Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alle de regler, ejerskifte?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 23:10

Først og fremmest, beklager dybt, hvis dette indlæg det forkerte sted.

Eftersom det er små 13 år siden jeg sidst indkøbte en hest, har jeg ikke helt styr på det med reglerne omkring pas og papirer.

Det pas hesten er udstyret med, i dette tilfælde et rødt pas, er det det samme som det der hedder konkurrencepas? Eller skal jeg ud og have lavet det også?

Derefter er der, det med ejerskifte. Såvidt jeg kan læse mig til, er det mit job, at sørge for at sælger har underskrevet ejercertifikatet og så skal jeg sende det ind og så får jeg et nyt, med mit navn på? Det lyder næsten for nemt Er dette korrekt?

Og tilsidst, skal alle heste chipmærkes? Jeg har faktisk ikke den ringeste ide, om hvorvidt nyindkøbte hypper er brændemærket.

What the hell we fighting for?
Just surrender and it won't hurt at all
You just got time to say your prayers
While your waiting for the hammer to fall

R.I.P

FERICO

0
0
Svar på denne tråd

Lidt svar
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 07:13

Det pas som din nye hest er udstyret med skal konverteres til konkurrencepas, dette foregår på DRF Portalen.

Mht ejercertifikat, så skal sølger skrive under (på de nyere ejercertifikater også køber) skrive under, derefter sendes de ind og du får et nyt sammen med en opkrævning. Så ja du har opfattet det helt korrekt.

Heste i den organiserede avl (= har rødt pas) som er enten brændemærket eller besigtiget skal ikke chippes.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 18:24

Hejsa..

Jeg har lige været det hele igennem :)

Min hoppe havde ikke medicin-sider i sit pas.. så det skulle sendes ind så de kunne komme i.

Konkurrence "pas" er bare dit alm. pas som du bestiller et klistermærke til, på DRF portalen...klistermærket er konkurrence registreringen.

Og ja det er meget vigtigt at ejercertifikatet er underskrevet af sælger/Ejer, før du betaler så meget som en krone for din nye hest...du skal selv herefter sende det ind til ejerskifte.

0
0
Svar på denne tråd

Okay, tak..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 16:20

.. skal i have

Mdicinsider, konkurrencepas/klistermærke og underskrevet ejercertifikat er noteret.

Så må jeg hellere finde ud af om den er mærket på nogen måde. Brændemærker man haflingere??

What the hell we fighting for?
Just surrender and it won't hurt at all
You just got time to say your prayers
While your waiting for the hammer to fall

R.I.P

FERICO

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider