|
|
| Mænd og heste (igen) |
|
|
Min mand og jeg kom til at snakke om heste igår. Da jeg så snakker om en Kandar konstaterer han tørt , Nøj hvor smart den har fire hjul træk må indrømme jeg flækkede af grin. Er der andre der har nye sjove ting ( eller gamle der tåler en gentagelse) så kom frit frem. Med venlig hilsen Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har da også en |
|
|
Mens jeg var på arbejde for mange år siden, fik manden øjnene op for hvor hurtigt en hest faktisk kan løbe. - Miss Dior havde leget på folden Løb rundt og bukkede. Da jeg så kommer hjem siger han " Miss Dior kan løbe til Hobro på 20 minutter" - Det tager 45 minutter i bil at kører til Hobro herfra  Men ej det var sjovt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
AnjaPrice |
| Dato:  |
26-06-2012 10:40 |
|
er skrevet herinde før men tåler en gentagelse synes jeg. Min storebror ville hjælpe en klassekammerat, der skrev opgave om islænderen og spurgte mig hvad der var specielt ved den ud over at den kunne tøfle. Er ham vist stadig et svar skyldigt for jeg kunne ikke holde op med at grine.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
For mange år siden, stod jeg og snakkede med en dreng, vi var vel en 13 år denne gang. hans søster havde hest. og jeg var jo mega intresseret i at vide hvad for en hest hun havde. så jeg spurgte hvordan den så ud. Han svarede promte, Brun og helt almindelig.  Hvorefter jeg spurgte han hvor stor den var i stang han så undeligt på mig, kikkede på sine hænder og rakte ud til begge sider med dem en ca 40-60 cm fra hianden ( lige som når en fisker skal prale med fangsten ) så kikkede han op på mig og sagde, men det er en vallak  He he den stakkels dreng, troede at stang målet, var længden på hestens ædlerdeles længde.  ps Den har ham før for flere gangen siden hen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mænd og heste |
|
|
Kan desværre ikke byde ind med noget sjovt, for min mand har lige så meget styr på det med heste som jeg har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
Manden min har ellers flere forhold bag sig med hestepiger, men forleden skulle han hente noget til mig hos en veninde. han ringer og siger , der ligger en bunke dækner og grimer, hvor jeg siger. . det har jeg ikke noget af der, lad det ligge, veninden ringer og spørge opm han ikke ville have min TRENSE og UNDERLAG med hjem siden de var der stadig. Så han lærte da lidt nyt den dag, Men jow han forstår ikke altid hvad jeg snakker om
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den er sød |
|
|
Her en lille sød en fra min far af... Han har ikke så meget forstand på heste men prøver da at vise en interesse. En dag hvor jeg står og sadler en af hestene af kommer han hen og vil rigtig rose den og får så sagt "ejj hvor er den bare flot.. og sikke nogle flotte tydelige blodårer den har i ansigtet!!"  ..... vi ved jo også godt at alle os ridepiger er VILDE med blodårerfyldte ponyer 
Sagde Maya Med Vito, ponyen med charme og selvtillid Hvil i fred, elskede og savnede Nobi 1999-2008...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gulerødder og næsebånd |
|
|
Og så er der min far.... efter 10 år med heste, formår han stadig at hænge trensen op i næsebåndent i stedet for i nakkestøtten... Ja ja, gode gamle farmand  Men forleden måtte jeg dog grine. Vi havde været på ferie og en pensionær skulle passe besætningen. Da vi kommer hjem, skal vi lige op i stalden og kigge; min far ser straks på gulerodsbeholdningen og siger: "Jeg synes nu ikke, at de har givet dem nok gulerødder" - og de første 20 kg. var altså forsvundet x-D Dyrlægen havde godt nok også sagt, hvis de bare fik gulerødder nok, så fik de ikke orm - så gik købmanden igang med at regne -.-
Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse Tillidsfuld hingsteføl Lionell/Schwedengruss - sælges ved fravænning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mænd og heste |
|
|
Som Guldhår skal jeg også passe på hvad jeg skriver, for min mand har også ligeså meget forstand på heste som mig, og det er ham der laver det meste grove arbejde plus han tilrider og fremviser heste både egne og andres. Senest Hannoveranerschau i lørdags.
Mvh. Charlotte Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested. Sælges: Lille allround-vallak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamel... |
|
|
Min mand proklamerede tørt efter et besøg på Roskilde dyrskue at de der islændere da var fejltaktede, de gik jo kamelgang 
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Griner |
Katrinen |
28-06-2012 10:03 |
|
Anja: TØFLE - det er da det fedeste ord, jeg tror bestemt jeg vil bruge det næste gang vi rider tur. Ha ha ha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
|
|
Billede af mig og min kæreste på vej på ridetur. Vi har begge redet fra barnsben af, men her er kan det vidst ikke se dårligere ud for mig. -.- Jeg forstår at sætte min kæreste i utrolig godt lys.
Hilsen en altid smilende Nille. Med Norikeren Bruno Diamant XVI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kæresten min... |
Gitte T |
28-06-2012 11:52 |
|
giver gang på gang anledning til et godt grin når han snakker hest.. han kalder gang på gang trenser for grimer, skridt trav og galop er første gear, andet gear, og turbo, en mule hedder en næse, et træktov er en snor, frøgrøs/hø/wrap er halm, et underlag er et dækken, et dækken er en regnfrakke, eller dyne, afhængigt af tykkelsen, hovene er poter, og bedst af alt, så er min fjordhest en hest og ikke en pony, for i hans verden er kun shetlændere ponyer, alt andet er heste  ..men til gengæld e han yderst hjælpsom til både at hegne, strigle og trække med heste, (især den brune, da det er hans )
mvh. Gitte ..og yh-yh'erne Bine og Milkshake
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalal |
|
|
Min mand insistere også på at min fjordhest er en hest og ikke pony for den bevæger sig ikke som en pony. Og hænger han altid, konsekvent, trensen i næsebåndet. Jeg ved ikke hvorfor han ikke lige ser på hvordan de andre hænger inden han smider den på knagen. Og jeg har sagt det er en million gange. Men han er sød til at hjælpe og. Lige nu rer han ud hver morgen på vej på arbejde og giver min hest mundkurv på, så den ikke bliver tyk.
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min far spørger altid om hvornår klovbeskæren kommer og ordner klovene på mine heste 
Derudover har han altid menet at en nordbakker må være en jassi-hest... Den har farven til det mener han 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grin og gru |
julie (og Idamusen) |
28-06-2012 20:32 |
|
Min far og kæreste var tvunget til at se dressur i tv, da jeg udbrød prøv at se hvor fint den bliver i rammen. Både far og kæreste sad måbende og gloet fjoget, inden kæresten sagde, skal vi så ha nyt tv hvis den ikke bliver der:) Jeg var flad af grin:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Julie: HAHAHAHA! Ja så er det vidst tiltrængt med et nyt tv, haha! Nooo hvor sjovt, jeg sidder her og dør af grin  Min kæreste var indtil for nyligt fuldt overbevist om, at fjordheste var født med strit-man, og at de ikke kunne få lang man. Han tror næsten stadig ikke på mig, for "man har jo aldrig set én med langt hår!" Derudover er han helt vild med brune heste. Jeg HAR prøvet at forklare ham, at det virkelig er den mest almindelige, kedelige farve til heste ikke ondt ment, men sådan er det jo lidt. Jeg har spurgt om han ikke synes pintoer er spændende og smukke med deres pletter? Nej, brune heste er de bedste. Han spørger også af og til hvilkem race det er, som er brun, for sådan én vil han gerne have. Så må jeg minde ham om, at der nok findes lidt mere end én race der er brun..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farver ;) |
|
|
Jeg er også stødt på lidt "farve"-problemer. Da jeg var ved at have besluttet mig for hvilken hest jeg skulle have (en smuk lille broget dame) viser jeg et billede af den til min lillebror. Og han udbryder: "Tænk at du vil bruge så mange penge på en hest. Og den har endda pletter!" Hvorefter han forklarer mig at pletter helt sikkert må være en fejl og trække godt ned i prisen og tilbyder at finde en billigere og bedre hest på DBA (finder så en der koster 2000 og påstår at den er lige så fin som min renracede islænder af god afstamning). Jeg takkede pænt nej 
Julie Herold Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present Igang med BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Undervisning tilbydes. Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste. |
|
|
Her har kæresten også en mani med at alle mine underlag det er dækkener og at hestene de går ikke med grime på folde men med hovedtøj.. Flot flot.
Og så her forleden sidder mig og min far og ser noget om heste i tv hvor der i baggrunden er en hvid hest hvor han lige så stille siger han troede altså ikke man kunne få sådan en hest i hvid.. Gud hvor pinligt altså .. -ja det havde han nu aldrig set før .. Nå så kommer pigen så gående hen til hesten og igen udbryder min far ligeså alvorligt at det var da ikke en heste pige for hun havde jo ikke hestehale .. OMG' -hvor kommer den lige fra? Spørg da lige om familien ikke hvor færdige af grin .. -og tilbage sidder min far som ellers var overbevist om at han havde styr på tingene ..
Til grin kan man hurtigt blive. ::)
Gessies Donna & Hamlet skønager <3 Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh ja.... |
|
|
Min kæreste har virkelig også brillieret engang  Da jeg havde hest (har jeg ikke længere) lukkede jeg af og til min venindes hest ind (og hun lukkede ind for mig ). En dag trækker min kæreste så min hest, som var ret lille (155) og jeg trækker min venindes hest, som er en stor hest (jeg tror den er 170 eller noget i den stil). Vi sætter dem ind i boksen og så står han lidt tid og kigger på dem begge to... Hvorefter han spørger, hvornår min hest bliver ligeså stor som min venindes hest? Den måtte jo stadig være baby eller barn, når den var så lille. 
- Malle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode og morsomme indlæg |
|
|
I andre har smidt ind, de har bestemt vækket et par morgen smil  Jeg har ikke rigtigt nogen morsomme indlæg på min kærestes vegne, men jeg tillader mig at dele et på vegne af min svigerinde. Hun fandt den her kæreste, som da godt nok har en datter som havde gået til ridning i et par år, men ansvarligheden i det var at datteren blev kørt til den lokale rideskole, sat af, og hentet igenn når timen var slut, der er jo voksne på en rideskole  Så hans viden om heste kunne ligge på et meget lille sted. En dag i stalden vil han så lige være den der søde kæreste, og give hende en hånd, da hun lige skal en tur på potten efter vi har striglet, og skal til at sadle op. Så imens hun er på wc henter han sadlen, og ligger den på hesten, spænder gjorden i 1 hul, og henter hovedtøjet og stiller sig op ved hestens hoved og står og snakker med den og venter på hun kommer retur.
Jeg står lige bagved og klargør min, og havde godt set der var noget rivende galt, men jeg ville lige lade ham få æren for han søde tanke, og nøje det var svært ikke at dø af grin da hun kom retur på staldgangen, for sadlen som var så fint påsat sad omvendt  Og den stakkels mand anede ikke hvad han havde gjort da hun gør kæmpe store øjne, og så brast vi begge i et mega grin, og han stod mystisk og stirrede på os, imesn han siger jeg ville jo bare hjælpe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke mand - men mor |
|
|
Tja det er godt nok ikke en mand, der kom med denne men min kære mor... De skulle ud og se mulen, da vi samtidig holdt fødselsdags fest syntes jeg ikke der var tid til at lave ride-fremvisning.. Min mor siger så : Jamen kan du så ikke Jonglere hende ? Jeg brød helt sammen af grin men fik frem.. at Jo da, jeg skal gøre mit aller bedste men tror ikke det blir så nemt... ( det var selvfølgelig longere, hun mente) Min skøn-herlige dejlige mor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Havde tvangsindlagt vores mindste søn til at tage med til Falsterbo Horseshow, og han var med inde at se show mwd Islandske heste, hvorefter han udbrød, jeg vil gerne have en palomino farvet islænder, som kan pjalte, den leder vi stadig efter:)
I vore dage opdrager man ikke sine børn Man financierer dem! Medlem af Bullerklubben, på Facebook!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine brødre... |
|
|
Dengang, jeg ikke havde hest selv, men måtte kigge langt efter dem der stod langs vejene... På et tidspunkt, kører vi forbi en skimmel (grå)... Men de her knægte, mente den måtte være syg - den var jo muggen!  Ham jeg bor med, er slet ikke særlig god til de der rigtige betegnelser! Men den bedste, var på et tidspunkt, hvor vi sov i et shelter i september. Da vi står op om morgenen, er nabo-hestene helt tæt på og han er noget imponeret! Siger dog ikke så meget, men snakker i løbet af dagen i mobil med en kammerat. Og fortæller, om de her heste - De havde velour-pels! (Senere blev han alligevel så nysgerrig, at han spurgte, om de var en speciel race. Jeg grinte kun lidt!!) Men for ham er der altså ikke meget forskel på en Dansk Varmblod og en Jyde! (Det er noget med Danmark... tsktsk!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|