Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rengøringshjælp...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 18:41

Nu må jeg altså høre om det er mig der er galt på den her..

Valgte at bestille et rengøringsfirma til en hovedrengøring af vores hus og jeg er mildest talt skuffet over resultatet - og sur over at have smidt så mange penge ud af vinduet..

Hvad ville i forvente hvis i skulle give 2600 for en hovedrengøring af ca 130 kvm? .. (Vi har 160 i stueplan men der er flere rum de ikke skulle tage, ligeledes skulle de ikke op på førstesalen)

Der er altså tale om køkken/alrum, badeværelse, lille tvstue, soveværelse, børneværelse samt bryggers ... Og her var så sat 8 timer af til 2 mand - altså 16 timers rengøring ialt.. Alt er med fliser/klinker og der var selvfølgelig ryddet op så de nemt kunne komme til..

Hvad ville i mene skulle kunne nåes på den tid, med udgangspunkt i at der er bestilt hovedrengøring? ...

Først sender de 2 afløsere som er her i 4 timer (efter hvad tømreren som var forbi sagde - jeg var ikke selv hjemme) .. Da vi kommer hjem ringer vi øjeblikkeligt til indehaveren af firmaet da de absolut hverken var helt eller halvt færdige..

I dag kommer de så 2 andre som også er her 4 timer for at tage alt det de andre ikke har gjort...

Men stadigvæk er mine vægge ikke vasket ned som ønsket, halvdelen af husets stikkontakter er ikke tørret af, der er ikke tørret af ovenpå døre, dørkarme og vindueskarme, ur, billeder osv på væggene er ikke tørret ned osv osv...

Aftalen var de skulle gøre hovedrent og derefter komme hver 14. dag for at holde det ved lige ... Men den aftale vælger vi at aflyse da vi absolut ikke er tilfredse med kvaliteten og så har de jo endda fået en chance for at vise de kan gøre det bedre..

Er det mig der forventer for meget eller? ... (De fik besked på forhånd hvilke ting jeg ønskede og at prisen var ligegyldig - så jeg forventer jo at der er sat tid af til de ting jeg har bedt om) ..

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

egentlig kommer
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 18:56

det jo an på hvor meget "tingeltangel" du har der skal flyttes rundt på .... og ikke mindst hvornår der sidst har været skrabet i bund....

Når du skriver at de end ikke har "vasket væggene ned" - tænker jeg faktisk at det SLET IKKE er ok....altså din forventning....

Måske du skal rydde en smule mere op så det hele er tilgængeligt....16 timer er faktisk ikke særlig meget hvis det hele skal poleres og stå som nyt....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 19:03

Når der også skal vaskes vaegge ned, så synes jeg egentlig ikke 16 timer er saerlig meget.

Jeg har gjort rent tidligere og der brugte jeg omkring 4 timer på omkring 150 kvm og en ganske almindelig rengøring. Skulle jeg i bund - uden vaegge skulle vaskes ned, så tog det gerne 8 timer.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 19:12

Adian: Hvis de vidste fra start hvad de skulle (hvilket jeg regner med når ts skriver: (De fik besked på forhånd hvilke ting jeg ønskede og at prisen var ligegyldig - så jeg forventer jo at der er sat tid af til de ting jeg har bedt om)

Så burde det dælme også være gjort. Og det er begrænset hvad man har af tingel-tangel ovenpå dørkarmene f.eks.

Og når de ovenikøbet får at vide at prisen ikke betyder noget. Så kunne de have kontaktet ts og sagt at de havde beregnet for lidt tid til opgaven.

Jeg var også blevet mopset og ville da aldrig bruge dem igen...

Belinda

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar......
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 19:13

Det er vel rengøringsfirmaet der har lavet en fejl såfremt de har lovet at kunne klare opgaven på de 16 timer. Hvis jeg skulle have gjort rent i et større hus ville jeg da heller ikke ane hvor mange timer der skulle bruges. Det ville jeg da forvente at rengøringsfirmaet ville kunne estimere og så give en pris osv. ud fra det.

Så hvis I har aftalt at det skulle gøres synes jeg det er dem som har fejlet, har I ikke aftalt det forud er det selvf. noget andet hvis der har været forskellige forventninger og dårlig kommunikation omkring opgaven.

0
0
Svar på denne tråd

:O)..........
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 20:01

Det må da helt klart være en fejl fra deres side af!

Du har ikke forventet for meget, et badeværelse, tv stue og soveværelse, er ikke noget af det der tager tid at gøre hovedrent, det der tager mest tid er køkken og/eller bryggers afhængig af hvor stort det er.

Jeg arbejder til dagligt som rengøringsassistent, jeg ville da absolut mene jeg ville kunne nå det, når chefen siger 2x8 timer. Men noget andet er så at de ikke har gjort deres arbejde ordentlig!

Kærlig Hilsen

Charlotte ..

- hende der aldrig troede hun skulle eje en traver..

Nu med Panic Hanover <3

R.I.P Buller - 20.05.10 <3

0
0
Svar på denne tråd

rengøring
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 20:36

Har det seneste år gjort rent for andre.
250 - 300 kvm hus hvor alle flader blev rengjort, de fleste rum pænt ryddet andre rodet.
Dette tog mig 46 timer ene mand. Hvis man VIRKLEIG vil have gjort hovedrent, så tager det skisme lang tid, hvis alle rum skal endevendes og ryddes helt ud med møbler og alt skal gøres rent og møbler ryddes på plads igen.
Her var så meget højt til loftet som gjorde nedvaskning af lofter langsommeligt og hårdt.

jeg prøvede at sætte 4 timer af til hver enkelt børneværrelse, og det var ike helt ved siden af. Køkkenet tog i omegn af 8 timer.
Kontor tog overraskende laaaang tid, pga ledninger og et forsøg på at holde styre på folks papire og ikke lave endnu mere uorden end der allerede (åbenmbart) skal være i papire.

Jeg arbejdede som en hest og sveden stod fra mig.

Det er svært at sammenligne. Der er meget forskel på hvordan og hvorledes folk indretter sig, og husets gennerelle opbygning kan også betyde meget. Desudne betyder det altså også en del om det er et hus der bliver BRUGT, måske endda af mennesker der har et "beskidt" job eller en stor børneflok.

Tror det firma har skudt helt ved siden af.

Janne

0
0
Svar på denne tråd

Tingel ..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 21:04

Vi har ingen tingeltangel, max et billede i en vindueskarm og absolut intet pyntenips da vi begge hader det..

Alt var rydet og gjort klar til dem, de eneste møbler der skulle flyttes på var et sofabord og en sofa.. Ja og så stolene ved spisebordet..

Indehaveren var ude og se huset og få udpeget præcist hvad vi ønskede de skulle gøre INDEN hun gav et tilbud.. Og i den forbindelse sagde jeg at det var ok hvis de havde brug for mere tid - det vigtigste var at tingene blev gjort ..

Tror det er en 2-3 mdr siden vi har vasket vægge ned sidst og der tog det nu altså ikke mere end et par timer i hele huset..

Køkkenet skulle kun tages "overfladisk" - altså de skulle ikke ind i nogle skabe/skuffer eller flytte en masse..

Det første hold valgte at flytte vores store, meget tunge specialbyggede seng ud for at gøre rent bag den - men mine natborde blev ikke tørret af, på trods af der kun stod en lampe på hver af dem ..

Det er sådan nogle ting jeg ikke forstår ..

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

duer er i din gode ret..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 07:18

.. til at klage.

Har selv haft rengørings firma. En hovedrengøring, hvor der også skal vaskes vægge ned, kan man som regel ikke 100% fastsætte et timeantal på. Det afhænger også af hvilket matriale vægene er af. Er det rå murstens væg, malet væg eller trævæg, har netop stor betydning for tid.

Det afhænger også af om hvor mange møbler der skal ordnes bag ved. Sengeborde skal feks jo også flyttes ud fra væggen og rengøres på bagsidne af sengebordet.

En hovedrengøring er som ordet beskriver, en rengøring af alt også bagsiden.

Jeg ville vælge et andet firma til opgaven. For det lyder til at den ansvarlige, ikke har været istand til at lave en arbejdsplan for rengøringen, så de ansatte ved hvad de skal.

IMC

SMART LILLE HEST SÆLGES.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/228997/

0
0
Svar på denne tråd

måske prisen
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 12:25

ja men 162,50 kr i timen er jo ikke særligt meget hvis man tænker på at lønne til rengøringspersonale skal indeholder, ferie, søn og helligdage, omsorgsdage, forsikringer osv, så mon ikke det er et af de firmaer der dumper prisen, på bekostning af deres ansatte.

vælg et firma der har ordentlige lønninger, overenskomst, og hermed også personale der vil og kan deres arbejde.

Så selv om 2600 kr er mange penge ud af vores pung, er det ikke meget for opgaven.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 18:04

heller ikke være tilfreds. Det er ikke dit problem om de har regnet forkert, så må de jo bare sige det, de har endda været ude og se det.

Nej, du er ikke helt galt på den, det er ikke ok.

Støt en god sag for kattene,

meld dig ind i Sønderjyllands Dyreværnsforening

og giv kattene en bedre tilværelse!

www.dyrevaernsforening.dk

0
0
Svar på denne tråd

Laffeline..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 21:37

Det kan godt være at du får mere end 24.000 i måneden, men det tror jeg faktisk ikke at ret mange gør og slet ikke rengøringsassistenter..

Jeg ville klage, firmaet har sagt hvad der kunne nåes på 16 timer også har de bare at nå det..

Jeg tror godt jeg ville kunne gøre det på 16 timer, især hvis der er ryddet op og alt tingel tangel er flyttet..

Det lyder mest af alt som der har været nogen ualmindeligt dovne assistenter ude..

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 21:59

annemette, hvad man betaler for en mandetime, er ikke lige med det personen for i løn, Kan sige mine kollegaer ( som er dyre) går for 764 i timen plus moms,og så plus materiale oven i, men jeg kan love dig for at det er ikke det som de får i timen. Men der skal jo ikke kun tjenes ind til løn, der er pension, ferie, lokaler( hvis de er i brug) arbejdestøj forsikringer og så videre.

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Iwanna..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2012 08:33

Tror du jeg er dum eller.?

Vi tager 950 kroner i timen, slet ikke det jeg får i løn.. Det jeg mener er at hvad den ansatte får ikke rager TS..

Man må formode at assistenterne får det de er tilfredse med.. Firmaet er hyret til et job, som de selv har sagt timeantal på og pris.. Så kan jeg slet ikke se hvorfor TS lige pludselig skal klandres for at nogen syntes det er en lav løn..

0
0
Svar på denne tråd

jow jow det skal
Forfatter: 
Dato:  07-08-2012 09:20

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, kender dig ikke personligt.

men på det du skrev, som jeg så har misforstået, der lød det ikke til at du vidste( hvilket mange ganske normalt intelligente mennesker heller ikke ved) alle de udgifter der er ved at have en på lønningslisten.

men undskylder mange gange

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider