Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

SU-ræs
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 13:29

hej piger...

nu vil jeg altså vide det...

jeg har netop afsluttet gymnasiet og håber på at blive optaget på socialrådgiverstudiet (får svar den 30.)

så er det lige at jeg gerne vil vide hvordan jeg skal forstå det her:

www.su.dk/SU/satserSU/videregaaende/ Sider/default.aspx

jeg har indtil nu fået 1218 kr. i måneden.. får jeg så mere når jeg starter på den nye uddannelse, eller er det først når jeg bliver 20?

her står der at su'en er afhængig af forældres indkomst så længe man er 18 eller 19 år:

www.su.dk/SU/satserSU/ ungdomsuddannelse/foraeldreindkomst/ Sider/default.aspx

hvad skal jeg lige tro og ikke tro? og kan man få svar nogen steder på hvad de mener? står det mellem linjerne at når jeg fylder 20 er min su ikke afhængig af mine forældres indkomst mere??

jeg synes det er noget hejs... en pige jeg kender (hvis forældre har langt flere penge mellem hænderne) får rundt regnet 3000 kroner i måneden på su... mens jeg har fået 1218 kroner.... hvordan bliver den slags lige regnet ud?

og hvad skal jeg så forvente at få fremover?

ejer af Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

jfbgawå3ofk
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 13:42

Hvis du bor hjemme kan du kun få hjemmeboende SU. Hvis du er udeboende og under 20 kan du også kun få hjemmeboende medmindre du overholder nogle bestemte krav fx at du har været udeboende 1 år. Ellers kan du kun få udeboende SU hvis du er over 20 år.

All in all it's the perfect scene
And there's not anywhere that I would rather be
And it's now, now or never when we're chasing our dreams
And oh we're getting close now, don't turn away

0
0
Svar på denne tråd

Sususususu
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 13:44

Man kan søge om at få mere udbetalt hvis man er udeboende på en ungdomsuddannelse. Det afhænger også af om du er hjemmeboende på videgående udd. Men mener bestemt at satsen på videregående udd. er højere en ungdomsudd. :)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:04

Hvis du begynder på en videregående uddannelse før du fylder 20 eller 21år så får du udeboende SU.

Det er en belønning for at komme hurtigt videre i systemet.

Min kæreste begyndte på seminariet som 19årig og fik derfor udeboende SU.

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:19

DU har linket til reglerne for ungdomsuddannelser. De har ikke noget at gøre med dig længere, når du går på universitetet - simpelthen fordi, det ikke er en ungdomsuddannelse.

Går du ind og læser reglerne for den uddannelse, du skal starte på, står der intet om alder.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider