Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uanvendelighed
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 09:21

Jeg går og venter på svar fra First Horse om uanvendelighed, de har nu haft papirene i snart 4 uger.I følge min dyrlæge skulle det være en klar sag uden grund til tvivl..:-(

Jeg vil høre hvad jeres erfaringer er med behandlingstid fra de forskellige forsikringsselskaber er.

Jeg er ved at være noget irriteret på First over at få et surt svar hver gang jeg kontakter dem :-(

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har first horse
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 09:28

og har i den grad fortrudt at jeg valgte det firma

Jeg har haft mine 2 andre heste forsikret i et andet firma, men da jeg købte ny hest som, var en lidt dyrere model end mine tidligere valgte jeg at forsikre ham i et større selskab - og first horse lød jo godt!

Mit gamle selskab har jeg fået to heste aflivet pga. uanvendelighed og det har begge gange taget under en uge, for forsikringen at godkende diagnosen.

I mit tilfælde har det været dyrlægen der har været den langsomme, men min forsikring var altid hurtige.

Efter hesten var væk gik da to dage så stod pengene på min konto.

Jeg synes bare de gange jeg har prøvet at kontakte first horse er der gået en krig før jeg har fået svar fra dem.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Den ene gang...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 09:38

... jeg har prøvet det, gik der også under en uge fra dyrlægen sendte papirene til forsikringen havde godkendt.

Så jeg var godt tilfreds med KDH hvor jeg havde forsikret - og valgte naturligvis samme selskab til Baloo.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Uanvendelighed
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 10:02

Jeg fik uanvendelighed for min vallak, det tog KDH mindre end en uge at godkende - om det havde indflydelse at vi havde været igennem et forløb på 2,5 år inden, og at der var to dyrlæger på gennem hele forløb inkl.attest til sidst, ved jeg ikke, men da han var sygeforsikret så havde de hele forløbet liggende, og udbetalt til det.

Dette er tilbage i 05 dog.

Jeg var meget tilfreds med KDH og skiftede kun pga den nye hest jeg købte var automatisk forsikret hos Dansk Hesteforsikring via auktionen hun blev købt på.

Jeg har fået udbetalt livsforsikring fra First Horse, forløbet tog ca.9 dage til jeg havde skriftlig bekræftigelse af godkendelse af erstatning ved aflivning. I den forbindelse skrev min dyrlæge attest og vi tog video af hesten, som forsikringsdyrlægen så og anbefalede godkendelse til aflivning til First Horse.

Så jeg har haft rimelig god erfaring med First Horse, på trods af at de først skulle tale med deres jurister, før jeg fik afgørelsen. (skaden var sket på datoen for police-start, og den blev akut aflivningskrævende efter 1,5 år.)

Mvh Stine

Qualified Saddler,

Society of Master Saddlers (UK)

- vind en omstopning!
0
0
Svar på denne tråd

Umenneskeligt....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 11:04

Det er simpelthen direkte umenneskeligt at lade folk vente på svar i 4 uger eller mere.

Jeg ville blive meget direkte i mine henvendelser, og jeg ville faktisk gå så langt som til at ringe til dem og fik jeg et beskidt svar, så ville jeg bede om at tale med deres overordnede og det ville jeg blive ved med til jeg fik fat i den øverste.

Jeg er godt klar over de har travlt, men den behandling kan de ikke være bekendt at give deres kunder!

Jeg har en gang fået aflivet en hest, og der gik under 1 uge fra de havde modtaget dyrlægens redegørelse til det var godtkendt, så 4 uger synes jeg er HELT horribelt!!!

Føler med dig :-(

//Linda

0
0
Svar på denne tråd

uanvendelighed
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 10:19

tak for jeres svar .. ja dete r svært at se på at vores elskede pony ikke har det godt.

En ting er helt sikkert vores næste skal IKKE forsikres i first

0
0
Svar på denne tråd

Ubrugelig
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 12:03

Jeg har haft samme oplevelse med KDH som £isbeth og Stine, jeg tror kun der gik to dage fra dyrlægeerklæringen var sendt ind, til de godkendte aflivningen. Det samme med udbetaling af forsikringssummen, pengene kom med det samme.

De KAN jo være ferieramt, men alligevel burde det vel ikke tage 4 uger at godkende en tilsyneladende ukompliceret(?) aflivning.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 12:46

Ved min sidste hest havde jeg KDH, og der gik ca. 1 uge fra forsikringen modtog papirerne, til de sendte godkendelsen. Dyrlægen brugte også lidt tid på at skrive anmeldelse og få sendt ind, så det talte udover.

Pengene kom lige umiddelbart efter de havde modtaget dyrlægens bekræftelse på aflivningen.

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 13:24

Nu står direktør Flemming parris nr jo på deres hjemmeside hvis man føler sig

uretfærdigt behandlet er det vel ham man skal have fat i..

Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

Ridning, salg, kommision!

Hundepension på amager!

Tjek http://www.noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

7-9-13
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 15:50

har jeg aldrig fået en hest aflivet pga sygdom.....men for et par år siden havde vores ene hest en MEGET svær forfangenhed der strakte sig over næsten 5 måneder. Aflivning var på tale mere end én gang og det var kun datterens bævrende underlæbe der forhindrede at vi tog skridtet.

Undervejs i forløbet fik jeg så "god kontakt" med forsikringsselskabet at vi - dyrlægen og jeg - fik en forhåndsgodkendelse til aflivning uden at skulle andet end at sende en erklæring ind, hvis besluttede os for at aflive. Altså en forhåndskontakt som ellers er normen.

Super fin behandling - og heldigvis blev det ikke nødvendigt :)

Ligeså med den laaange stime af regninger der er betalt af dyrlægeforsikringen undervejs - pengene stod på min konto under en uge efter at regningerne blev sendt.

Jeg har alm.brand.

I dit tilfælde ville jeg bare gå dem på klingen - ring hver dag, spørg udtrykkeligt hver gang hvem du har talt med og hvornår du kan forvente svar - og bed om en dato. Hertil hvis du bliver tiltalt uforskammet, så henvend dig direkte til den overordnede....

Go' vind med det....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider