|
|
| Kværndrup-sagen |
|
|
Har lige hørt om op mod 100 dyr er blevet aflivet ved Odensevej i Kværndrup. Dyrene skulle eftersigende var vanrøgtet. Jeg kører ofte forbi stedet og det er virkelig et jammerligt sted. Alt flyder og ser meget skrækkeligt ud..... Men de billeder de viste af dyrerne i TV-avisen så ikke slemme ud. De så ud til at være i god hul og havde ordentlige hove osv.
Er der andre der har hørt om denne sag?? Hvad mener i ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har med jævn mellemrum kørt forbi der de sidste 8 år, og hestene har altid været ved fint huld, og har endnu ikke set nogen med lange hove der. Stedet ligner et bombet lokum, men dyrene har aldrig manglet noget, hvad vi har set af.
Ældre stübben mf special springsadel sælges billigt. Her og nu 1000 kr monteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nyhederne |
|
|
Jeg har kun set det fra nyhederne, og der er der altså ikke nogen af dyrene som ser ud til at lide overlast, overhovedet. Jeg mener det er helt forrykt hvís man afliver op mod 100 dyr, fordi man mener de mistrives. Men jeg mener bare at hvis hestene har foder og vand, og ellers har nogenlunde pæne hove osv, så kan jeg helt ærligt ikke se problemet i at han har de dyr til at gå, med mindre de vader rundt i deres eget @!#$, men det synes jeg da heller ikke det så ud til?!
Mvh. Camilla Søe - Cor-Z Casiz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Forfærdeligt. ud fra billederne manglede de dyr man så intet, og at de møder op uden varsel og bare holder ejer væk og så afliver alle de skønne dyr er dybt forkasteligt, de kunne da i det mindste være solgt. jeg så ingen tynde heste, og der står at de var i ringe foderstand??? FØJ HVOR SKAL DE SKAMME SIG!!!
Mor til den skønneste dreng fra september 2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For dårligt! |
|
|
Jeg synes også det er skrækkeligt!! Og ja, jeg mener også at man kunne have solgt dem i stedet for at slå dem ned!!
Jeg sidder med en virkelig dårlig fornemmelse i maven! Det er uretfærdigt. Det er selvfølgelig godt at der bliver handlet på vanrøgtssager, men men men det så nu (i mine øjne) ikke ud til at være det.....
Alle heste ser jo lidt "sølle" ud i plaskende regnvejr, men tynde det kan man ikke kalde dem man se på billederne!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg tror, man skal passe på med at dømme for hurtigt, det er desværre ikke os, der har været vidner. Man må vel forvente, der har været én eller flere fagkyndige inde med en professionel bedømmelse. Det er jo ikke gratis at aflive, og jeg tror næppe, politi, dyrlæge og andre spilder "unødige ressourcer", når man hører om andre slemmer sager, der ikke gøres noget ved 
Med venlig hilsen Cecilie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vanrøgt eller magtkamp? |
|
|
Katastrofal fejl i Kværndrup!!! Ca. 100 dyr (heriblandt 2 Tinker hingste og flere Shetlandsponyer) blev i dag slået ned pga. at loven skal håndhæves! Eftersom at dyrene intet fejlede, og der var andre løsninger end nedslagtning, mener jeg at dyrene måtte lade livet for at STATUERE ET EKSEMPEL. Der var personer til stede som tilbød et godt hjem (Stutteri) til hestene og var klar til at hente trailer med det samme, men dette blev nægtet.... Der er ingen tvivl om at dyrenes forhold skal være i orden, men at man vælger at aflive dem i stedet for at give dem et godt hjem, er mig fuldstændig uforståeligt!!! Jeg håber at de 2 dyrlæger som sagde "ja" til at stå for aflivningerne har det godt med sig selv,og får en god nattesøvn. I nyhederne var det meget tydeligt at hestene var i god huld og derfor må dyrlægerne have vidst at hestene kunne reddes på anden måde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lovgivning |
|
|
man må gå ud fra at politiet havde beslaglagt dyrene, de kan ikke bortgive dyr som de er blevet pålagt at aflive. husk døde heste lider ikke, Vi må jo så bare håbe de alle var chippet havde hestepas osv. For hvem skal betale hvis der mangler medicinsider i passet og må de overhovedet distrueres uden. det er sørgeligt når så mange dyr aflives, men kan ikke forestille mig at politiet begår selvtægt, men systemmet er langsomt, så beslutningen er sikket været et stykke tid undervejs, men der er sikkert tungt vejene grunde til at man foretager en så drastisk handling. Dyrene lider ikke af at være døde, og da de blev aflivet med sprøjte kan de heller ikke lugte blod eller andet, så de er vel alle sovet ind uvidene om deres død. hvis det er markedsheste er de vel bedre tjent med at være døde end blive solgt igen og igen.
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Er det kun mig som tænker at når DB er involdveret og Det er på FYN om det er samme kredsformand som i sagen med ÆSLET Matilde? ham som ikke blev fyret selv om han selv mishandlede det stakkels æsel???
Mor til den skønneste dreng fra september 2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
i mine øjne er det ok at de afliver hestene hellere det end at de i sidste øjeblik bliver foræret væk til en masse forskellige mennesker for at blive solgt videre evt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HALLO. |
| Forfatter:  |
Stephanie-mini heste |
| Dato:  |
23-06-2012 10:26 |
|
Hallo.Dyrene de avliver fejler intet det kan ses på vidio mm. jeg kender manden Erling og ja huset ser ikke så pænt ud men hans heste har ALDRIG nogensinde fejlet noget!!! Han avler tinkere og fremviser dem mm. mon han avlede gode dyr vis de var misrøgtet? ja han er hestehandler men hestehandlere behøver ikke være onde ved dyrne, erling andet ikke de kom og slå de dyr ned før han fik et tlf. opkald og de smak på i hovdet på ham han kommer hjem og bliver modtaget med peber spry og må ikke gå ind på sin egen egendom!! TV2 måtte ikke filme alle de døde dyr bag efter og hvorfor mon? ja nok forde dyrne var ved fin stand, mon Erling siger at de bare kan se de andre dyrs stand og de dødes vis han viste de var misrøgtet? undskyld mig men man har ikke ret til at slå raske dyr ned. jeg håber virkelig det her for følger for det bare overhovdet ikke iorden det de har gjort. jeg køre selv tit forbi og kender ham og flere af dem der kender ham siger det samme hans dyr er fine, moske der kan være en ekelt imellem der ikke er så pæn forde han moske lige har hentet den hjem! men det giver ikke nogen ret til at slå raske dyr ned de var jo tydeligvis ikke tynde på klipene fra tv.2. og ja han har fået påmendelser men har rettet problemmerne med bla. vand spande der nu er lavet om til bedre vandingsforhold. Hilsen stephanie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Avlivning. |
Stephanie-mini heste |
23-06-2012 10:39 |
|
Man avliver simpelhend bare ikke raske dyr! og ja der var nogen der ville købe dem men de måtte ikke !!! det er forkasteligt, og jeg kan sige så meget den Erling jeg kender har ikke misrøgtet sine dyr! men det åbenbart iorden at slå dyr ned der intet fejler, så vidt jeg ved har alle hestene og ponyer pas og chip! hans tinkere er efter kårete dyr så jo de har stambog, og vis der gik en uden pas kunne det sku da være en han lige hade købt for der er MANGE private hestefolk der ENDU ikke har lavet pas på deres hest / pony. vi har set sager hvor rad magre dyr ikke engang er blevet avlivet EKS. forborg sagen der nedsten lige har været! der blev ikke alle avlivet men givet til nye hjem. og hvorfor må TV 2 ikke filme alle dyrne bag efter avlivning??????????? vis de er udsultet osv. som der siges de er må man jo kunne bevise det. men der måtte de ikke filme dem så må polti osv. da godt nok have dårlig smag i munden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
De der kender stedet og manden har aldrig set noget mishandling: www.hestegalleri.dk/ for_messagedetail.aspx..._id=875449 Desuden så aflivede de en kaninmor, men glemte 5 kanin unger. Manden bad dem komme tilbage og gøre jobbet færdigt, det ville de ikke, så han ringede selv til falck og de kom og gjorde, han betalte.
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmm |
|
|
Jeg synes det er lidt "intressant" at når nogen - politiet, dyrlæger evt) vælger at dyr skal aflives pga vanrøgt er det forkert, men det er også forkert når der ikke er nogen der vil høre og gøre noget når vandrøgt meldes...det kan ikke være nemt at gøre os mennesker tilfreds 
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
For at folk skal være tilfredse skal der jo være tale om vanrøgt - og det plejer folk ikke at være sky for at fortælle om når de ser. Men ingen har set noget der minder om vanrøgt - der har bare været rodet på stedet.
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også kørt forbi |
|
|
flere gange, og syntes IKKE at stedet er egnet til dyrehold. Har aldrig set græs bidt SÅ langt ned. Der er et stort stykke i Fyens Stiftstidende i dag, hvor der bliver forklaret hvorfor dyrene er aflivet. Man skal jo huske på at dyr skal have mad og vand! Og det er jo så ikke lige noget nyt at han ikke passer sine dyr. Det sjove er faktisk at jeg læste det på tv i går formiddags, og da jeg så at det var ved Kværndrup, ja så tænkte jeg som det først faktisk på det sted. Jeg kender ikke manden, men syntes måske ikke lige at de heste som jeg har set, ser ud til at trives 100%, desværre. Jo det er skrækkeligt at der skal aflives SÅ mange dyr. Men de lider jo så ikke mere. Og til dem som stod klar til at overtage hestene, ja hvorfor har de ikke gjordt det noget før ? Er man kun interessert fordi der er en sag? Der vil altid være ting som ikke er fremme. Der er ikke nogen af jer, som forklarer hvorfor han ikke har gjort noget ved det, når politiet har været der ude næsten 10 gange! EFTER at han har fået at vide at dyrene skal foderes ordenligt. Pas på med det. Mange her på HN har travlt med at tjekke om folk ikke behandler deres heste ordenligt, og når der så endelig sker noget hvor myndigheder griber ind, ja så er det hul i hovdet. Jeg syntes at det er godt at politiet har grebet ind. Hvorfor skal en mand have lov til at have dyr som ikke bliver behandlet ordenligt ? Mine dyr får altid det de skal have, om så jeg skal nøjes med havregrød, så kommer dyrene i første række. De har ikke bedt om at være her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
Nu ved jeg ikke om der var nogle dyr der ikke blev vist, men hvor var de vangrøgte dyr ... jeg synes at de så fine ud til trods fra rod og skrammel, men hvem af os skal gøre os dommer over andres rod ? Jeg er faktisk lidt forarget, og det sker ikke tit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kværndrup |
|
|
Jeg vil først sige at jeg kender ikke omtalte sted eller hestehandler. Men hvis 2 dyrlæger,som man må formode er professionelle, siger god for aflivning,så er det nok ikke helt uden grund. Selvfølgelig står der folk i kø som forfærdelig gerne vil have en gratis hest. Er det bedre at markedet bliver oversvømmet af endnu flere vanrøgtede,syge eller ubrugelige dyr? Ja gu er det da trist hvis det er under forkerte forudsætninger de er aflivet under,men dyrlæger afliver ikke bare fordi de synes det er skægt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskel..... |
CarolineR |
23-06-2012 12:23 |
|
Nu har jeg ikke fulgt sagen, så min kommentar er udelukket møntet på denne debat. Jeg ser så mange skrive på HN og mene irl at ingen kan give deres hest et bedre liv end de kan, så de afliver hellere en rask hest end sælge den videre. Jeg ser rigtig mange tråde med "En død hest lider ikke" - hvor folk igen hellere vil aflive end sælge raske heste fordi de partout mener at INGEN åbenbart kan give hesten et ligeså godt liv - men så her? Der skal findes andre hjem osv. hvilket jeg ikke tror er ligetil hverken pga. lovgivning eller omkostninger mv. forbundet med administration af videreformidling af omkring 100 dyr. Oplys mig - hvori ligger forskellen på disse dyrs død og så adskillige egoistiske hesteejeres?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op! i kender ikke engang manden |
Stephanie-mini heste |
23-06-2012 12:55 |
|
der kan ikke være græs helde året rundt jo!! jeg kender erling og hans heste har ikke været mishandlet overhovdet! ingen tynde heste numindre de lige er hjemkøbt fra privat folk!! jeg køre skam tit forbi der og ingen tynde dyr set. og der vises INGEN mishandlede dyr i filmene. vis myndihedderne mener de er så mishandlet skulle de lade tv2 filme alle de døde dyr plus de resterne dyr men det MÅTTE DE IKKE ! Og ja han måtte selv bede om avlining af de stakkels kaninunger og deres far, for de hade avlivet mor kaninen!!! Lad være at udtale jer om en person i ikke kender PERSONLIGT! forde der ikke ser pænt ud på gården er det bestemt ikke en grund for at dyrne ikke trives og græs det er der sku ikke mange rideskoler eller andre private steder der har! men så kommer de på sommergræs eller for det foder de skal have !!! det giver INGEN grund til at gå ind og avlive dyr der tydeligvis ikke er for tynde og hovene ser bestemt ikke frygtige ud på den tinker vi ser bliver læsse efter avlivning..... SIKKE ET LAND VI LEVER I ! JEG HAR HAFT MANGE TYNDE HESTE TIL OPFODRING OG DET ER BESTEMT IKKE ALLE DYREVÆRNS FOLK DER LIGE KLOGE !!! GØR NOGET VED DE SAGER DER HAR BEHOV FOR DET ! EKS. SER MAN TYNDE UDSULTEDE DYR BLIVER REDET OG FOR NYT HJEM HVORFOR SØREN SKAL MAN SÅ SLÅ RASKE DYR NED FREM FOR AT LADE FOLK GIVE DEM DET GODT DER STOD JO FLERE DER VILLE KØBE DYRNE... Håber virkelig denne sag for konsekvenser! Beklager steve fejl men er orblind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
JeanetteK *Fellpony*  rigtigt selvfølgelig er der nogen der gerne vil have haft dem men hvor er vi henne hvis der hver gang er en vanrøgt sag er der står folk (hestehandlere sikkert også ) klar til at se sig en gratis fortjeneste er det ikke en farlig tendens for hestene at begynde på`?? personligt synes jeg det er bedre at aflive og så dem der vil have en billig hest kan sikkert sagtens finde det på anden vis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvorfor tror flere af jer herinde, at det må være for at få en gratis hest at folk er mødt op og har tilbudt hjælp??? Indtil jeg ser noget andet såkaldt bevismateriale, mener jeg ikke at der har været nogen grund til denne handling. Så vidt jeg ved kørte den første dyrlæge derfra da vedkommende ikke mente at aflivning var på rette sted. At den efterfølgende så, tilsyneladende meget villigt endda, afliver en masse af dem mener jeg på ingen måde er på sin plads! Dette er set ud fra, at når to dyrlæger ikke er enige om tilstanden, så burde en tredie være hidkaldt! Ydermere så jeg ingen misrøgtede dyr på det der er vist i medierne. Hvis folk generelt dømmer dyrs trivsel ud fra hvordan man bor, synes jeg godt nok man går i små sko! Jo, hvis det virkelig er inde og skade dyrene så forstår jeg det, men fordi det roder i huset eller omkring det...! Helt ærligt!! Er da glad for, at de gange jeg har haft besøg af DB pga en hul-i-hovedet-nabo, at vedkommende ikke har været indenfor i mit hus eller tog notits af, at min datters legetøj lå og flød! Så var mine dyr da også blevet aflivet! Det lyder som hetz eller status det her og beder s* til, at DB snart åbner øjnene for de dyr der vitterlig ikke har det godt og gider bruge tiden på dem istedet!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Facbook.. |
Stephanie-mini heste |
23-06-2012 14:51 |
|
Synes i alle skal gå ind på gruppen derinde og se hvad der bliver skrevet!! der er flere der var til stede og flere har besigtiget stedet og der var ingen heste eller dyr der led nogen nød. de har avlivet dyrne uden de var vandrøgtet! hvorfor skal så mange bakke op omkring det vis ikke det sandt, og igen tv2 blev nægtet at filme de døde dyr eller de dyr der var tilbage så må der være noget "forkert" vis de ikke vil vise deres påstand på vandrøgt... . Men gå ind i gruppen og meld jer ind!! Tak på forhånd til dem der forstår vores opbakning som kender Erling og hans dyr. man skal ikke sælge skindet før Bjørnen er SKUDT !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlæge |
Stephanie-mini heste |
23-06-2012 14:53 |
|
Der pusit nok været en dyrlæge som avlivet et dyr og bagefter bakket ud forde personen ikke ville være med til flere avlivninger mon denne dyrlæge gjorde det vis de var så misrøgtet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var ikke 100 dyr! |
Stephanie-mini heste |
23-06-2012 14:57 |
|
der blev avlivet cirka 80 dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kværndrup |
|
|
Vi kan jo allesammen kun tage udgangspunkt i hvad vi får oplyst af medierne.. Selvfølgelig er der flere ting i det her end vi umiddelbart kan se. Og får vi nogensinde den endegyldige sandhed at vide? Jeg tror simpelthen ikke på at der i dagens Danmark bruges så mange resurcer i form af politi (der formodentlig også har rigtig mange andre opgaver) og dyrlæger,medhjælpere osv fuldstændig uden grund. selvfølgelig er handelsmanden da sur,det er penge der fosser lige ud af lommerne. Hvis så mange var interesseret i at hjælpe,så burde de vel ha tilbudt deres hjælp inden det gik så vidt? Nu har jeg 7-9-13 aldrig haft besøg af hverken hestens værn,DB eller andre,men jeg tænker at de da nok ikke sætter en sådan aktion i værk uden nogen form forforudgående henvendelser og påbud om at rette op på manglerne der måtte være?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HMMMMM... |
Stephanie-mini heste |
23-06-2012 15:03 |
|
så se filmene ser dyrne misrøgtet ud???????????????? Nej det gør de ikke. men synes i skal melde jer ind i gruppen på facbook vis i øndsker at støtte op om dette, der også tråd på Hestegalleri ( folk der ogsåkender manden og har været på stedet )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stephanie.... |
CarolineR |
23-06-2012 15:18 |
|
Stephanie: Filmen viser meget få dyr, så som udeforstående er det jo rigtig svært at tage stilling til? Den viser også en betjent og hesteejer der modsiger hinanden angående kommunikationen omkring dyrene, derfor er det svært at tage stilling til ud fra den sparsomme information og billeder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og for en god ordens skyld |
|
|
så blev der KUN aflivet 5 heste! Han har stadig 10-13 stykker tilbage, og er under opsyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hallo hallo |
|
|
Som jeg har forstået det, så er det ikke pga vanrøgt at de er aflivet men pga flere forhold i henhold til regristering af dyrene. og andre forhold der ikke var kommet på plads. Så kan man diskutere om det var rigtigt at aflive, pga papirabejde ikke var i orden eller ej. Men faktum er jo at man ikke må flytte en hest uden den har pas/chippet, Det er noget noget trist sag for alle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linkt til billeder, video mv. |
|
|
Undskyld, jeg ikke hare noget videre spændene at bidrage til debatten med, men hvor er det muligt at finde billeder, artikel, samt video fra denne sag? Nu er billederne samt video, omtalt så meget, at jeg syntes det kunne være interessant at sætte mig ind i sagen - da det lyder til at være et forfærdeligt hændelsesforløb. Mange tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Helt ærligt |
|
|
Den hest, som bliver smidt på lastbilen i starten af videoen, ser bestemt ikke tynd ud. De små ponyer ser heller ikke tynde ud. At skrive, at der er meget nedbidt græs på ejendommen, ja det er sgu da et underligt argument for dårlige forhold. Helt ærligt "nedbidt græs"! Det finder man da på samtlige steder, hvor der holdes heste. Det er jo muligt at give foder ved siden af... suk. Nu har jeg aldrig været på ejendommen, men jeg synes også, at sagen lyder lidt voldsom. Også det med kaninen, som blev slået i hjel, men de glemte hendes unger og ville ikke gøre jobbet færdigt. DET er dyremishandling - overfor ungerne!
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12346123 |
|
|
Nu skriver "Freddy-detvarkattens" at hestene blev aflivet grundet rod i papirerne, og ikke pga. vanrøgt. Vil det sige at hvis ens hest ikke har opdateret pas, eller pas i det hele taget, så afliver myndighederne den nu?? Så tror jeg da godt nok de får travlt med at aflive heste... Mvh Janni
Helt og aldeles hesteløs....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ude af propotion! |
|
|
Jeg er målløs! Ingen af de dyr JEG kan se i klippene/på billederne, hverken de døde eller levende ser sønderligt "misrygtede" ud. HVIS manden har rettet ind hvergang i forhold til dyrenes ve og vel, mener jeg ikke en aflivningsaktion af denne styrke er retmæssigt i orden! HVIS det er "papir-arbejdet" han ikke har styr på (det er der en der nævner her i tråden) Så kunne aktionen da i stedet været en "Tvangsmærkning" og sende regningen til manden. Manglende papirarbejde giver i min verden ikke anledning til aflivning!!!
Hilsen fra Strit 77 Lyngs My Little Fellow: -Nu med video!!! Ledelse: Fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå -og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| målløs over HN... |
|
|
Jeg er målløs over HN og ikke manden... Først og fremmest kan det da på ingen måde ses om en hest er misrøgtet eller mishandlet ved at se et klip hvor dyrene smides i en container og det eneste man kan bedømme er om de er fortynde. Dyr kan jo sagtens være både mishandlede og misrøgtede selv om de ift. huld er ok. Dernæst så bruger hverken DB eller politiet ressourcer på at møde op hos manden igennem en lang lang lang periode, over 7 fremmøder, uden en årsag. Så selv om vi ingen detaljer ved, må der jo helt sikkert være tale om at manden har brudt lovgivningen på et eller flere punkter, uden at få rettet op på sine fejl selv om han har haft rig mulighed for det. Og selvfølgelig skal der være konsekvens af dette. Dernæst hvorfor er det så mere synd for disse dyr end de tusindvis af andre raske dyr der aflives hver evig eneste dag fordi vi vil have kød på bordet, eller fordi folk er blevet trætte af deres hund, kat eller hest? Og hvorfor skal konsekvensen for manden være anerledes fordi det er heste, end den er for alle andre landmænd der har rod i sagerne ift. deres grise eller køer??? Der er blevet taget aktion på nogen ting der ikke var inden for lovgivningen, selv om offentligheden ikke ved hvilke, og det synes jeg er ok!
Mvh Anja
Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre. Johannes Hohlenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til Anja |
|
|
Hej Anja. Jeg er fuldstændig enig i meget af det du skriver, men kan ikke acceptere at DB, Politi og Dyrlæge tager sagen i egen hånd og blæser Dyreværnsloven en lang march for det er i realiteten det de gør.. Læse selv loven specielt paragraf 21 til 25...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Anja |
|
|
Først vil jeg sige at jeg på sin vis er enig med dig. Dog mener jeg stadig, at det er en horribel handling der er foretaget! Har du set klippene og lægger mærke til politidamen deri, ser du en voldsomt selvtilfreds kvinde. Om det er pga. ruset over, at alle dyrene er blevet aflivet eller om det er pga. at hun endelig har fået skovlen under manden, må så være op til den enkelte at afgøre. Men synderlig berørt af det negative i denne sag er hun ihvertfald ikke! Vil foreslå dig at gå ind på FB og læse hvad der er skrevet i gruppen der er lavet og se det link der er lagt ind, af en sag fra den 14 Juni i år. Vil mene at de to sager er meget langt fra hinanden og med en voldsomt uforståelig dømmekraft af begge! Over 500 medlemmer er der allerede af gruppen, som kan se fejlen i denne sag. Det er der nok en årsag til! At du sammenligner aflivningen af de mange dyr i denne sag med dem der giver mad på bordet, mener jeg ikke er i orden. Det er to vidt forskellige verdener der er tale om!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Janni (Fleur) |
|
|
Jeg har altså ikke skrevet det. Jeg har kun læst at han ikke har haft ordenligt forhold til sine dyr, samt mangel på foder og rent vand. TIl ANJA: Jeg er helt ening med dig. Manden har jo haft rig mulighed for at få tingene op og stå. Jeg har dog oplevet dette før. En mand som skulle være ridelærer havde en ejendom, hvor der stod flere heste under virkelig kummelige forhold. Han har været meldt til politiet samt DB og hestens værn. og der skete ikke en dyt. Hestene så ikke tynde ud, men de blev foderet med franskbrød! Sjovt nok boede han hellere ikke på ejendommen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FOLK DER IKKE KENDER HAM ! |
Stephanie-mini heste |
24-06-2012 22:55 |
|
Lad dov være at komentere på noget i IKKE VED ! dyrne hade papierne iorden, de er blevet behandlet som de skulle! gå dov ind på FACBOOK og læs hvad folk skriver istedet for at tro i ved alt NÅR MAN IKKE KENDER PERSONEN SÅ LAD VÆRE T UDTALE JER OM HANS DYR!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IGEN IGEN IGEN. |
Stephanie-mini heste |
24-06-2012 23:06 |
|
Jeg kender Erling personligt og alle der kender ham har skrevet på Facbook også ! mon så mange menesker bakker op vis han mishandler sine dyr ! Mon avlere Skriver derinde og bkker op om det vis hans dyr er Mishandlet hel ærligt til jer der ikke kender ham i burde sku set jer ind i tingene ! der langt fra avis til virkelighed ! OG IGEN TV2 BLEV NÆGTET AT FILME DE DØDE DYR BAG EFTER HVORFOR TROR I DE GJORDE DET?? VIS DER INTET VAR AT SKJULE FATTER JEG IKKE DE IKKE MÅTTE FILME DYRNE! !???? Desuden har der været en fornyglig sag på fyn! flere heste hade ikke pas og var hårdt vandrøgtet de blev sku da ikke slået ned "KUN " en hest blev det da den var hårdt ramt. men ejern fik bøde for de dyr uden pas. Hvorfor skulle man så slå hans dyr ned vis det kun var pas der manglede??????????????????????????? Og alle HADE PAS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg forstår ikke... |
|
|
helt uden at kende nogen i sagen..... jeg forstår ikke hvordan man kan komme og slå 79 dyr ned og så efterlade andre på egendommen??? Hvis vi går udfra at de første 79 dyr var så svært misrøgtede at de ikke stod til at rede, (hvilket jeg har svært ved at forestille mig at en dyrelæge kan nå at undersøge og diagnostisere på 4 timer) hvorfor er der så blevet efterladt nogen? Burde alle dyrene så ikke fjernes øjeblikkelig?? Det her virker simpelthen underligt og skræmmende.... nogen som ved hvilken dyrlæge har stået for a sprøjte så mange dyr ned???? (evt svar i pb, så vi ikk træder nogen over tærene, med jeg vil meget gerne vide hvilken klinik de kom fra da jeg selv bor på fyn...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm kan ikke lige forstå det |
|
|
var på facebook, på siden der er oprettet på baggrund af denne sag, her får man helt klart et indtryk af en rar og dyrevenlig mand, men det undre mig at en alm heste/dyrehandler har råd til at opkøbe små pony hingste og kastrere dem, ja sådan skrev en pige, hvad koster en kastration idag, eller skal det forståes således at han selv kastrede, en anden skriver at han var en dygtig hov og klovbeskære, er han uddannet til det, eller selvlært. fårene der hejses op er ikke klippet, det må være varmt, ved ikke om får skal klippes. hvad med dyreenheder, hvor mange dyreenheder er der plads til på ejendommen. der er mange aspekter i en sag som denne, så selv om manden har været meget velmenende, kan nogen ting godt vokse folk over hovedet så mon ikke man skulle vente med at skyde og brænde politi, dyrelæger, DB, og andre myndigheder, til man får en udmelding om grunden til aflivningen af de pågældne dyr. i dag er det ikke nok at være velmenende
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Mon ikke dyrlægerne har haft en god grund til at aflive dyrene? Jeg vil ikke blande mig i sagen, for jeg er ikke dyrlæge, kender ej ejermanden, men jeg tænker, at dyrene blev aflivet for deres eget bedste. Som en anden skrev tidligere i tråden: "døde dyr lider ikke". Personligt tror jeg, at alle de dyr var endt som kastebolde.
nothing ventured, nothing gained
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrlægerne |
|
|
har da haft gode grunde jo... selv hvis de kun tar 500kr pr afvlivning har de godt nok tjent mange penge på det her... og den med døde dyr lider ikke, det er seføli korekt, men man skal vel ikke slå dem ned med mindre de lider mens de er i live???? den med kastebolde er urimelig, der findes mange som gerne vil give et godt hjem til en svag hest... selv om ingen a dem her så ud til a de sku ha været tvangs fjernet..... jeg er måløs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Dyrlægen har selvfølgelig ikke sagt nej til at aflive dyrene, hvem siger nej til min 50.000kr for 4 timers arbejde, det er der ikke ret mange der gør. Hvis der har været så mange mennesker omkring ejendommen, da dyrene blev aflivet, så finder jeg det underligt at ingen har taget billeder på stedet. Det korte indslag der var på TV viser ikke hvordan forholdene var hos de dyr der blev aflivet. Ikke at jeg har den store tiltro til systemet, for det fejler dagligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opsumering |
LuckyEye ♥Irish Cob♥ |
25-06-2012 12:33 |
|
hej ved ikke helt om det står der. men bare for at opsumere. de kaninunger de ikke aflivede blev sendt til en plejemor af erling. og det var så vidt jeg har hørt 70 raske og sunde dyr der blev aflivet. ydermere, bare så det er på det rene, erling er typen der køber heste som er i rigtig dårlig stand og får dem på benene igen inden han beslutter om det er en der skal sælges. han vil ydermere hellere sørge for sine heste end for sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvad siger ejeren selv? Jeg kan ikke finde noget sted, hvor han står frem og siger noget - det virker lidt underligt på mig, for medierne plejer da nok at kunne få den forurettede part i tale?? Og med ejerne selv men jeg ikke, hvad hans venner kan fortælle, at han siger. Noget lidt andet: Kan vanrøgt/misrøgt ikke være andet end fejlernæring?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opsumering 2 |
LuckyEye ♥Irish Cob♥ |
25-06-2012 12:58 |
|
ps. den første dyrlæge på stedet aflivede 1 hest og nægtede at aflive resten da de var i fin stand og ikke viste tegn på misrøgt. dette gjorde de tilkaldte en anden dyrlæge (kvindelig med ukendt navn)der uden at kny aflivede resten til 2000 kr per dyr. der var penge inden over det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Platugle: Bare en tanke, men kunne det tænkes at ejer, af advokat, har fået besked på ikke at udtale sig pt? Ydermere vil jeg tro, at han nok ikke er helt i stand til at lave de udtalelser, du og andre efterlyser, efter denne omgang! LuckyEye: godt at høre at ungerne er kommet til plejemor! Særligt det, at moren er aflivet men ikke ungerne, er mig helt uforståeligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stephanie-mini heste |
|
|
Stephanie: Hvor godt kender du ham??????????????!!!!!!!! Der er rigtig mange mennesker i mit liv jeg føler jeg kender rigtig godt og som jeg ser dagligt, bl.a. min familie, mine venner, eller vennerne ude ved min hest, men det betyder da ikke at jeg har indgående kendskab til deres personlige oplysninger, såsom korrekt registrering af dyrehold, deres økonomi og regnskaber, eller mange mange andre ting!!! Kender du til disse oplysninger omkring denne Erling??????? For hvis du ikke gør, har du ikke en dyt mere ret til at udtale dig end alle os andre!!!!!!!!!!! Men når det så er sagt kan jeg da godt se at sagen lyder voldsom, men jeg er på ingen måde klar til at være medløber på FB med 500 "skrigende" personer, omkring en sag hvor INGEN dybest set ved hvad der ligger bag. Jeg vil personligt hellere have at politi og DB tager aktion en gang for meget end en gang for lidt! Og er der så virkelig sket nogen ting der ikke skal ske, jamen så må Erling tage det i retten og i medierne og så burde han nok kunne vinde den sag. Dernæst så ved jeg fra de politifolk jeg kender, at de skal have sindsygt godt styr på bevismateriale for nogensinde at tage så voldsom aktion, ellers vil de nemlig få store problemer. Så hvis der ikke kommer mere ud af denne sag er det nok fordi de rent faktisk har haft styr på deres sager.
Mvh Anja
Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre. Johannes Hohlenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske et |
|
|
dumt spørgsmål, men hvor ved i de priser ang hvad dyrlægerne får/fik ?
vh Vipse Nu med privat dagpleje  www.pamhuledagpleje.dk 2100 m2 byggemoden grund sælges i Hyllinge (4700) Tæt ved skole, børnehave/dagpleje og købmand. 275.000 kr ved hurtig handel ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hold da op... |
|
|
Jeg er dybt chokeret - ikke over dyrene der er blevet aflivet, men over folks reaktion. Hvad i alverden bilder folk sig ind? At køre kampagner mod en dyrlæge, som var tilkaldt af kredsdyrlægen og politiet?? Er der nogle her, som ved deres fulde fem tror der er særligt behageligt for dyrlægen at aflive dyr? For det kan jeg garantere Jer, at det ikke er. Man vænner sig til det, men man blir sørme ikke ligeglad - heller ikke ved får nr. 40. Selvfølgelig har der været en grund til dette. Normalt skriges der op om, at der ikke gøres nok. Jeg håber, da at brugerne med de meget stramme kommentarer er vegetarer, ellers må man godtnok sidde med en grim smag i munden over at kunne spise kød fra aflivede raske dyr.
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Alle. Jeg er helt overrasket over alle jeres kommentarer. Det er som i nok kan se mig, der har startet tråden. Jeg har fulgt sagen i medierne og er stadig rystet over sagen, men det skal siges at jeg hele tiden har været af den tro at hvad der er sket selvfølgelig har været nødvendigt- dog undrer jeg mig stadig.
Grunde til min besked nu, er at jeg gerne vil gøre det klart at jeg tager MEGET stor afstand til dem, der direkte kører på dyrlægen. Og til dem der støtter op om facebook-siden, hvor man støtter Hestehandleren. Alle ved jo at dyrlægen kun har gjort sit job. Jeg startede ikke tråden fordi jeg ville tage parti i sagen, men fordi sagen undrede mig.... Ha i god aften allesammen. 
Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
og jeg er åbenbart den enste, der tænker forfangen hest, når jeg ser den 3-benet tinker...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmf tja... |
|
|
Hesselholm: Nej! Det tænkte jeg også! Den er vel nok i fin foderstand. Men husk at fede dyr altså også kan være meget syge. Forfangenhed eller sukkersyge. Jeg tror der er mange aspekter i det her som medierne ikke har lagt frem og som nok heller ikke kommer det. Jeg tror vitterligt ikke på at man i dagens danmark "statuere et eksempel" på denne her måde. Og jeg tror heller ikke at kredsdyrlægen har sagt at disse dyr bør aflives uden grund. Dyrlægen som afliver har ikke taget beslutningen om aflivning. Og politiet fortæller at der ikke var nogen anden dyrlæge tilkaldt. Så hvis de taler sandt så er der altså ingen dyrlæge som har forladt stedet. Men ja, der går helt utrolig meget pøbel i folk over denne sag. Hold nu op!
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg tænker igen: Ingen aflivning uden grund!? Man ser jo kun få heste i indslaget - hvad med resten? Hvor er de? Desuden, synes tinkeren ser ud som den kunne være forfangen heller har pådraget sig en anden alvorlig skade. Måske er hestene ikke tynde, nej, men måske lider de af så meget andet? Måske ejer ikke har råd til at betale for den nødvendige dyrlægehjælp. Jeg skal ikke komme nærmere ind på ejer, for kender ham ikke, men jeg kan virkelig ikke forstå, at man herinde tror, at dyrlægerne bare afliver raske dyr. Der MÅ og SKAL være en baggrund for disse aflivninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Som så mange andre, så begynder jeg også så småt at undre mig. Generelt himler folk op om, at der ikke gøre nok for dyrene, og at dyrværnssager samt misrøgtede dyr, bliver overset. I en sag som denne, hvor der naturligvis var en god grund til at give en del af dyrene fred, ja, så himler folk også op. Vi kan da alle bare være glade for, at der er blevet taget hånd om problemet, for der MÅ have været problemer på den ejendom, hvor dyrene befandt sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I følge FS idag |
|
|
Så er der ikke noget med at den første dyrlæge nægtede at aflive dyrene. Og det er politiet som siger det. Den dyrlæge som er udsat for massig pres kender jeg rigtig godt. Hun er en hammer dyglig pige, som kender til dyr. Og som ejeren af dyrene siger, så har hun ikke noget med sagen at gøre. Hun passer sit arbejde! Noget andet, så kan jeg altså ikke forstå Jer som syntes at det er synd at aflive raske dyr. Hvad med de mange katte og hunde som bliver aflivet hver dag ? bare fordi folk ikke gider dem mere. Her drejer det sig om geder og får! Nå ja så lige 5 heste, hvoraf 3 er heste som alligevel nok ender deres dage på slagteri, da det er markedsheste. Manden er jo hestehandler og kører på Ørbæk og Egeskov. Nej jeg kender ikke manden, men kender til vanrøgt sager, og jeg må desværre sige at rigtig mange skal overveje om de "ser rigtigt". Mange som har dyr som er tynde, kan nemlig ikke selv se det. Desværre. Har oplevet folk med katte, som virkelig er så tynde at kroppen kun overlever ved at tæger på de indre organger, som lever mm. Og det er altså synd for dyret. Her ser vi får, med lang pels (skulle jo nok lige have været klippet pt) hvordan kan I se om de er ok ud fra nogle billeder ? Nej man skal se og mærke på dem. Ellers kan man som publikun ikke se det. Jeg kan kun tage dyrens parti! Helt sikkert. Og man kender manden eller ej, så er det dyrene som det går ud over. Og en afliving er da aldrig sjov, men lider dyr, ja så er det for deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender.. |
|
|
Ikke manden, jeg er enig i, at de dyr på videoerne ikke ser mishandlede ud, en af grundende fra politiet var "Mangel på foder", så jeg tror godt vi kan aflive "Fedme grunden" som nogle her kommer op med.. Om det var korrekt eller ej, at aflive så mange dyr, ved jeg ikke, dog tror jeg det er ret tydeligt at Danmark generalt mangle veluddannet dyrepoliti, jeg syntes det er fuldstændig latterligt, hvor mange sager vi har hvert år i Danmark, med dyr der enten har været igennem årelang mishandling, uden handling fra politiet, og sager med dyr der bliver tvangsfjernet eller aflivet på ringe grundlag. Standarten er pinlig, jeg syntes danmark er et super land, når det kommer til lovgivning om dyrehold mm. vi har bare ikke personerne til at håndhæve de love...
For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nielsen.. |
|
|
Se der er jeg så HELT enig!!! Vi mangler et uddannet dyreværnspoliti i DK!!
Mvh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|