jeg ved ikke om jeg specifikt har én race jeg fortrækker. men er til varmblodshestene, og fuldblodshestene. DV, hannovaraner, holstener, trakhener, DSP og andre lign, og de typer.
men syntes helt sikkert sådan noget som lusitanoerne og andalusier kommer i flotte farver!
tilgengæld er bygning, bevægelse, udtryk og udstråling noget der virkelig sælger hvis det er mig der kigger 
jeg er til små smarte smalle sporty modeller.
kort ryg, gode lækre lange ben, små fine hoveder med fine små ører, (og så skal de bestemt ikke have de der bananmuler til hverken den ene eller anden side så vil f.eks ikke falde 100% for en hest med romernæse, eller sådan et araberhovede. det syntes jeg virkelig bare ikke er flot
) men altså de må gerne have en let vinkel indad. de skal have et godt levende vågent udtryk - men være gode i hovederne! gode spændstige bevægelser, og så må de gerne have sådan et rigtig kækt drengerøvs udtryk, og lidt et babyface 
farvemæssigt kan jeg bedst li en ganske alm. brun hest. men den må ikke være mørkebrun. det skal være den der rigtige brune farve, og ellers må de gerne være lidt til den lyse side. enten en god varm rød (men så skal den have gode hvide aftegn, leverfarvet, dun, eller gråskimmel. men en kulsort er også flot! men den skal også have gode aftegn. halvbred hvid blis, og gerne nogle flotte vide sokker som er højere en koderne! - ligeså med de røde. en brun må gerne have fine mindre aftegn. men aftegn er mere end velkommen 
gad vide om jeg nogensinde får råd til sådan en