Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogle iWeb-eksperter til stede?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 15:51

Ja, jeg ved godt at det ikke er det mest logiske sted at spørge, men vi ved jo alle at HN ved det meste, så hvorfor ikke? Og jeg HAR forsøgt mig på diverse webdesignfora, men ingen brugbare svar indtil videre.

Jeg er ved at lave en tosproget webside for nogle venner og har derfor to websider hver bestående af 6 sider (ja, det er ikke logisk at de alle hedder sider, så måske skulle jeg bruge de engelske betegnelser, altså 2 sites og 6 pages).

Jeg har sat flag ind og lavet dem til hyperlink, hvilket fungerer fint. Men når jeg nu skal publicere dem på en domain adresse hvad så? Jeg har også lavet en tredje site som er intro, hvor man vælger sprog, men det ændrer sådan set ikke meget. Jeg er helt med på hvad man gør med en site, det har jeg prøvet før, men ikke hvad man gør når det er flere der skal ind på samme domain adresse. Jeg har lavet backup og kan se at det hele er samlet i en eneste fil (som hedder domain, for at komplicere det hele lidt), så der er altså ikke separate foldere til de 3 sites.

Hjælp?

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

iweb....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 17:37

Hmm... jeg er egentlig ret god til iWeb -eller jeg bruger det i hvertfald meget, men jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål?

Any way, det er ikke sikkert at jeg kan komme til at forstå det, men så er der altid hjælp at hente på macforum: http://www.macforum.dk/forum/

Der sidder nogle super forstående og æblededikerede mennesker bag skærmen, og de ved ALT!

Sælges

Eros Stengaard ukompliceret 4års all round

Afrodite Stengaard super springpony,0-runder i LA på C-plan

Athe Stengaard dagens føl på sjælland 2009, rød m. blis og 4 sokker

Stengaard-Haslev.dk
0
0
Svar på denne tråd

iWeb...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 18:19

Jeg har siddet i dialog med en fra mac-forum det meste af eftermiddagen, og nu er han/hun ved at guide mig til at afprøve siden med min egen computer som server. Men der er stadig noget som ikke fungerer, måske fordi jeg har Lion (yay, ny Mac) og så installeret iWeb bagefter. Der er åbenbart nogle filer der ikke ligger de rigtige steder. Jeg tror snart at de er ved at være lidt trætte af mig derinde... :-D

Jeg plejer at være ok til computer, men jeg har aldrig prøvet at uploade til en server hvor der var mere end en site bestående af flere pages. Nu er der parallelle sider og jeg aner ikke hvordan jeg skal placere dem på serveren. Måske bliver det logisk når jeg får mulighed for at komme ind på serveren (har endnu ikke login og password) og ser de forskellige mapper. Intil da river jeg mig bare i håret...

Tak for dit svar! :-D

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider