ved lære med alt omgang med heste,

vi har også et par stykker der hjælper når de kan og de rider stævner på S plan.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

okay så
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 18:30

Ahh min fejl så :)

Kunne det så ikke være målgruppen der kniber ?

Måske man skulle forsøge at henvende sig til nogen som tænker på at ende ud som jockey el. træner ?

Jeg går ud fra (igen :) ) at ridetræningen er en del af hestenes træning og uddannelse så hvorfor folk med interesse i dén sport burde kunne få en masse godt med på vejen ?

Jeg aner intet om hverken travsport så jeg beklager hvis mine antagelser er forkerte ;)

Hilsen Mette

-der lærer og lever. Hver dag!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 19:03

Måske er den type arbejde med heste bare ikke så kendt? :)

I dagens danmark er der meget der bliver pakket ind i vat og det der med at udføre en hård dags fysisk arbejde, som kræver at man fx. overskrider sine egne grænser lidt og tør sætte sig op på en meget livlig toptunet travhest og "drøne derudaf", det kan måske være svært.

Kunne heller ikke forestille mig at det er et job for enhver, man skal vel være let og en meget stabil rytter, med en god fysisk styrke, for at kunne gøre jobbet korrekt.- og så skal man nok os ha en del passion for fart og travsporten.

Det er mange krav til ungdommen idag :)

Det er bare min idé om hvad jobbet indeholder og jeg ved virkelig ikke meget om det.

Dog har jeg udført min del af fysisk krævende jobs, som især krævede at grænser blev overskredet og skubbet til, så for mig lokker jobbet ikke, men det gør fremtid med uddannelse og fast, stabilt job. :)

Håber for jer at I får mere fokus på jobbet, for så kan I helt sikkert finde unge som drømme om den type arbejde :)

- Må tilføje at jeg syntes der er for lidt fokus på løb, både trav og galop. Det er ærgeligt! :)

Anne

Ingen arme, ingen småkager!
0
0
Svar på denne tråd

i mine "unge" dage
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 19:12

trænede jeg heste for flemming jensen, og hvilket fedt job det var, men det er et fysisk hårdt job, og tror bare ikke ungdommen kan klare det i dagens danmark...

i må sætte nogle annoncer op ude på banerne, der tror jeg der er størst mulighed for at få folk i den branche...

hilsen stella

Heste klippes midtjylland

450 for hest og 400 for pony. ved helklip(ben/hoved), koster det 50kr oveni, De første 20 kilometer ud og hjem er gratis, derefter 3 krone pr. kilometer. skriv besk ...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 19:19

ja i har nok ret.

dejligt i gad og komme med en mening om det

så har vi lidt mere og arbejde på

anja.

0
0
Svar på denne tråd

Lønnen??
Forfatter: 
Dato:  30-08-2012 07:34

Noget af det hænger nok også tit sammen med lønnen der tit tilbydes inden for hestebranchen.

0
0
Svar på denne tråd

vil sige
Forfatter: 
Dato:  30-08-2012 08:26

at den travstald jeg var i er det bedst betalte job jeg har haft inden for ridesporten, og jeg har været i en del stalde.

hilsen stella

Heste klippes midtjylland

450 for hest og 400 for pony. ved helklip(ben/hoved), koster det 50kr oveni, De første 20 kilometer ud og hjem er gratis, derefter 3 krone pr. kilometer. skriv besk ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2012 09:53

Det handler helt sikkert om hvor man søger efter disse piger :)

Hvis jeg kunne få en anstændig løn og det kunne holdes på 37 timer om ugen med fri i weekenden, ville jeg elske at komme tilbage i hestebranchen... Men sådanne jobs er der bare ikke rigtig nogen af, og tror mange unge piger idag har for højt forbrug, til at kunne klare sig med den gængse "staldpige" løn :)

"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-08-2012 13:43

den stald jeg er i er lønne helt ok.

og jeg er på timebetaling, så helt tosset er det jo ikke.

men ja det er et hårdt job.

anja.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2012 21:56

Anja: Hvad er timelønnen på dit arbejde? Er ret nysgerrig, for alle de steder jeg har været har det været fast månedsløn, som har været, mildt sagt, unfair, men sådan er branchen jo, så syntes det er lidt spændende hvad en ok timeløn er hvor du er? :)

PB hvis du ikke vil lægge din løn ud til offentligt skue

"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider