Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ipad og lign.
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 00:03

Hej ænder :)

Jeg overvejer at anskaffe en Ipad, ligesom så mange andre.

Men synes måske også at det et eller andet sted er lidt fjollet.

Så vil lige høre jer der har tablets, hvor meget bruger I den ?

Bruger I den ligeså meget som forventet?

Og hvad bruger I den til ?

Fortæl fortæl ;)

Indehaver af DAMP-ponyen!

0
0
Svar på denne tråd

Blandet fornøjelse
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 00:17

Vi manglede sådan set ikke en Ipad, i et hus med 4 personer, 2 stationære og 4 bærbare ..... Men vi købte en alligevel.

På plussiden - den er meget meget hurtig når man lige skal på HN, se vejret, lede efter en ny bådmotor, følge med i div. fortællinger, læse biblioteksbøger, se TVprogrammer, læse aviser .....

På minussiden - 1! Ipad til 4 personer er ofte 2 eller 3 for lidt ;D Og så mangler den pilefunktioner, en rigtig cursor, page up/down, home og end.

Men alt i alt vil vi ikke undvære den :) Meeeen den er stadig pebret i prisen.

Mvh. Sanne

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 00:27

Ja, det er jo den evige diskussion, om den er undværlig eller ej!

Men du spørger hvor tit jeg bruger min iPad, og til det kan jeg svare hver dag, flere gange om dagen :)

Jeg læser på universitetet, og her er en iPad perfekt:

- den er lettere at have med end en slæbbar (bærbar, hehe)

- den skal ikke starte op - den er klar når du tager den op af tasken. Ingen spildtid

- jeg tager noter i et helt fantastisk program på min iPad. Den kan det hele. Skrive, tegne, sikkerhedskopiere, snakke sammen med Dropbox osv. Alt hvad jeg har brug for til at tage gode noter på underviserens pdf-filer

- en iPad er dejlig lille, så der er også plads til andre ting på bordet ;)

Når jeg ikke er på studiet, så holder den styr på mit skema med en fantastisk app, lavet til studerende. I én og samme (flotte) app har jeg navn og mail på alle undervisere, alle mine fag, oversigt over mit skema (den henter også mine aftaler fra min kalender, så jeg har både studie-skema og kalender i samme app, hvilket gør det meget nemmere at holde styr på ens liv), jeg kan tilføje eksaminer og senere en karakter for min eksamen, den regner så mit samlede snit ud løbende og for de enkelte fag og år.

Nogle gange vil man bare gerne lige tjekke sin mail eller vejret for imorgen. Hvem gider vente 1½ minut på en computer der skal starte op? Frem med din iPad der er klar, og du får tjekket mail, facebook, heste-nettet og vejret på den halve tid :)

Som du kan høre er jeg tilhænger, jeg føler den gør mit liv nemmere :)

Og nu der er en tråd om vægttab.. Hvem gider åbne sin computer hver gang man skal taste ind i et skema, hvad man lige har spist? Det ender med man ikke gør det så. Frem med iPad, så har du en smart app der tæller dine kalorier og hvor du nemt kan indtaste det æble du lige har spist.

Jeg eeeelsker iPads :P der er en app for alt! DBS-billetter, slut med at stå i kø når der er 20 sekunder til dit tog går, den har du jo allerede i i DSB app.

Og jeg kunne blive ved :P

0
0
Svar på denne tråd

Svar......
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 00:28

Jeg bruger aldrig min iPad. Når jeg har brugt den har det mest været til at spille WordFeud på, og så lige i starten forskellige spil. Men nu har jeg faktisk ikke brugt den i minimum en månedstid....

Jeg synes når jeg har en computer og en smartphone er jeg fint dækket ind!

0
0
Svar på denne tråd

Sophie
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 06:56

Hvilket program bruger du til at tage notater i? Jeg er lærer i en iPad klasse i folkeskolen og døjer med at de ikke kan tage natter i mine fysiktimer, da jeg tegner og skriver RIGTIG meget.

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 07:55

Jeg har ikke en på nuværende tidspunkt, men regner med at købe en eller anden form for tablet (det bliver ikke Ipad!!!). Dette fordi der efterhånden er mange bøger som kan fås elektronisk og læses på en tablet. Dette ser jeg som et stort plus når man bor 2 mennesker på 49 m2 og begge skal bruge et hav af studiebøger = der er bare bøger overalt ;)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 08:24

Jeg har først prøvet en iPad for 1½ måned siden, da min far fik en gennem arbejdet og havde brug for hjælp til at bruge den. Så måtte jeg jo sætte mig lidt ind i, hvordan sådan en fungerer.

Jeg anede ikke, at man kunne hente så mange forskellige apps, og bruge iPaden til så mange ting. Jeg er helt vild med den og ville sådan ønske, jeg selv kunne købe en, så jeg også kunne bruge den på studiet som Sophie beskriver.

Men der er ikke råd, så jeg må leve med min lille notebook :-(

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ipads...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 09:58

Caroline - Lige præcis dig, troede jeg faktisk brugte den en masse - du havde den altid med i stalden :p

Hvilken udgave har I ?

0
0
Svar på denne tråd

Ipad....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 13:29

Jeg fik min Ipad i sommers i gave, havde også gået lidt med tanken om om jeg skulle købe en selv - men så fik jeg den altså helt uopfordret. Jeg må sige at jeg i starten havde svært ved at finde ud af hvad jeg skulle bruge den til, men nu bliver den brugt hver dag - til mange forskellige formål:

- Studierne, den er meget lettere at tage med, end min macbook. Jeg har også et tastatur til den, som heller ikke vejer specielt meget.

- På ferier ser jeg film på den, og bruger den også som computer med tastaturet.

- Bøger/aviser/blade, bliver ALLE læst på ipad'en. Det tog lidt tid at vænne sig til, men det fungerer rigtig godt for mig nu, elsker at jeg har alle mine bøger samlet et sted.

- Spil, Tror jeg alle bruger en ipad til.

- Arbejde, mit arbejde kræver at jeg skal læse mange rapporter og journaler(hele tiden) og det er dejligt nemt at have det samlet på ipad'en.

Udover det har jeg også rejseguides på den, så jeg ikke behøver tage 3-4 rejsebøger med på ferie. Også selvfølgelig bruger jeg den også til mail, facebook, skype, vejret osv. osv.

Så er jeg er faktisk gået hen og blevet ret afhængig af min.

0
0
Svar på denne tråd

Svar......
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 16:11

Raasig: Ja okay dengang jeg havde hesten gjorde jeg Men siden er det gået ned af bakke! Jeg vil dog sige at den var uendelig smart at have med i stalden HVIS man som jeg ikke havde en smartphone. Nu har jeg en Samsung Galaxy og ville til enhver tid benytte den i stedet!

0
0
Svar på denne tråd

iPad ...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 09:10

Jeg har også en iPad, og jeg ELSKER den. Bruger den hver dag og flere gange om dagen. Bruger den primært til facebook og til at surfe på nettet.

Min computer er gået i stykker og havde egentlig tænkt, at jeg skulle have en ny, men lige i øjeblikket dækker min iPad og iPhone mine behov, så lige nu lever jeg fint uden computer ;-)

/ Anita

0
0
Svar på denne tråd

Jeg traf
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 15:10

beslutningen i sidste uge om at købe den nye Ipad for et par dage siden og venter bare på at den kommer hjem.

PLanen er at den skal bruges til forberedelse til min undervisning, da jeg på den måde håber på at jeg kan bruge en del af min transporttid på forberedelse og jeg synes simpelthen at en bærbar eller en notebook fylder for meget i tasken...

Så jeg glæder mig til at den kommer hjem... Jeg håber også på at jeg kan bruge den som en del af min undervisning...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 17:11

Jeg elsker min IPad. Bruger den mange gange om dagen, primært til at surfe. Vi har to bærbare men de bliver nærmest kun brugt hvis man skal lave noget lidt mere seriøst, skrive lange tekster eller redigere billeder... Jeg bruger også tit min IPad som kogebog, man kan finde så mange spændende opskrifter på nettet og så fylder Ipaden ikke meget på køkkenbordet

Hedevang

Nu med en guldklump på skødet, født den 18.12.11

0
0
Svar på denne tråd

Samsung Galaxy Tab
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 17:51

Jeg har en samsung, og jeg er VIRKELIG glad for den, og den fungerer bare skide godt!

Jeg bruger den til mail, facebook, lige tjekke det ene eller andet hvad der måtte komme.. Spille spil, kalender, noter, osv osv..

Jeg kan varmt anbefale den! (om du vælger Ipad eller Samsung eller hvad det måtte være, det er jo smag og behag.. =) )

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd

iPad er kongen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 19:34

Har haft den i en uge - og elsker den , har ikke rørt min bærbare siden den kom ind af døren.

vi valgte en iPad selvom vi intet andet har i appel produkter ( det får vi så nok snart :-) )

Vi valgte den da den simpelhen er bedre end andre tablets - alene skærmen solgte den - opløsningen er fantastisk - især når man som jeg vil læse på den.

Vi bruger den mest til surf, billeder også bøger - skriveprogrammer og den slags der vil jeg nok stadig foretrække en med rigtigt tastatur.

desuden er der prisen, vi gav 3700 for ipaden, skal du have noget der bare ligner kvalitetsmæssigt, så skal du af med 5000.( og skærmen er stadig væsentligt dårligere)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 22:03

Alice: jeg bruger det program der hedder iAnnotate :) det koster lidt (omkring 50 kr mener jeg), men de er MEGET godt givet ud, jeg er simpelthen så glad for den!

Og man vil have Apple eller Samsung er jo smag og behag :)

Men det er sådanset faktum, at du får mere for pengene med en iPad. Ikke noget jeg sikker i ren propaganda, det er i forhold til pris. Som en anden nævner er skærmen i iPads eminemte, og ikke overgået af andre (der er så høj en opløsning, at det blotte øje ikke kan skelne de enkelte pixels). Dette er dejligt når man læser bøger, eller bruger sin iPad til at vise billeder. Apple har også flest apps (nogle apps fås fx ikke hos Androids, men de er altid til iPads), og er generelt hurtigere. Ikke udsat for software fejl der skyldes andre producenter, Apple laver nemlig udelukkende deres chips selv.

Kan man sagtens nøjes med mindre end det bedste-bedste, er Samsungs en ganske udemærket løsning, har selv prøvet at have sådan en i hånden :) men på kvalitet og anvendelighed pr krone du køber for, er iPads de førende.

0
0
Svar på denne tråd

Sophie »Whisper«
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 09:45

Sophie: Hvad hedder den app du bruger til skema osv? Den lyder da super :D

0
0
Svar på denne tråd

Tablets...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 20:09

Hvor mange GB er jeres på ? Og er det for lidt / for meget ? :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 22:30

Jeg har købt den nye ipad på 32gb med wifi. Det har været et fantastisk køb og tror den bliver uundværlig når studiet starter igen :)

Med venlig hilsen

evA

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik min
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 15:14

hjem i dag... Har købt en på 64 GB, da den også gerne skulle med rundt til konkurrencer og bruges til at filme med...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg jo
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 18:43

en relativ ældre tøs der skal starte på UNI. (Hjææælp )

Når I skriver jeres tablets er uundværlige på studiet hvad mener I så??

Hvad og hvordan bruger I dem?

Hvilke apps har I hentet?

Jeg har selv en Sony, er glad for den men synes ikke jeg får det optimale ud af den.

Er I søde at oplyse en ældre pige (der stadig tror hun er ung)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider