Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Han er for fed!!!
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 23:10

Jeg tog idag afsted for at redde en pony fra døden..

Den var sund og rask, men da kvinden ikke kunne komme af med den på nogen anden måde, så hun ingen anden udvej end at få den skudt.. Så mig afsted for at hente den idag :)

Jeg fandt så ud af hvorfor hun ikke kunne komme af med den..

Den var virkelig FED... Blev enig med min opstalder om at den nok skulle tabe halvdelen af dens vægt for at være normalvægtig.. Puha..

Men jeg kunne slet ikke stå for ham, så hjem kom han..
(Nogle tænker sikkert, "iih ville det ikke være bedst for den stakkels hest at blive lagt til at sove?" )

Jo det ville det nok, men jeg mener at ALLE dyr fortjener en chance til, og det vil jeg give denne fede pony.. :)

Så nu skal han ud og gå en masse ture, og løbe lidt i longe :)

Har i nogle andre fif til at han kan tabe sig?? :)
Det er virkelig ekstremt :o

Knus Helene

Hende med det langbenede plag <3

&

den tykke shetlænder <3

0
0
Svar på denne tråd

Her kan i se ham
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 23:28

Billede

Her kan i se at han ikke er helt lille i størrelsen :)

Knus Helene

&

den tykke shetlænder <3

0
0
Svar på denne tråd

OMG Den
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 23:43

er FED!!!

Er den ikke forfangen eller syg af den overvægt?

Jeg har ikke lige nogle kure til hurtigt og effektivt vægttab, men det bliver spændende at se hvordan ponyen under fedtlaget ser ud :-)

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

lige præcis
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 23:45

Han er nemlig rigtig fed, og det er skide synd.. men ifølge dyrlæge og smed, fejler han intet. Hvilket er meget rart.. Men det er bare vildt at en så lille bitte hest, kan blive så fed..

Må indrømme at jeg også glæder mig til at se den kønne pony indeunder fedtet.. :)

Knus Helene

&

den tykke shetlænder <3

0
0
Svar på denne tråd

Jøsses da stakkels
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 23:55

"lille" mand, jamen er der andre måder end forsigtig at begynde at motionere ham og ellers kun give ham vitaminer/mineraler, sidste års hø og halm.....jordfold, måske en gastro-bypass

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 00:35

Jeg ville nok lige vende den der med dyrlægen... Ikke for noget andet så for en sikkerheds skyld. Hele hans system må jo være godt belastet af al den overvægt, så bare for ikke at risikere at tippe ham "ud over kanten" af hvad kroppen kan holde til...

Berømte sidste ord:" Lige da jeg havde lært den ikke at spise - så døde den..."

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 02:00

er det bare mig der tænker.... ser de fleste shettere ikke sådan ud?

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 08:25

det bedste råd jeg kan gi' til "affedning" er at gøre det STILLE OG ROLIGT....lidt "gammelt" hø uden nævneværdig energi i små portioner mange gange om dagen så den ikke føler sult....og så en håndfuld vitaminpiller så den er dækket ind, en stille opstart af motion, små gåture osv osv....

Den størte bommert jeg mener man kan foretage med en så erotisk buttet hest er at forcere tingene....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Jeg sys
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 08:32

Nu ikk der er nogen grund til og aflive hvis ellers den intet fejler..

Med hensyn til kur.. så ville jeg ikk lade den gå på græs i hvertfald ikk særlig længe også ellers give den vitatimer og stråfoder også ellers begynde og motioner den stille og roligt.

den er fed jah men har faktisk set sådanne tilfælde et par gange før utroligt nok.. og de heste har intet fejler selvom den store overvægt

0
0
Svar på denne tråd

Han ser...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 09:04

... godt nok rund ud.

Og det er selvfølgelig vigtigt at han taber sig, men husk at det skal foregå langsomt.

Motion må der til, men det er ikke sikkert at han kan holde til så meget når han slæber rundt på den vægt - og det med at kun give vitaminer er også en dårlig ide, da han risikerer fedtlever hvis han får frataget alt for meget foder på en gang.

Så mad skal han have - men med en hest der er så voldsomt fed, ville jeg tilrettelægge vægttabet i samarbejde med dyrlægen - med fokus på at undgå fedtlever og på hvor meget motion han ville kunne tåle.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 09:58

Hold da wow. Nu er det ikke fordi Bissen er decideret slank (hun er faktisk også tromlefed, og jeg bør gøre folden mindre), men SÅ flommet er hun dog heldigvis ikke.

Giv ham noget at pille i. Du kan jo overveje en mundkurv, hvis han skal have mulighed for at gå med andre, hvor der er græs.

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd

Min version
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 20:00

Jeg har for nylig sat min tykke hest på kur.

Han blev taget helt af græsset og står på jordfold med løsdrift.

Han får dagligt

- 3-4 kg tørt hø m. tidsler, fra sidste år

- 1-2 ikeaposer med lavfruktan frøgræs

- roepiller

- TM minivit vitaminer

- æbleeddike (godt mod evt forfangenhed - som min heldigvis ikke har, men man ved jo aldrig når de er græsfede)

Regner med også at tilføje noget salt (for at øge tørsten) og evt kanel (godt mod insulinresistens).

Han taber sig hurtigt og stabilt og har det rigtig godt. Han er da sulten men det er han også selvom han går på døgngræs ;) Og når jeg har væltet frøgræs ind til ham spiser han lige et par mundfulde og så står han og kigger i håb om at jeg kommer med noget bedre. Så han er ikke ved at dø af sult ! på nogen måde!

Foderplanen er lavet i samarbejde med dyrlægen, så er sikker på din dyrlæge kan rådgive dig rigtig godt :)

Min startede på 530 og er nu nede på 480.. Det er ca. 1 måned siden vi startede.. Dog skal det siges at han måske har haft kolik, og ihvertfald blev skyllet igennem med vand og parafinolie og efter den tur var han liiige 10 kg lettere fra den ene dag til den anden ;) Så vi snød lidt.

Held og lykke med den :) Skønt at du redede den

Med venlig hilsen

Katrine

og Irish Cob'en Anthony

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider