Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

KBHs Politi Rytterisektion
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 14:05

Så skete det mange frygtede og andre håbede på. "Københavns Politis Rytterisektion" lukker den 1 december 2012...

Det er en rigtig sørgelig dag. Rytteriet bliver ikke lukket, fordi rytterne er dovne, ikke er nogle gode repræsentanter for Københavns politi eller fordi de er uprofesionelle. Men fordi der skal spares..

Men spare penge på en sektion som gør så stor gavn, både for Dk´s ansigt overfor turister, som gør stor gavn ved bl.a. fodboldkampe, hvor de forventes optøjer, demontrationer, i gadebilledet i helhed i KBH, som stor gavn ved lommetyve, svindlere osv i aktion på især Strøget i KBH osv. Det virker helt forkert. Der er jo skåret/sparet rigeligt i forvejen i antallet af betjente på gader.. Snart er alt politi skåret fra, kun tilbage til at kalde ud ved butikstyverier, ulykker mm., ingen synlige i det normale gadebillede..

I was normal

then I bought my first horse... ;0)

og nu har jeg endda 2 stk.. :0/ ;0D

0
0
Svar på denne tråd

ÆV hvor trist
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 14:38

da jeg arbejdede i Kbh (Store Kongesgade) elskede jeg at se rytterne og deres dejlige heste følge garderne på tur ved vagtskifte....

De gør iøvrigt et superjob som næsten ikke kan gøres på anden måde...

Lad os håbe at de finder pengene, så de ikke bliver lukket alligevel.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Støt det ridende politi
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 20:42

Vis jeres støtte til Det Ridende Politi her:

www.facebook.com/ BevarDetRidendePolitiI...ref=stream

Mvh Stine

Qualified Saddler,

Society of Master Saddlers (UK)

- vind en omstopning!
0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 21:25

det er så trist at man vælger at spare på den måde.

Det er en super enhed, og noget vi kan være stolte af.

jeg håber da virkelig de vågner op derinde på borgen, og redder sektionen

Hilsen Mette

Der har spist sig rask fra leddegigt

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 22:50

Ja jeg har aldrig synes at det var i orden at sætte heste ind i demostrationer, fodboldkampe og hvor der er store mængder af rasende mennesker. Det kan godt være de har gjort gavn på strøget men jeg er lettet over at de stakkels heste ikke skal udsættes for stenkast og andre voldsomheder i forbindelse med uroligheder.

0
0
Svar på denne tråd

Lige lidt links
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 23:37

En side om politihestene - en af betjentene har for eksempel skrevet et lille indlæg om en af hans arbejdsdage...

www.politihesten.dk

Og så lige et par avis links

ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ article1812862.ece?refimg=826013

og

www.b.dk/nationalt/koebenhavns- ridende-politi-sadler-af

Jeg har været medlem af Politihestens venner i en del år efterhånden og havde i vinters fornøjelsen af en meget fin rundvisning derinde.

Det er ikke alle heste der kan blive politiheste - og Charlotte jeg kan love dig at det er super afbalancerede heste der står i staldene!

Jeg finder det personligt rigtig sørgeligt at man ikke har prioriteret penge til Rytteriet - der da om nogen er med til at gøre politiet synligt - noget vi jævnligt hører politikerne sige at de også ønsker sig...

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Det er rigtig trist...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 00:24

De gør et godt stykke arbejde, og en rytter til hest virker en hel del mere præventivt end en mand til fods.

Deres arbejdstimer skal stadig dækkes ind; Jeg tror ikke på at der er sparet noget i længden.

Min gamle hest solgte jeg i sin tid til rytterisektionen, da han i den grad ville passe ind. De har ham endnu, og han er en ældre herre på 18 år. Jeg solgte ham som 7 års; Dvs han har været i sektionen i 11 år.

Cortès (alias Clay som han hed oprindeligt..)

Billede

----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk

0
0
Svar på denne tråd

Politiheste
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 04:24

Jeg synes det er ærgerligt at man ikke kan finde penge til de 12 heste, der giver en præventiv virkning i det daglige gadebillede, når gardehusarene kan have 70 heste gående som kun gør nytte ved royale begivenheder og statsbesøg.

Da jeg i tidernes morgen arbejde inde på Kultorvet, var det ikke usansyligt at se voksne og børn fik lov til at hilse på politihestene, men jeg så aldrig lign. tilfælde med gardehusarene da jeg rykkede til Næstved.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

ryttersektionen
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 09:54

Hvor er det bare ærgeligt :-(

De skriver at hestene bliver solgt - nogle der ved hvor de bliver sat til salg henne?

Hilsen Suzai

0
0
Svar på denne tråd

Salgsheste
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 10:04

Med den erfaring de har, skal man nok næppe regne med at de sælges til private. De ender nok snarre i Sverige eller et af de andre lande som forsat har ridende politi.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Arbejdsredskab
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 10:20

Som Tjinca skriver vil man nok kontakte de andre rytterier for om de har brug for heste.

Det er et stort antal arbejdstimer der er lagt i deres træning - og det vil da være synd at det "gik til spilde".

Generelt bliver politihestene ganske gamle så de fleste vil formodentlig kunne have mange gode år på gaden endnu.

Nogle få vil man nok overveje om skal pensioneres.

Og så er der legebarnet Montgomery - han mistede sin mor som føl og tror selv lidt han er et menneske. Ikke alle kan håndtere en sådan hest.

Jeg er helt overbevist om at man nok skal vurdere for hver enkelt hest hvad der er bedst for den.

Og så kan vi da lidt endnu håbe på at de finder nogle penge så Rytteriet kan fortsætte!!

0
0
Svar på denne tråd

123456789+
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 11:15

Charlotte ?4muler?: Kunne ikk være mere end enig! Er faktisk glad for at det lukker ned.

*Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*

R.I.P Dear Tana C. <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 15:40

Til Wally holm: Jeg er da godt klar over at hestene er velafbalancerede, men det er masserne IKKE.

Man skal ikke blande heste ind i uroligheder mellem ordensmagten og masserne, hestene kan jo komme til skade og de kan ikke selv vælge om de vil være der eller ej.

Til Skovbakkens Avalon: Dejligt du deler mit synspunkt

0
0
Svar på denne tråd

Væk med hundene
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 19:11

Charlotte - så må vi også hellere afskaffe politihundene...

0
0
Svar på denne tråd

Forebyggende redskab
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 12:28

Om det er synd for hestene og hundene, vil jeg ikke lige gå ind i. Både heste og hunde er et forebyggende redskab ift. forsamlinger af mange mennekser. De skaber respekt / frygt og det medfører, at man holder afstand fra dem. Dér gør de et godt stykke arbejde. Ud fra det synspunkt, gør de gavn og derfor er det nok en dårlig idé, at afskaffe dem.

Hilsen Elena

Part på hest søges i KBH.-området:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ search.php?search_do=34608&load=1

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 20:49

JEg kan lige starte med at sige, at de heste, der ikke kan klare det, eller viser de mindste tegn på ikke at ville kunne klare jkobbet ryger med det samme! Og de har som regel hestene på prøve først hvor de er med på gaden og det, de bliver ikk bare kastet ind i en fodboldkamp :)

Men nu når jeg har været en del derude og kender menneskerne og ikke mindst hestene godt, er det endnu mere underligt at de "endelig" lukker. Det er rigtig sørgeligt, da hestene specielt har en rigtig positiv indflydelse på de mennesker, der er på gaden og hestepolitiet er kendt for at være det "venlige politi". Plus de kan altså se en del længere end fx hundepolitiet kan. Alle folk elsker jo at kunne komme til at klappe med hestene og det.

DEt er rigtig ærgeligt, der ikk er penge til hestene!

Og hestene kommer højst sandsynligt til sverige, de har et tæt samarbejde med dem derovre :)

For altid savnet <3

Fredag d. 18/5-07 blev Lori aflivet.

Æret være hendes minde. R.I.P

Onsdag d. 18/7-07 blev Marcie aflivet.

Æret være hendes minde. R.I.P

Tordag d. 9/6-11 blev Stella aflivet.

Hvil i Fred!

0
0
Svar på denne tråd

min holdning
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 13:30

at folk må smide mursten i hovedet på en betjent er ok.

Men at en hest eller to kan stoppe en hel masse af sure folk er ikke ok, fordi det går ud over velfærden hmm..

jeg så en gang et program hvordan hestene trænes og det er lydighedstræning der vil noget. Jeg var helt imponeret og det er altså ikke hvilken som helst hest der kan denne opgave. De skal have nerver af stål. Jeg synes det er super ærgeligt at det lukkes, da det ud over at have en prævensiv effekt jo også er med til at give politiet et positivt indtryk af de søde heste og rare mennesker.. noget som politien i høj grad har brug for nu de skal til at have "numre" på så vi bedre kan klage over betjentene.. Wee

Lad os bevare de sølle 12 politiheste..

men altså ikke via facebook.. jeg er ikke tilhænger af FC..jo jeg har en profil men bruger den yderst sjællendt.

0
0
Svar på denne tråd

RYTTERI ENHEDEN SKAL OG BØR BEVARES
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 08:37

De er unikke, uerstattelige og spænder over mange samfundsopgaver - samt rummer de bløde sider/ værdier, og de hårde, men på en meget fin, smidig og effektiv måde.

Derudover har ingen heste lidt hverken skade eller overlast eller er blevet skadet når de har været sat ind i folkemasser der skal spredes. Og hestene er trænet og tilvænnet til disse opgaver. De udviser hverken frygt eller angst.Desuden vil en betjent hverken til hest - eller uden - udsætte sig selv eller sin makker (hest) for situationer hvor de bliver udsatte eller risikere at blive skadet.

Støt med udnerskrift - det er vigtigt!

www.skrivunder.net/signatures/ bevar_det_ridende_poli..._kobenhavn/

Og støt dem på facebook profilen!!

- er man ikke enig, så kan man jo holde sig væk, og lade være:o)

www.facebook.com/ BevarDetRidendePolitiIKobenhavn

Og inden man er så klog på andres vejne, så kan man jo besøge og læse lidt mere om Politihestene her:

http://www.politihesten.dk

God dag:o)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 10:10

Hvis hesten ville vælge hvordan den eget liv skulle være, skulle det nok være i et reservat langt fra mennesker, sadler,trenser, bid, ridehuse, springbaner, stævner, stalde, osv, osv. Jeg syntes nogle gange bliver det lidt for meget "hvis hesten selv skulle bestemme". Det er et dyr, for den da.. Den kan ikke tænke logisk.. Selvfølgelig skal man værne om dyrene, sørge for at de har det godt til hverdag og ikke lide nød, men politihestene er nok nogen af dem som bliver passet bedst på her i Danmark, og tillige måske har den mest afvekslende hverdag.. Næ, jeg syntes det er lige så synd når jeg i mit nabolag ser, at HMS rytterne træner deres heste i 2-3 timer i træk til de er helt glasagtige i blikket.. Det er da psykisk misbrug af heste så det batter...

Men det er bare min mening

Mange hilsner fra Dorte

-nu med den skønne Stald Carès Spartacus

0
0
Svar på denne tråd

det ridende politi-
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 11:22

Jeg har aldrig mødt det ridende politi, så for mig har det ikke den store betydning. Det er da ærgeligt hvis de har en god præventiv virkning, men der skal jo spares alle steder. hestene er trods alt ret dyre at have. 12 heste er der da ingen af jer der kan mene ikke koster ret meget. Der skal være penge til hele pasningen. Hvis man kan have x antal politifolk gående for det halve i bybilledet, så er det måske måden at spare nogle penge på i denne omgang.

jeg må indrømme at det ikke er det værste sted at spare. Det er lavet værre spareplaner efter min mening´i DK de sidste år.

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider