spørgsmål....
Nogle er økonomisk på "r****" og søger part for overhovedet at kunne beholde sin hest.
Andre ser det som en stor hjælp, årsagerne kan være mange, men kan derfor også bare være glade i låget ved at nogen gider at "hjælpe"....
Personligt ville jeg selektere seriøst på hvad parten reelt kan tilbyde....
Jeg har en laaaaang stribe af dårlige erfaringer med gratis ridning, så derfor "opkræver" jeg den sølle sum af 75 kr pr ridedag om ugen, selvom vi rent faktisk bor i det dyreste ride/hesteområde i landet.
Jeg har endnu ikke mødt en part der har tilføjet vores heste noget "positivt" - udover at de er blevet motioneret....tværtimod har jeg en del gange oplevet at skulle "samle" en hest op efter at der har været part på.
Derfor er jeg blevet ret straight med hvem jeg gider i min stald og omkring mine heste.
Hellere ingen part end en-eller-anden tumpe der mener at kunne det hele....
Mit bedste eksempel til det var min absolut nemme og let-ridelige old-hoppe, der efter "parten" havde haft rideadgang alene i omkring en måned (en part som iøvrigt var stærkt imod at andre skulle ride på "hendes" hest - incl. mig) var blevet fuldstændig blind for hjælperne på den ene side....jeg var mildest talt chokeret da jeg selv satte mig op efter denne måned....og ikke mindst måtte konstatere at forskellen i stigeremmene var på SEKS huller....tsk tsk tsk tsk....Jeg blev mest gal på mig selv - over at have kunnet lade det ske....
Så her INGEN parter, medmindre de kan bevise at de rent faktisk kan noget....
Hvilken pris du skal opkræve synes jeg du skal vurdere udfra....f.eks....ovenstående....
KH:)Annette