Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

studerende med hest, hvordan gør i?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 20:25
Halløj, jeg er som så mange andre, under uddannelse. Jeg læser til sygeplejerske i odense, og er meget glad for det, men syntes godtnok det er svært at få tiden til at slå til. Hvordan har i gjort det? Jeg flytter sammen med min kæreste i Nyborg nu her, og planen er at hesten skal med når jeg finder et sted til den, økonomisk klarer jeg den lige, men tiden kan jeg simpelthen ikke få til at slå til, jeg kan ikke rigtig greje hvordan jeg skal kunne få studiet med rigtig meget lektielæsning, til at hænge sammen med min passion for ridning på andet end hyggeniveau, og samtidig få tid til min kæreste, familie og veninder. Og selvfølgelig at kunne arbejde indimellem. Jeg tænker at jeg ikke kan være den eneste som har stået i en sådan situation, så jeg håber i vil komme med råd og vejledning til hvordan det hele kan hænge sammen. Kh rikke
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 20:56

Hej. :-)

En part kunne da være en idé, bare et par gange om ugen, kunne du få en til at komme og nusse lidt om din hest og ride den. De dage du så ikke har hesten at se til, kan du jo bruge på din kæreste, familie, venner og dine lektier.

Hvis du ikke vil have part på din hest, kan du jo tage hen til den når du har fri og ride et par timer og være sammen med din kæreste, venner og familie, om aftenen og i weekenderne før og efter hesten. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 20:57

Jeg læser til lærer!

Jeg gør blandet det at jeg aldrig er på ferie eller holder ferie, og så arbejder som ferieafløser på et sygehus i alle mine ferier fra studiet. Så "behøver" jeg ikke arbejde til dagligt og har dermed alle weekender fri. Det gør en kæmpe forskel for mig.

Og så affinder jeg mig med at jeg sjældent er hjemme før 21, på hverdage. Jeg prioriterer min tid meget og ser f.eks. nærmest aldrig fjernsyn eller går i fitness. Man lærer også at læse lektier i bussen til og fra studiet. Jeg læser så meget som muligt "foran" i weekenderne, så jeg har lidt mindre i hverdagene.

For mig handler det om at jeg hver dag når jeg står op glæder mig til at komme ud til hestene. Og det gør at alt det andet bliver lidt mere overskueligt. Jeg har 4(to af dem er plage og en min gamle pony) - så kun en seriøs ridehest. Men har klaret 2. år nu, så tror på at jeg kommer igennem.

Håber du finder en model, der kan få din hverdag til at fungere. Alternativt kunne du få en part, så du blev "aflastet" lidt nogle dage om ugen.

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 21:07

nu er jeg lige blevet færdig med en 2 årig studentereksamen men jeg havde 18,5 times job om ugen..

det var rengøring og jeg startede med at stå op kl 4.45 var på job kl 5.00-7.00, hurtigt hjem og i bad og i tøj og ud af døren og i skole til kl 8.00-14/16.00 hjem med tasken tog noget rengøring 1.5 time eller mere, hest enten ride eller bare nusse om ham, hjem og læse lektier samtidig med jeg spiste, i seng kl 23.00 og forfra dagen efter..

weekenderne blev brugt til at slappe af,venner,afleveringer..

nu havde jeg godtnok ingen kæreste der skulle tages af men hvis jeg havde haft det så havde jeg nok fået en til at ride min hest/ passe hesten 2-3 gange ugentlig for at få tid til ham..men med planlægning kan det lade sig gøre..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 15:27

Jeg prioriterer. Hest og kæreste er vigtigst, skole er kun vigtig i ensamensperioden, og så laver jeg de tvungne afleveringer jeg skal for at blive indstillet til eksamen.

Venner er der skåret ned på. Ser hvert vennepar 2 gange om året, og mange venner fra singletiden(uden hest og kæreste) er røget fra.

Jeg har skåret ned i mine arbejdstimer, så jeg arbejder knap 10 timer om ugen.

Jeg har det sådan, at jeg hver dag, kun kan prioritere 2 vigtige ting, ellers bliver det for meget. For tiden hvor jeg læser til eksamen, er det hesten og skolen der er vigtig. Kæresten høster og er heldigvis ikke meget hjemme ;)

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Prioritering
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 16:32

Jeg har læst de to første moduler i sygeplejerske, og er nu skiftet til radiograf, hvilket jo er nogenlunde den samme mængde læsestof.

Hvis jeg var dig, så ville jeg planlægge min ridning sådan, at hesten holdt fri på de dage, hvor du har mest undervisning. Der hvor jeg gik (KBH), så var der altid min én fridag (studiedag) per uge, og mange uger var der to. De dage (og i weekender) ville jeg stadig stå op, så jeg var klar fra kl.8.00 læse måske 4 timer, så tage ud til hesten i 4 timer, så venner og kæreste (eller arbejde) resten af dagen. Ellers så ville jeg finde ud af hvad var vigtigt i undervisningen, koncentrere mig om det, og lade resten "ligge".

Hvis undervisningen ellers er god og dybdegående, så kunne jeg sagtens finde på, at springe lektierne over, og så bare sidde bagerst i klassen, og bare tage noter og lytte.

Find tidligt ud af hvad du skal kunne til eksamen, og om den er mundtlig eller skriftlig. Ved de skriftlige kan man jo "næsten" selv bestemme hvad du vil skrive om, så hvis der er et emne eller en sygeplejeteoretiker du har svært, så tag noget andet. Der er jo ingen grund til at gøre det svært for dig selv.

"What is right is not always popular and what is popular is not always right."

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 18:10

Jeg er nyuddannet sygeplejerske her fra juni, og derfor kender jeg alt til sygeplejestudiet og det at have hest ved siden af.

Jeg vil gerne give mit besyv med.

Jeg har haft hest under hele mit studie og har absolut ikke kunnet undvære det på nogen måde. Jeg syntes ikke det har været noget problem at nå at have tid til både hest, arbejde og kæreste ved siden af min skoleperiode, men i praktikken kan det godt begynde at stramme til, og så handler det ganske enkelt om prioritering!

Jeg har arbejdet som afløser på hhv. et plejecenter og i OUH's vikarafdeling. På den måde har jeg kunnet sige ja til vagter der passede ind i mit program og min hverdag.

I de perioder hvor jeg har haft meget travlt med studiet, fx i praktikperioer og op til min BA, har jeg ganske enkelt givet min hest en lille velfortjent ferie eller fået andre til at holde ham i gang.

Jeg vil mene at du "sagtens" kan have hest ved siden af studiet, men det kræver et vis økonomisk overskud - jeg kunne IKKE have gjort det uden mine dejlige forældre, som altid har støttet mig i min sport og min uddannelse.

Hvis du har nogle spørgsmål eller andet er du velkommen til at skrive. Jeg kender som sagt lidt til det hele :-)

Mvh.

Regina Sørensen

Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro

og min smukke avlshoppe Wega.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 20:04

nu havde jeg ikke min egen hest, men havde en hest alle ugens dage, så så godt og vel min egen?

Jeg valgte at gå ned på dage, hvilket i dit tilfælde så mp være at få en part. Mine forældre gav et tilskud om måneden, resten blev betalt med SU. Efter skole, kl 16 tog jeg som regel direkte til hesten og var der et par timer og red den, nogle gange blev det kun lige kort til noget kæl og klap. Tog hjem og lavede lektier gik i bad og så i seng mellem 22 og 23. Nogle dage tog jeg hjem fra skole og lavede lektier nogle timer og tog ud og red, hjem i bad og lave lektier. Hvis det så er, så kunne jeg godt have arbejdet nogle timer de dage jeg ikke skulle ud til hesten :)

Kæreste, venner og det andet måtte vente til weekenden. Ellers hvis der var en hverdag jeg gerne ville se en veninde knoklede jeg ekstra meget med lektierne så jeg var foran, og dermed med god samvittighed kunne se mine venner :)

For altid savnet <3

Fredag d. 18/5-07 blev Lori aflivet.

Æret være hendes minde. R.I.P

Onsdag d. 18/7-07 blev Marcie aflivet.

Æret være hendes minde. R.I.P

Tordag d. 9/6-11 blev Stella aflivet.

Hvil i Fred!

0
0
Svar på denne tråd

hesten
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 00:24

Jeg har min hest stående på fuldpas (løsdrift) og er ude hos hende hver anden dag og træne med hende, det fungerer fint for os - Jeg rider så heller ikke konkurrencer eller noget.. Er nemlig ikke meget for at have en part til min hest, så må den hellere holde fri de dage jeg ikke er der. Og eller, så handler det om prioritering, som andre siger :) Nogle dage kan man måske gøre det til en hurtig træning, og så andre dage kan man bruge mere tid derude - så der også er tid til alt det andet :)

Starter selv på lærer uddannelsen om en måned, så de næste 4 år bliver nogenlunde samme rutine

Mvh Sandra

Prior's Capina - og drømmen om en Siberian Husky!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider