Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spørgsmål vedr. udlån af hest..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 23:10

Har i som udlåner hest evt betalt nogle af udgifterne til udlån udover forsikring af hesten? i såfald hvor meget har i bidraget med..

Har i ved udlån selv sørget for udstyr til hesten?

Hvor længe har jeres udlånsperiode været over?

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 00:09

Jeg har lige udlånt min hest. Jeg betaler forsikring, og alt pleje til sommereksem, som min hest desværre har. Låner behandler ham så for hans eksem. Ellers har jeg ikke betalt noget.

Min hest har fået hans dækner, grimer og hovedtøj med. Sadlen låner de ligenu, men den får jeg tilbage når de har skaffet en anden sadel. Regner med at får hovedtøjet med også. De ville bare gerne lige finde en sadel først som passer ham.

Vi har skrevet udlånet på ubestemt tid, men vi har begge 2 mdr. opsigelsesfrist. Og kommer jeg op og ser at min hest ikke trivedes og får det nødvendige, har jeg re til at tage ham med dags dato.

Desuden har jeg lov at komme og se til min hest uden aftale med låner.

*Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*

R.I.P Dear Tana C. <3

0
0
Svar på denne tråd

Når vi har
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 11:31

haft lånt ud, er aftalen, at låner afholder alle almindelige udgifter - Opstaldning, foder, smed og alm. dyrlæge (Vaccinationer, ormekur og lign.)

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Udlån.
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 11:45

Hende der låner min ene hest, har lånt alt hans udstyr med, vi har skrevet i kontrakten at, udstyret skal vedligeholdes og tilpasses, ødelægges det pga uhensigtsmæssig omgang med det, så skal det erstattes med tilsvarende.

Jeg betaler desuden 50 % af dyrlæge regninger, samt hans forsikring og den årlige vaccine. :)

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Udlånet
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 11:56

Jeg har pt én udlånt med forkøbsret. Udlånet er på en 6mdrs periode, men jeg kunne sagtens finde på at lave en udlånsaftale på ubestemt tid.

I den nuværende aftale betaler låner alle 'daglige' udgifter, mens jeg betaler alle dyrlægeudgifter efter aftale, også de faste såsom vaccination og tandlæge. Så er jeg sikker på, at det overholdes. Hvis det drejede sig om udlån på ubestemt tid, ville jeg nok foretrække, at låner stod for dyrlægeudgifterne også.

Låner fik en sadel med til den første tid, fordi jeg havde en i overskud. Hvis det var en hest med sadel syet efter mål, skulle sadlen selvfølgelig følge med.

Sød og nem ponyplag lånes ud med forkøbsret. Se HER

0
0
Svar på denne tråd

Udlån...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 12:02

Jeg har haft min gamle hest udlånt til en ung pige. Kontrakten lød på 1 år, men da året var ved at udløbe, ville hun gerne låne den længere tid, så vi forlængede med 1 år. Så pigen havde 2 gode år med min hest, inden hun skulle starte på videregående uddannelse.

Jeg lod udstyr følge med. Og det skulle selvfølgelig leveret tilbage i "samme" stand minus alm. slitage... Det eneste, jeg betale, var forsikring.

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 12:34

tror det er meget forskellige, jeg har lånt min ud hvor låner betale alle udgifter, jeg hjalp dog ved store dyrlæge regning, og udstyr. Undtagen forsikring og vacc.

jeg har lånt ud hvor jeg har betalt opstaldning, og udstyr ( stopninger med mere)

De har altid lånt udstyr med, da det var tilpasset hestene.

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Udlån af hest
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 19:52

Hej.

Jeg er ikke udlåner......., men lånere af en Quarter.

Jeg betaler alle omkostninger af hesten, og jeg bruger mit eget udstyr til ham.

Vi har ikke sat nogle tid for hvornår lånet ophøre, men vi har en måneds opsigelse af lånet fra begge parter af.

Ejer skal bruge hesten en weekend i sommerferien, og han henter og bringer selv hesten.

ud over det, er han velkommen til at komme forbi og klappe sin hest, hvis han skulle få lyst til det.

/Signe :0)

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider