Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

RIP lille mis :'( påkørsel af kat
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 23:01

så fik jeg påkørt en kat og jeg har det totalt træls med det, og har mest lyst til aldrig at køre bil igen ....mine to katte får hermed aldrig lov til at være inde/ude kat -de er indekatte.

Den kom virkelig ud af absolut ingenting, jeg kørte lige under hastighedsgrænsen (lige efter rødt lys i et kryds) og var opmærksom på vejen, men lige pludslig var den der, og jeg så den ikke før 1 mini sekund inden jeg ramte den - ingen tid til at bremse eller noget, hvilket nok er godt nok da der var biler bag ved mig. I bagspejlet så den helt død ud, men kørte selvfølge ind til siden så snart jeg kunne -dvs med det samme....men den var ikke død men slemt tilredt - var krøbet ind i rabatten, men inden jeg nåede noget blev den forskrækket og kastede sig væk. Der kom nogle folk og hjælp med at lede, men vi kunne ikke finde den . Kontaktede falck som bad mig ringe til 1812 (dyrens beskyttelse)men de havde ingen hunde der kunne finde sårede katte..... Vi ledte virkelig alle 4 i lang tid, på marken, i kratten og haven men kunne ikke finde den så nu håber jeg bare den lille mis er død, så den ikke skal lide. Dem der kom tænkte det var en vildkat, da den havde været lidt i den enes have men de kunne ikke komme i nærheden af den.

Træls træls.......prøver at overbevise mig selv om at det ikke var med vilje og gjorde hvad vi kunne for at finde den, men det hjælper sku ikke helt

Håber bare virkelig ikke dette gør at jeg igen mister lysten til at køre bil - har ikke kørt bil i en lang periode efter min far blev dræbt i en trafik ulykke, men har kørt de sidste 3-4 år.

Er der nogen af jer der har påkørt et dyr? Hvad gør man? ud over at blive helt hysterisk ....jeg har tænkt at man måske burde have et stort og tungt tæppe som man evt kan smide hen over dyret, så det ikke kan flygte -for det synes jeg næsten er værst at den måske skal have ondt indtil den dør.

Tænkte dette hørte mest under hyggesnak, men kan være det er forkert??

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 23:37

Puha, du har haft en rigtig grim oplevelse der og du gjorde virkelig , hvad der var muligt for at finde den stakkels mis. Det er et kæmpeproblem med katte og trafik, de er ikke i stand til at vurdere farten på en bil - og faktisk burde folk ikke have katte til at gå ude, hvor der er stærk trafik.

Forleden dag, da jeg på vej til arbejde og krydsede en vej, lå der en nylig påkørt kat, hvor alle indvolde væltede ud. Den var gudskelov død, men det var et chok at se og jeg blev meget påvirket. Det er en meget befærdet vej.

Hatten af for dig og dine bestræbelser. Og ja, folk burde virkelig overveje, når de har katte og bor tæt ved befærdede veje, at have dem som indekatte, eller i det mindste motionere dem i sele. Det har jeg selv gjort i mange år, da jeg havde havde kat.

Mange tanker til dig!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

Påkørsel af dyr
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 23:45

Rigtig træls oplevelse for dig, men hvor er det godt at høre du er en af dem der stopper og gør noget. Mange kører bare uden at se om dyret virkelig er dødt.

Sjovt så ligeglade "systemet" er når en kat påkøres - havde det været hund,ko,pony/hest havde man reageret med det samme.

Men rent faktisk kan man jo tegne sygeforsikring for katte - så hvorfor er de mindre værd ?

Jeg har selv prøvet at påkøre en kat, den døde desværre heller ikke - fordi jeg kørte meget langsomt. Det mest sørgelige var at en lille dreng går langs vejen, ser mig i bil, kalder på katten, og samler den op så den sidder i hans favn. Da jeg passere drengen bliver katten bange og spriger lige ned foran min bil. Den dør ikke og han er jo self ulykkelig. Jeg får fat i hans mor samtidig med jeg render om bag nogle bygninger og afliver katten - for den skal ikke lide - og drengen skal ikke se jeg afliver hans kat. Men det værste var sku at hans mor kom med kommentaren "jamen pyt da med det, vi har jo så mange"

En anden gang er vi på vej gennem et skov område - en rå springer ud foran den bil der kører foran os. De sidder bare og stirrer ud på et rådyr der prøver at løbe - det kan den så (heldigvis) ikke. Den havde brækket ryggen, og forbenene. Jeg springer ud og får den flyttet stille og roligt ind i vejkanten, råber til min mand han skal komme med et eller andet tungt - så jeg kan aflive dyret -som desværre ikke står til at redde. I mens dette sker - ja så kører dem der havde påkørt rådyret - og i det samme ankommer en landmand som hurtigt kører hjem og henter sin boltpistol - jeg havde så aflivet dyret humant inden han ankommer, men vi vælger nu at skyde dyret for en sikkerheds skyld. Så den led ikke så længe max 1-2 min - men det som piner mig mest er at der var lam som diede og at folk bare kører selv om de var medskyldig i påkørslen. Det ender så med at en 3. part kommer - en jæger som tager dyret med hjem til fryseren - da ingen anden ville ha det - så det ikke gik til spilde.

Så frem over så har vi altid en donkraft eller en hammer liggende i bilen - lyder barbarisk men er den hurtigste måde at aflive et skadet dyr på. Man må ikke ha en kniv i bilen (med mindre man er på fisketur) derfor dette valg.

Det skal siges at jeg er uddannet landmand, og vant til at aflive både store og små grise - og når der sker uheld med dyr på vejen så træder min proff indstilling til aflivning/dyr der lider ind - først bagefter har jeg det dårligt med det skete. Og værre hvis det er et dyr man kender, dog kun sket en enkelt gang.

R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

3 års halvblodshoppe sælges til godt hjem - skriv for mere info.

Evt. bytte med OLH Hoppe 4 år+

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd

Øv.... .
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 12:27

Hvor var det dog en trist oplevelse, men hvor er det dog dejligt at læse at der findes mennesker med så meget empati.. så bliver verden pluslig lidt mindre trist, kold og rå selvom det er på en trist baggrund.

0
0
Svar på denne tråd

Trister
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 13:02

Det er så trist når den slags sker, men det VAR jo et uheld, der er vel ikke nogen som gør den slags med vilje?!

Jeg selv fik min første påkørsel for en uges tid siden :(

Havde meget gerne været den foruden...

Kom kørende på arbejde langs skoven som altdi, kører 70-75km/t fordi jeg tidligere har været oppe på bremsen pga rådyr!

Den dag var det så bare et lille egern (n)

Det kommer hoppende ud fra skoven (min side) næsten foran bilen, når ud midt på min kørebane hvor det stopper op!

Lige inden det forsvinde under bilen ser jeg at det vender om for at hoppe tilbage i skoven, det undgår forhjulene men rammer baghjulet :(

Det er helt fladt og bliver oven i købet også ramt af bagvedkørende bil, så indrømmer gerne at jeg ikke stopper og kigger...

Regner virkelig ikke med at >1kg egern kan hamle op med 2x 1tons biler (n) :(

Men ØV hvor gjorde det ondt inden i, og bare det med at være helt uhjælpsom/intet kunne gøre for at undvige... Øv

......................

For at det ikke skal være løgn var jeg så også et par dage efter ½mm fra at snuppe en kat!

Jeg kom kørende ude på landet op af en bakke, kørte (heldigvis!) kun ca 60km pga. store vandpytter.

Nåmen kommer op over bakken og ser med det samme en kat i højre rabat, som vælger at løbe over vejen!

Jeg knalder bremsen i (ingen bagved) Og kan se hvordan den smutter videre og kommer ud/over på den anden side, men jeg siger dig! Den var MAX ½mm fra at få kørt halen/bagkroppen over!!!

Pyyyyyyh

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 14:53

Jeg har haft nappet 3 katte.

Den første havde jeg mulighed for at køre tilbage og kigge på, den var meget død, kørt over på midten.

Den anden sad midt på vejen, det var nat, så den kørte jeg over, så jeg ramte den med undervognen.

Havde ik mulighed for at stoppe, men kørte tilbage efter 10 min. og den var væk.

Så den døde nok ik med det samme.

Den tredige tror jeg jeg ramte på et ben.

Havde heller ik mulighed for at stoppe, men kørte tilbage efter 5 min.

Så er jeg kommet lige efter nogen havde kørt en kat over.

Advarsel! Den var kørt på noget af hovedet, så øjnene var poppet ud og der lå lidt fra indefra.

Jeg så dens sidste krampetrækninger og så døde den, heldigvis.

For det var sån en der sku skraves af.

Har hørt om en kørelære der gav gratis køretimer, hvis man tog en kat.

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

0
0
Svar på denne tråd

lille mis
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 15:25

hvor dejligt at du stopper og tjekker alt, hvad du/I kan (y)

Har aldrig selv kørt noget større over, men snuppede en gråspurv forleden der ikke fik måsen med sig, den var meget flad...

Kørte dog bag en bilist for et par år siden, der ramte en kat på en større vej. Jeg kan stadig for mit indre blik se dyret vride sig i kramper i vejkanten - har selv 4 katte og var helt dårlig - bilen kørte bare videre. Stoppede og kiggede til den, men det var for sent, den var død. Da jeg kører derfra og kommer længere frem holder bilen i en buslomme og gud hjælpe mig, om ikke han er ved at tjekke bilen for buler i fronten

Kunne simpelthen ikke dy mig og holdt ind bag ham og stak hovedet ud, spurgte om ikke han synes det var mere vigtigt at tjekke det stakkels dyr han havde påkørt?? Behøver jeg sige han gloede bare dumt på mig og svarede slet ikke. Om han kørte tilbage ved jeg ikke - men tvivler da...

Sagde Ditte

Smuk Oldenborg plag fra 2011 sælges, efter Lámour af Støvlebæk

Se profil for mere info

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 15:47

Jeg køre på knallert og en aften hvor det var halv mørkt løb en kat direkte ud foran mig. Jeg nåede kun med max 1 cm at dreje mod venstre. Katten løb direkte over vejen og var i god behold.

Men hold da op mit hjerte bankede og jeg rystede de næste 10 min.

Jeg hader at køre dyr over/ve at køre dyr over. Om det er bil, cykel eller knallert. Pyy.

Godt du tjekkede lille missen, ærgeligt den løb - men du gjorde hvad du kunne.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 18:18

Du gjorde i hvert fald hvad du kunne - respekt for det.

Jeg var for et par uger siden til dyrskue i Løgstør. Vi har netop parkeret, da en anden bil parkerer lige foran os (front mod front). Bilen har et slags gitter på fronten og herpå sidder en sort stendød mis. Dens hoved hænger ned mod vejen og er således skrællet næsten halvt af .

Jeg sad fuldstændig lamslået, mens kæresten måtte gå ud og vise dem i bilen det skrækkelige syn. Føj, hvor var det bare synd for den lille mis

Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest

0
0
Svar på denne tråd

åh @!#$...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 10:59

jeg er pint resten af mit liv når den slags sker. jeg ahr endnu ik ramt en kat, men tvivler på jeg resten af mit liv kan køre uden at det en dag vil ske! El. at jeg rammer andre dyr. Jeg ahr ramt en fugl, trådt på en fugleunge jeg ik opdagede var faldet ud af reden (og som ik kunne ligges op på plads om jeg havde opdaget den inden).

jeg ahr det simpelthen dårligt resten af mine dage og glemmer det aldrig!!!

jeg får det direkte fysisk og mentalt dårligt af at se alle de overkørte dyr ude på vejen jeg ik selv har kørt over...

Jeg hadet det!!!

Kram til dig- det kan være super hårdt at være 100% dedikeret dyreelsker

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 11:52

jeg har desværre også kørt en kat over en gang. på en alm villavej med buske i siden, kom den pludselig ud foran mig. og jeg ramte den. jeg stoppede selvfølgelig og ville kigge til katten. men den var væk. det var aften og mørkt og jeg ledte og ledte, men kunne ikke finde den. det er nok tre år siden nu, og den dag i dag er jeg stadig forsigtig når jeg kører. om aftenen har jeg langt lys på hvor jeg kan uden selvfølgelig at genere andre bilister. har lidt nemmere ved at se dyr ved vejkanten når man har langt lys på. jeg kører som aftenvagt, så kører tit i mørke og møder rigtig mange dyr ved vejkanterne. ser jeg nogle øjne længere fremmme, så kører jeg altid meget meget langsomt indtil jeg har passret dyret..det sidder stadig i mig at jeg påkørte den kat.. hader det..

0
0
Svar på denne tråd

De pokkers til katte
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:14

Jeg har gudsketak og lov endnu ikke kørt en kat ned (7-9-13), og jeg håber ikke at jeg kommer ud for det..

Jeg har nogle gange taget mig selv i at fælle en tåre, når jeg har kørt forbi en påkørt kat. Jeg har selv mistet min kat på samme måde - 15 m. fra vores hoveddør, i en lille landsby med meget lidt trafik..

sagde Lena

Tidligere ejer af fjordhestene Paw og Unik Frølunde.
Som savner sin lille Noa <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider