Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Y-HESTE? ;D
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 18:40

Hvad er jeres y-hest/pony race og hvorfor? :D

Er det pelsfarven? Kropsbygningen? Talentet?

Min(-e) er :

Tennessee walking horse - den er bare sygt nuttet og lækker. Virkelig elegant

Andalusier - Hvis gråskimmel, så bare virkelig flot og prangende

Paint Horse - Aftegningerne. Jeg ELSKER brogede heste.

JERES TUR??

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 18:44

Engelsk Fuldblod - elegante, smukke og fuld af power :)

Pinto - ELSKER brogede heste!

Shire - eller faktisk de fleste koldblodsheste. Jeg elsker deres skønhed (finder dem meget smukkere end fx en araber), og de er så blide!

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 19:17

jeg ved ikke om jeg specifikt har én race jeg fortrækker. men er til varmblodshestene, og fuldblodshestene. DV, hannovaraner, holstener, trakhener, DSP og andre lign, og de typer.

men syntes helt sikkert sådan noget som lusitanoerne og andalusier kommer i flotte farver!

tilgengæld er bygning, bevægelse, udtryk og udstråling noget der virkelig sælger hvis det er mig der kigger ;)

jeg er til små smarte smalle sporty modeller.

kort ryg, gode lækre lange ben, små fine hoveder med fine små ører, (og så skal de bestemt ikke have de der bananmuler til hverken den ene eller anden side så vil f.eks ikke falde 100% for en hest med romernæse, eller sådan et araberhovede. det syntes jeg virkelig bare ikke er flot :P ) men altså de må gerne have en let vinkel indad. de skal have et godt levende vågent udtryk - men være gode i hovederne! gode spændstige bevægelser, og så må de gerne have sådan et rigtig kækt drengerøvs udtryk, og lidt et babyface :D

farvemæssigt kan jeg bedst li en ganske alm. brun hest. men den må ikke være mørkebrun. det skal være den der rigtige brune farve, og ellers må de gerne være lidt til den lyse side. enten en god varm rød (men så skal den have gode hvide aftegn, leverfarvet, dun, eller gråskimmel. men en kulsort er også flot! men den skal også have gode aftegn. halvbred hvid blis, og gerne nogle flotte vide sokker som er højere en koderne! - ligeså med de røde. en brun må gerne have fine mindre aftegn. men aftegn er mere end velkommen :D

gad vide om jeg nogensinde får råd til sådan en

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 20:47

Altså hvis vi snakker farver, så er jeg helt tosset med dun! Hold nu op det ser lækkert ud, især med flotte, sorte ben.

Jeg er smask-forelsket i dette eksemplar:

www.youtube.com/watch?v=HnBNif7WbJI

Tag jer ikke af selve videoen, han kaster rytteren af :P men hans farve er SÅ smuk!!!

0
0
Svar på denne tråd

Race underordnet
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 12:35

Bare den er langbenet, adræt, kan springe, er mellem 165-175 og er veltrænet.

Farveprioriteringen er:

Dun

Mørk skimmel

Palomino

Sort med aftegn

Leverrød med aftegn

Rød med aftegn

Mørk brun med aftegn

Sortbroget

brunbroget

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

1234356567
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 21:32

Mine må være

Trakehner - yndefuld, elegant og smuk!

Angloaraber - Ædel - fyrrig - majestætisk!

Oldenborger - Intelligent, trofast - powerfull.

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

yndlings racer
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 09:53

Mine er:

Araber, har aldrigt kunne slippe den race, de er så smukke og elegante, udholden og trofaste..

Hannoveraner - fordi de er intelligent og gør sig godt i dressuren

Trakehner - de er smukke intelligent, med en speciel histore og kan også gøre sig i dressuren..

Faver man siger jo at, en god hest har ingen farve..Men falder tit sorte, røde eller hvide heste...dog har jeg altid gerne ville have en palomino eller speciel farvet hest men har aldrigt haft det..tætest på er rød med flaxen..

Hilsen

Christina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 12:07

Jeg er til de fleste heste, der så mange fantastiske racer (og blandinger) - men en top 3 er sådan her:

FJORDHEST - meget sund, robust, selvstændig,, intelligent, alsidig - og vældig smart gående efterhånden.

også er de så smukke, de har virkelig noget over sig

ARABER - i mine øjne, en af verdens smukkeste racer overhovedet, blide, intelligente, følsomme og ligesom fjordhesten, en kammerat for livet, når man når hinanden.

PRE - så afsindig smuk, har aldrig redet en - men jeg savler hver gang jeg ser en

- der også lige nogle varmblodsheste, sportsponier, connemara, new forest, islænder, travheste m.m. - der har gjort indtryk på mig, som individer, men fjordhesten er bedst i min verden

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Bent Branderup

en gang fjordhest, altid fjordhest!
Fjord-ejer 1.9

...

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 12:07

Jeg er til de lidt tungere hippieheste med flagreman

Jeg er til Friesere og Haflingere.

De er begge deeeeejligt friske i temprementet og der er fart over feltet uden, at de er varme i hovedet.

Jeg har lånt en haflinger og sjovt nok passer den, så perfekt i sit legesyge temprement til min Frieser, som er lige så fjollet.

De har meget gavn af hinanden. De er legesyge og fjollede og nysgerrige, så det gør noget. Alt skal pilles ved og undersøges.

De er nogle værre pilmuler de 2.

De skal stimuleres meget mentalt, ellers finder de selv på fjolle ting

Den ene er sort som natten den anden er lys som dagen.

Jeg kan faktisk rigtigt godt lide kontrasten mellem de 2.

Farvemæssigt er sort dog altid nr 1 her.

Damgaard

med den firbenede skygge

Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd

yndlings
Forfatter: 
Dato:  23-08-2012 23:13

Tja mine yndlings racer, er ikke svær.. :)

1) Hel klart New Forest Ponyen - Lækker pony med massere af personlighed og mange dejlige farver, ønsker mig en skimmel igen som min nuværende NF hoppe dame :) gerne kraftig af type ligesom hende

2) Frederiksborgeren; Danmarks ældste nationale hesterace og findes i alle farver og bygninger :)

3) bare koldblodsheste, de er fantatiske og elsker sådanne nogle store dyr :)

*~*~*~*~*~*~*~*

New Forest Pony Og Frederiksborg Heste
~ Så du godt på vej

Amatør Fotograf:
http://rbsphoto.blogspot.com/

Tegner:
rikkebosorensen.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingsrace
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 11:15

Travhesten - the one and only!
(jeg har dog en hemmelig drøm om engang at få en galopper - engelsk fuldblod - men ssshhh, sig det ikke til nogen! )

Hvad angår farven, så må hesten for min skyld være blå, hvis den bare har et ben i hvert hjørne, og kan trave stærkt!

Har dog nok lidt et blødt punkt for vores føllebølle fra i år - han er rød, med blis og sokker - en rigtig charmebøf!

Billede

Han er ikke ret gammel på billedet, og derfor stadig noget blød i sine bagkoder.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider