Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man savner...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 11:32

Hej N'er

Kender I dét at man kan savne så meget at det gør ondt? At man hele tiden i udkanten af ens bevisthed har sine tanker kredsende om dét eller dem man savner?

... Sådan har jeg det.....

Jeg er den heldige ejer af to helt fantastiske og unikke Shetlandspony hopper, Tartans Ronja og Tranegildes Joy , Selvom Joy først blev min for 10 måneder siden, så har hun ramt det inderste af mit hjerte lige så hårdt som Ronja.

Jeg har dog pga. min graviditet været nød til at foretage nogle svære valg omkring mine elskede ponyer. Valg, som jeg godt viste ville komme, men som jeg måske havde lukket øjnene lidt for, og håbet at der kom en anden udvej.

Min kæreste og jeg valgte, at starte en familie sidste sommer, det tog dog flere måneder før der var "bid", men i februar lykkes det så endeligt . Vi er så lykkelige og glæder os til at møde vores lille ny i babyhulen til oktober.

Men det betød også, at jeg var nød til, at gøre op med mig selv hvad der skulle ske med de to dejlige totter.

Vi bor jo i København, og jeg havde ponyerne opstaldet tæt på. Men uden bil og på SU, så vil der ikke være meget overskud i hverken tid eller penge til, at havde dem gående når den lille kommer til verden. Samtidig påtog jeg mig en begyndende bækkenløsning allerede i juni, så turene til stalden blev færre og færre.

Det er så blevet til at begge ponyer er udlejet i en længere periode. Begge er kommet ud til fantastiske mennekser, som jeg kender i forevejen og som jeg ved gør deres ypperste for at ponyerne trives. Det er fantastisk at vide de er i gode hænder - men GUD (!) hvor jeg savner dem i min hverdag

Min Lille yndlings Ronja

Billede

Og min aller smukkeste Joy

Billede

Efter jeg er begyndt at savne dem så meget, er minder og tanker om min "ride-tid" også kommet op til overfladen. Savner min Kate mule (min gamle dressur hest som jeg mistede i 2005)... Jeg kom aldrig rigtigt op på hesten igen.

Kate 1 time inden aflivning

Billede

Kate og jeg 2003

Billede

Underligt nok så har savnet til ponyerne medført, at jeg også er begyndt at savne at ride på egen hest - sådan rigtigt. Det er faktisk en fantastisk følelse, da det giver mig håb om, at jeg engang nok skal finde en stor hest jeg kan knytte mig til, og få min rideglæde tilbage.

... Jeg ved egentligt ikke helt, hvad jeg ville med mit indlæg. Tror bare gerne jeg ville havde det ud.... At jeg savner mine dejlige tøsser... Men heldigvis får jeg dem jo igen engang i fremtiden...

ER der andre som savner??

Signe Mie // Stutteri-Iris.dk

Med trunterne Tartans Ronja & Tranegildes Joy
<3

Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd

jeg savner!
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 12:10

ja, det du beskriver kender jeg alt for godt! jeg mistede min mor for et år siden, det er jeg ikke kommet mig over endu ( jeg er 14) og for 4 år siden mistede jeg min mormor og min farmor med 2 ugers mellemrum og et år tidligere mistede jeg også en jeg holdte meget af og et eller to år tidligere mistede jeg min hund og for ca 3 år siden mistede jeg en hest jeg red på da ejeren flyttede.. så ejg kender det alt for godt.. jeg er så bange for at miste så jeg tænker ikke på andet jeg er bange for at miste nogle konstant jeg føgler folk falder døde om hele tiden..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 12:42

Ja, det kender jeg alt for godt. Jeg var for tre år tilbage nødt til at sælge min gamle dreng og jeg savnede ham så megte at det gjorde ondt hver dag! Jeg måtte sælge fordi jeg have to og måtte beslutte om jeg ville have en der kunne starte eller en der kunne gå skovtur. Min lille peinsesse som jeg beholdte, hun blev så aflivet en måned efter jeg havde solgt den anden :-( Det gjorde så ondt, og gør stadig ondt de dage hvor jeg savner hende, men heldigvis er det blevet til at jeg har flere dage hvor jeg tænker på de gode tider end at jeg er ked af det. Jeg har så heldigvis købt min gamle dreng tilbage i marts i år :-) Så det er bare lykken <3

0
0
Svar på denne tråd

Savner helt vildt....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 17:49

Jo tak - kender følelsen ALT for godt - savner min brogede hest Arina hver dag og tager mig selv i at samligne andre heste med hende, for hun var bare helt fantastisk, kunne ride alle steder på hende og hun gav bare en god tur hver gang, også selv om hun havde stået stille i laaang tid.

Hun blev efter nogle mdr med halthed, dyrlæge, smed og røngten - slagtet fordi hun var kronisk forfangen. Og begge hovben var drejet og intet at stille op.Havde hende i 11½ år og selv tilredet hende og fået 3 dejlige føl på hende.

Den samme klump render jeg rundt med i maven pt - for en uge siden forsvandt vores ene kat - hun er lidt over et år gl og vant til at fise rundt uden for, hun har ikke været at finde langs vejene og hun plejer aldrig bare at blive væk. Verdens sødeste kat - og nu ved vi ikke hvad der er hændt hende, håber så meget på at hun kommer hjem igen, det gør hendes sove ven også - han har ledt efter hende over alt.

R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

5 års RDH BH Don Romantic/Hertug/Leonardo II SÆLGES - skriv for info - er i ridning

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider