Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Føj for en oplevelse.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 19:33

Puha, det er først nu at jeg er ved at få hjertet ned på plads igen.

Igår ved 17.30 tiden blev jeg ringet op af min mor, som har min datter Louise, på 10 med ud på rideskolen, hun skulle springe på terænbanen, sammen med en veninde. Min mor bad mig komme med det samme, for min Louise var faldet af hesten og vi skulle lige en tur på skadestuen, for hun kunne ikke bruge den ene arm.

Da jeg kommer derud sidder de i rytterstuen. Jeg kan se at min mor er godt chokeret.

Min mor fortæller at Louise røg af efter et spring og var så uheldig at få tøjlen rundt om halsen, så hun blev trukket efter hesten ca 50 meter. Hun kom kun fri fordi fortøjet sprang.

Tøjlen sad heldigvis så at det var kæben der tog det meste af trykket, men hun var godt blå og havde et aftryk af tøjlen fra det ene øre til det andet. Hun har fået is på den ene arm som er ret hævet, fra underarmen og op til skulderen. Hun er meget øm på skulderen og hendes kraveben er også hævet (har en bule på det efter et gammelt brud)

Vi kører på skade stuen, og påvej i bilen bliver hun meget stille, og da jeg spørger ind til hvordan det skete begynder hun lige så stille at græde, og fortæller at hun var meget bange, for hun troede hun skulle dø, da hun ikke kunne komme fri af tøjlen.

På skadestuen kunne vi efter div røngten billeder heldigvis konstastere at hun var sluppet utroligt heldigt, med mange blå mærker, skrammer og forstrukne muskler i begge arme. Dog troede den ene læge at hun havde brækket kravebenet, indtil jeg gjorde ham opmærksom på at det vist var de gamle billeder han kiggede på.

Han mente at hun nok skulle kunne ride Nibe-cup hvis hun tog den med ro i et par dage, Det fik heldigvis smilet frem hos hende.

Fik også at vide at hun havde været utrolig heldig at det ikke gik værre og at det var godt at en lidt "hysterisk" mormor havde forlangt at airbag vesten kom uden på den alm sikkerhedsvest. og en god ridehjelm ikke er en dårlig ting.

Vi har snakke meget om hvad der skete, og om hun ville ride igen og det vil hun, måske ikke lige terænnspring til at begynde med, men hun er ved godt mod, selv om hun ikke kan bruge sine arme, fordi de er så ømme.

min mor og de andre der så det ske har haft mareridt hele natten og kan blive ved med at se hende blive slæbt efter hesten, hvilket jeg heldigvis har været forskånet for, men jeg kunne ikke lade være med at græde da jeg idag kørte alene ud til hesten.

Nu skal vi se om vi på nogen måde kan lave tøjlen sådan at den går op i spændet, hvis der skulle ske noget igen. For hvis den kunne det så var der ikke sket alverden.

Undskyld mit måske lidt roede indlæg, men trængte lige til at få lidt luft, og jeg er bare så lykkelig for at vi for anden gang har fået lov til at beholde vores datter. (var ved at miste hende ved fødslen)

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej,
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 19:39

dog, sikke en grim oplevelse, I har været ude for.

Jeg håber, din datter får modet til hestene igen. Uheld sker jo desværre uanset hvad vi gør for at forebygge. Heldigvis er der ikke sket noget alvorligt med din datter.

Husk at få snakket hændelsen godt igennem med hende, når hun har brug for det.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til 3 vidunderlige børn

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

0
0
Svar på denne tråd

sikke en grim oplevelse.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 19:49

godt hun e rved godt mod og "slap " nådigt fra uheldet.

Du kan nemt løse problemet med tøjlen. Jeg har til min spanske trense et sæt tøjler, som er sat sammen på en måde, så hvis der sker det at tøjlen hænger fast, i feks et heste ben, går tøjlen op.

Vil lige lede efter link til der hvor tøjlen er købt

IMC

0
0
Svar på denne tråd

her..........
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 19:52

det er her jeg har købt den tøjle der er delt i to og som kan samles, så den går op ved hårdt pres.

http://www.klassisk-dressur.dk/

IMC

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 20:24

Sikke en grim oplevelse for en 10årig......ja, og for jer andre! Godt, at der ikke skete mere!

Og sejt, at hun stadig har mod på at ride.

God bedring til hende.

Maria

Hvis din hest er død,- så stå af!

Super sød ældre fjordhest sælges til godt hjem. Har pas og chip. Er passet med vaccinationer og smed. Incl sadel og trense......5000,- kr.

0
0
Svar på denne tråd

ulykke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 20:47

puh hvor grimt.

kan godt forstå chokket sidder i jer alle endnu!

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

Part søges til min lille hest Dinde.

Han bor i Osted ved Roskilde.

Og er rigtig sød ;-)

Send pb for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Sikken forskrækkelse!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 21:12

Hej

Puhh sikke en oplevelse; man tør slet ikke tænke tanken om, hvordan det kunne være endt!

Mht tøjlen så kan du lade være med at spænde spændet der midt på - bare lade den løbe gennem spændet og så ud igennem løkken uden at bruge selve dornen - den kan nappes af!

Lene

Stald Engdraget

SÆLGES:

Hopeføl e Temptation/Solos Carex/Ibsen. fra 12. maj 2012

Hoppeføl e Zack/BH Agent/Faighter på 4 leddet ERDH hoppe. Født 2. juni

0
0
Svar på denne tråd

tøjlen....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 22:32

Nemlig... min tøjler når jeg springer er som Lene enddraget skriver... Om det er i terræn eller normal ridebane springning... En super god og sikker måde at hav sine tøjler på...

Stald Højager tilbyder opstaldning m. fuldpasning

Ridehus, ridebane, bokse m.m

Foder og udstyr til dyr

Horse first tilskudsfoder

Ny forhandler af Horselux fra sep.

www.sallingefoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedstøjler
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 05:44

stakkels din datter og stakkels mormor og dig - der findes intet værre en at se ens børn komme til skade.

god bedring med hende.

Mht. tøjlen så er det nemt at lave en "sikkerhedstøjle" selv - du skal bare bytte spændet ud med velco

jeg er jo for at sige det mildt lidt sikkerheds nørd, da jeg har rideskole for børn fra 3 år - og det mindste jeg kan gøre som ridelærer er at sørge for at sikkerheden er iorden

så alle ponyerne går med mine sikkerheds tøjler.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Føj for en oplevelse
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 21:12

Så er alle tøjler i stalden lavet med sikkerheds lukning, så nu er der da den risiko mindre.

Tak for jeres gode råd og god bedrings ønsker til min datter.

Hun er ved godt mod, og sur over at hun ikke kan ride pga, ømme arme. Så helt skræmt er hun ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider