Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor på stald ?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 20:45

Hvornår er det nu at hestene skal på stald om natten?

Evt. Link til lovgivningen?

Dbh Jane

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 21:05

Det er der vidst ingen lov om. Der er kun en lov om at heste som går ude om vinteren skal have et skur med tør bund og strøelse. Med mindre der er tale om shetlandsponyer, så vidt jeg husker.

Jeg kan ikke huske fra og til hvilke måneder det gælder, men jeg kunne forstille mig at det var noget med fra oktober til april.

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

Ny hestelov
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 21:08

Førhen var der specifikke måneder på, men i den nye hestelov er det mere frit. Der hedder det bare at de skal have adgang til tørt leje i vinterlignende vejr.

Hilsen Nana

-Der aldrig bliver dygtig nok, til at kunne vise ridebilleder af min hest på HN

0
0
Svar på denne tråd

Lidt definition
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 21:13

"med hensyn til fortolkningen af begreberne vinterperioden og perioder med vinterlignende vejr henvises til Dyreværnsrådet og Det Veterinære Sundhedsråds fælles udtalelser af 14. december 2001 og 17. januar 2005, hvoraf det fremgår, at månederne december, januar og februar altid skal betragtes som vinterperiode, jf. afsnit 7.1.3. i de almindelige bemærkninger til lovforslaget. Videre fremgår det, at det overordentligt hyppigt er vinterlignende vejr i november måned, ligesom der i marts måned meget ofte konstateres vinterlignende vejr. Justitsministeriet kan tilslutte sig disse definitioner af begreberne."

Her er link til paragraf 19 i lov om hold af heste

horseconsult.com/articles/ showarticle.asp?ArtID=1079

Hilsen Nana

-Der aldrig bliver dygtig nok, til at kunne vise ridebilleder af min hest på HN

0
0
Svar på denne tråd

ind og ud igen
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 02:17

mine plejer næsten altid at komme ind ca mellem de sidste 14 dage i september og 1. oktober- og ud igen omkring 1. maj afhængig af vind og vejr, hvis det kan hjælpe, men det afhænger jo også meget af racen, dækken, forholdene ude vs. inde m.m. :-)

sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider