Drømme kan virke, som om de BØR have en betydning - men dybest set, tror jeg ikke, man skal tillægge dem for meget..
Men det er noget med, at jo yngre og raskere den døde er i drømmen jo længere er du, i din heling af sorgen! Fik jeg at vide engang af en drømmetyder.
Jeg har aldrig oplevet en stald i brand - men det er da en tanke, der strejfer mig nu og da, når jeg kører fra stalden.
Lige som, grunden til jeg sidder på HN på dette ukristelige tidspunkt er, at jeg har været på rideskolen og sammen med et par flinke betjente har indfanget 8 heste, som var rendt ud af hegnet....
Den tanke har jeg da også ind i mellem; puha, hvad hvis de render ud om natten og gør frygtelig skade på sig selv, eller andre??
En sådan tanke om brand og ulykke uløser en følelse i kroppen og selvom den er kortvarig og væk, når du går i seng - kan dit sind bearbejde eller brygge videre, på den følelse, mens du sover.
Det kan så igen give en sammenkobling med en anden tidligere følelse - god eller dårlig, som så også optræder i drømmen.
DET ER MIN TEORI - min helt egen lille hjemme-gjorte lommefilosofi