Jeg har læst de to første moduler i sygeplejerske, og er nu skiftet til radiograf, hvilket jo er nogenlunde den samme mængde læsestof.
Hvis jeg var dig, så ville jeg planlægge min ridning sådan, at hesten holdt fri på de dage, hvor du har mest undervisning. Der hvor jeg gik (KBH), så var der altid min én fridag (studiedag) per uge, og mange uger var der to. De dage (og i weekender) ville jeg stadig stå op, så jeg var klar fra kl.8.00 læse måske 4 timer, så tage ud til hesten i 4 timer, så venner og kæreste (eller arbejde) resten af dagen. Ellers så ville jeg finde ud af hvad var vigtigt i undervisningen, koncentrere mig om det, og lade resten "ligge".
Hvis undervisningen ellers er god og dybdegående, så kunne jeg sagtens finde på, at springe lektierne over, og så bare sidde bagerst i klassen, og bare tage noter og lytte.
Find tidligt ud af hvad du skal kunne til eksamen, og om den er mundtlig eller skriftlig. Ved de skriftlige kan man jo "næsten" selv bestemme hvad du vil skrive om, så hvis der er et emne eller en sygeplejeteoretiker du har svært, så tag noget andet. Der er jo ingen grund til at gøre det svært for dig selv.