Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pris på part
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:22

Hej

Håber at i kan hjælpe mig lidt.

Hvor meget kan man tage for en part hvis hesten står opstaldet et sted med ridebane og lille ridehus hvor parten får hesten 100% 3-4 gange om ugen og der sommetider vil være en staldvagt hvor parten skal lukke heste ind + fodre ( maks én gang om ugen ) , det ligger i østjylland ?

På forhånd tak.

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

Pris..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:26

Jeg synes, at 400 kr. pr. måned er en rimelig pris.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Vil du lære at rumme hele dig?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

NATURE IS MY CHURCH

0
0
Svar på denne tråd

Pris på part
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:40

tænkte også selv noget i retningen af 4-500 kr men har ikke pulsen på priserne som de er idag, så det er jo ikke helt ved siden af - tak for svar :)

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

Flere tråde
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 23:13

Der er jævnligt tråde om det herinde. Prøv at søge, så får du en masse gode input.

Mvh. Sanne

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Partpris
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 23:55

Jeg mener, at en part betaler den andel af omkostninger, der er til opstaldning i forhold til det parten rider, hvis man vel at mærke har frie tøjler til at ride det man vil og evt. starte et stævne engang imellem. Dvs. rider man halvdelen af tiden, så har man også halvdelen af opstaldningsudgiften.

Jeg har selv haft part i et halvt års tid, hvor jeg var uden hest, og her betalte jeg halvdelen af opstaldning, samt naturligvis ridehuskort og skovkort til mig selv.

Dog har jeg selv en part til min nuværende hoppe, og her betaler parten kun 500 kr. for at ride i skoven 2 gange om ugen og betaler så naturligvis selv skovkort.

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 07:30

Jeg betalte for to år siden 500 kr. for en part med præcis de vilkår, du nævner - også i Østjylland. Bussen kørte fra Århus og lige til staldens dør (Transportmulighederne tæller også i prisfastsættelsen...)

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 10:06

Det får du aldrig et svar, som du kan bruge til noget!

Nogen mener, at man gør ejer en tjeneste og derfor skal ride gratis.

Nogen mener, at ejer ikke skal betale for at en anden vil nasse hest.

Priserne er vanvittig forskellige, for nogen vil have halv opstaldning, halv smed osv osv.

Andre vil gerne bare have lidt til kassen, så det bliver lidt nemmere at holde hest.

men jeg syntes personligt ikke man kan tage mere en 200-700kr alt afhænigig af hvordan hesten står opstaldet, og ikke mindst hvad hesten kan!

Horselux multi cobs - sælges/deles... Se min præs.

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

det tilbagevendende
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 14:32

spørgsmål....

Nogle er økonomisk på "r****" og søger part for overhovedet at kunne beholde sin hest.

Andre ser det som en stor hjælp, årsagerne kan være mange, men kan derfor også bare være glade i låget ved at nogen gider at "hjælpe"....

Personligt ville jeg selektere seriøst på hvad parten reelt kan tilbyde....

Jeg har en laaaaang stribe af dårlige erfaringer med gratis ridning, så derfor "opkræver" jeg den sølle sum af 75 kr pr ridedag om ugen, selvom vi rent faktisk bor i det dyreste ride/hesteområde i landet.

Jeg har endnu ikke mødt en part der har tilføjet vores heste noget "positivt" - udover at de er blevet motioneret....tværtimod har jeg en del gange oplevet at skulle "samle" en hest op efter at der har været part på.

Derfor er jeg blevet ret straight med hvem jeg gider i min stald og omkring mine heste.

Hellere ingen part end en-eller-anden tumpe der mener at kunne det hele....

Mit bedste eksempel til det var min absolut nemme og let-ridelige old-hoppe, der efter "parten" havde haft rideadgang alene i omkring en måned (en part som iøvrigt var stærkt imod at andre skulle ride på "hendes" hest - incl. mig) var blevet fuldstændig blind for hjælperne på den ene side....jeg var mildest talt chokeret da jeg selv satte mig op efter denne måned....og ikke mindst måtte konstatere at forskellen i stigeremmene var på SEKS huller....tsk tsk tsk tsk....Jeg blev mest gal på mig selv - over at have kunnet lade det ske....

Så her INGEN parter, medmindre de kan bevise at de rent faktisk kan noget....

Hvilken pris du skal opkræve synes jeg du skal vurdere udfra....f.eks....ovenstående....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 14:51

Jeg har en pige som rider min hyp fast om torsdagen og så ellers når jeg ikke selv kan :) Hun er rigtig sød ved hesten og knuselsker den virkelig.

Hun har hende gratis :) Vi har ridehal, dressur- og springbane udendørs, samt der er underviser på stedet.

Hun kan ikke tilføje noget til min hest ud over den bliver motineret, men det gør ikke så meget, da jeg selv lægger arbejdet i hesten og hun vedligeholder det.. Hun for undervisning engang imellem på hesten, for hun vil ikke ødelægge noget som jeg har lagt i hesten :)

Sagde Berit:)

En gang fjordhest, altid fjordhest :D

en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 12:32

Mange tak for jeres svar :)

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

ang part
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 12:41

jeg har en part til min hest så jeg en gang imellem kan få lidt fri..

hun har den gratis den ene gang pr uge hun va har den..hun er en super rytter som hvis jeg nogensinde skulle af med den eller jeg blir skadet så er hun en af de første der blir spurgt om hun vil ha den da hun rider nogenlunde på samme måde som mig og også kan uddanne ham..

min drøm er at komme til at ride mb og ma på den(2 fremmede undevisere der ik kender mig og hesten i forvejen har sagt han ligner en hest der kan komme til at gå grand prix..men det må tiden jo vise da han kun er 5 og jeg derfor tager det utrolig langsomt.han skal blive ved med at synes det er sjovt)..

0
0
Svar på denne tråd

part...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 23:10

hej

jeg er så én af dem der "leaser" hest...

kan se at det er meget forskelligt hvad folk giver afhængigt af hvad hyppen kan men bestemt også faciliteter...

jeg betaler 600 kr. om måneden for at have en 10-årig hoppe 2 gange om ugen... hesten ligger på lb niveau i båede dressur(med max en middel gang) og ligeledes lb spring og er helt trafiksikker og stabil...

der er lille ridehus og udendørs bane. mulighed for at sætte spring op hvis der vasles min. 2 dage før...

jeg vil egentligt helst springe/ride terræn mv. hvilket skal planlægges ift. ejers ridning og det ville selvfølgelig være lettere at være dressurrytter, når man er parttager, men jeg er taknemlig for at have denne mulighed, mens jeg venter på at få min egen hyp...

nogle synes at det er lidt dyrt ift. at andre parter på stedet som evner en del mere koster 500. Men sådan er vores aftale nu engang... og ift. at "gå til holdridning" er det her jo en drøm(kan få eneundervisning når jeg ønsker det)...og så længe jeg kan få (genop)trænet min allroundridning, som jeg gør nu, er jeg jo bare så klar når jeg finder drømmehesten

det skal lige siges at hoppen er det sødeste man kan tænke sig og selv om jeg jo nok rent ridemæssigt ønsker mig en anden type hest... ja, så lærer man altså også rigtig meget af, at ride en hest der rent faktisk skal rides

vil selv have en dressurpart på min kommende hest og håber at jeg til den tid kan finde en supersød og kærlig parttager til hyppen

Mette <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider