De bukser du vil sy hører til i den lette ende, så der er gode muligheder for at det går godt for dig 
Jeg vil også foreslå, at du begynder på biblioteket. Led efter en god 'begynderbog' om syning, og se specielt efter om de har gode forklaringer om hvordan du tager mål. Den skal også forklare principperne i hvordan du justerer mønsteret så det passer til dine mål.
Burda er et rigtigt godt sy-blad, gode mønstre og gode forklaringer. Jeg mener at huske, at de også inddeler modellerne efter sværhedsgrad. Og så mener jeg at huske, at de også forklarer justeringer i mønstre.
Jeg vil foreslå, at du først syr en model af bukserne i f.eks. et gammel lagen. Du får øvet dig i at sy og du kan rette mønsteret lidt til før du syr de endelige bukser.
Husk en god skarp! saks, gode knappenåle (de lange) og synåle, der passer til stoffet, målebånd og en rulle silkepapir (hvis du skal rette mønsteret). Sørg for at stå ved et bord der er stort
så der er plads til at brede ud.
Når du går i gang, så vask og stryg stoffet FØR du klipper så du fjerne evt. skævheder fra produktionen. Og vær omhyggelig med at folde trådlige. Hellere være omhyggelig på forhånd, så er der større chance for et godt resultat.
En rigtig god serie sybøger er 'Sy selv <titel>', der er 12-13 bøger i alt. Gode fotos og forståelige vejledninger også af de mere nørdede ting. Jeg købte hele serien i beg. af 90erne til den svimlende sum af 1000-1100 kr (på SU, så jeg lånte af kæresten også) de kostede ca. 130-140 kr pr stk. Nå, du kan også få dem på biblioteket.
Mit forslag er at du får fat i 1:Grundbogen (ISBN 87-89301-00-5), 4: Perfekt pasform (ISBN 87-89301-04-8) og 8:Buksebogen (ISBN 87-89301-11-0). Den samlede serie har ISBN 87-89301-10-2
Som sagt, det er en enkel model, så kast dig bare ud i det og held og lykke med projektet.