Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan er man stillet? (mekaniker)
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 12:42

Jeg skal lige høre jer kloge Hn'er om noget

Jeg har en bekendt, som lige har købt bil. Bilens ene forlygte begynder så at lyse konstant. Hun kontakter en lokal mekaniker, der siger, at det er hele styreboksen, der skal skiftes og det vil koste 6.000 kr. Pigen ved ikke bedre, og mekanikeren ville igår bestille sådan en hjem. I mellem tiden sætter jeg min kæreste på sagen (han er mekaniker), og han finder hurtigt ud af, at det er kørelysrelæet, der er i stykker. Pigen kontakter mekanikeren og siger, at hun selv finder på noget med bilen, og han derfor ikke behøver bestille styreboksen hjem (hun ringede samme dag, som hun havde talt med ham). Min kæreste finder en ny kørelysrelæ hos ophuggeren til 150 kr, og bilen virker igen.

Nu vil mekanikeren (altså ikke min kæreste) have, at pigen skal betale 3000 kr for styreboksen, selvom hun gav besked samme dag, og det var iøvrigt heller ikke den, der var i stykker. Har han ret til det? Der er ikke indgået nogen skriftlig aftale eller decideret mundtlig aftale.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 13:47

Fis i en hornlygte.

Den mekaniker har sikkert bestilt den hjem idag, så kan han også sagtens levere den tilbage uden omkostninger.

Det er jo ikke unormalt at bestille ekstra dele hjem, som man så ikke får behov for og derfor levere tilbage.

Han har ikke engang kigget på bilen, så hvordan kan han afgøre det?

Min kæreste er også mekaniker, og når folk forklare om bilens problemer, så fortæller han altid om hvad det kunne skyldes, men at han ikke vil afgøre noget før han har set bilen.

Anne

Ingen arme, ingen småkager!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 14:10

Hun skal bare glæde sig over han ikke fik fat i hendes penge og så lærte hun at lige den mekaniker skal man gå udenom.

- skrev hende der har boet med en selvstændig mekaniker i flere år.

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

Knapstrupper vallak 5 år sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ vallak/annonce/15994157- knapstrupp ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider