Tja hvad kan man sige til denne historie? Tænk som en hest inden du lader fustrationerne få afløb
.
Jeg har trailertrænet den sidste tid til den store guldmedalje:
1. Hr. hest går ind og venter pænt på at få besked på at gå ud.
2. Hr. hest bliver i trailer selvom jeg går op og hilser på og jeg går ud igen.
3. Hr. hest bliver i trailer mens jeg skramler rundt med bom og diverse ting, samt går rundt ude bag traileren.
4. Hr. hest forbliver rolig i trailer selvom bom og rampe lukkes og løber ikke ud når denne åbnes igen, men først når han bliver bedt om det.
Vi har øvet små køreturer hvor vi endte hjemme igen efter turen i trailer og endelig blev det tid til at komme ud i det blå, hvilket vi har gjort en del gange nu.
I onsdags efter en skovtur der endte med regn regn regn, så havde jeg mest i hovedet at få Hr. hest i trailer og hjem igen, men dælme om Hr. hest ville ind.
Han gik glad og fro op på rampen med så snart hovedet kom indenfor så bakkede Hr. hest, hoppede rundt og ja faktisk opførte han sig nøjagtigt som da vi startede på gentræning af trailerlæsning.
Jeg fattede minus men bevarede roen og bad igen og igen Hr. hest om at følge mit ønske. efter 10 min. gik det langt om længe op for mig, hvorfor. Regnen buldrede jo på taget, dette var en ikke øvet situation og hesten fattede jo ikke hvorfor det pludseligt larmede derinde i osteklokken. Sofadyret her gad jo ikke træne i regnvejr, hvilket jeg ikke havde skænket en tanke at dette senere kunne give udfordringer.
Jeg måtte trods min store grad af gennemblødthed og utålmodighed, grine diskret af min egen dumhed. Højt gik jo ikke, få så ville hesten da for alvor tro at himlen faldt ned der i traileren. Mange smil og anvisninger til hesten senere og sørme, så stod han der i traileren igen. Alt i alt tog seancen 15 min, men når man er vænnet til at læsse Hr. hest på 2 så er det lang tid i silende regn. Men god træning det var det
og mon ikke folkene i autocamperen fik sig et billigt grin af den drønvåde rytter og hesten der pludseligt mente at traileren ville æde den.
Ja ja, godt nok er vi mennesker klogere end dyr, men åbenbart skal der en del til før vi fatter noget
i hvert fald mig.