Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vanrøgt: Hvordan kan de sige
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:40

at der ikke er noget at komme efter?? Jeg syns at billederne taler for sig selv.. Syns sg ikke at de heste er middel eller derover i deres foderstand.. Kæft man kan både blive gal og ked af det over de billeder og ikke mindst over at "der ikke er noget at komme efter" iflg politi og dyrlæge.. Se selv og døm:
www.jv.dk/artikel/1359267:Vejen-- Politi--Ikke-tale-om-vanroegt-af- ponyer-ved-Broerup

Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.

Hestefolket - Kig ind og mød os...
Katte i Fokus - DK´s dejligste katteforum

Min egen HP
0
0
Svar på denne tråd

ud fra billederne
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:55

at bedømme synes jeg nu helt ærligt ikke at man uden videre kan konkludere der er tale om vanrøgt!

Der går nogle ponyer som er igang med at fælde ret så meget. Umiddelbart ser de ud til at være passet i forhold til deres hove, og den plettede i nærbillede "kan" se ud til at være i lidt kedeligt huld. Samtidigt er det vigtigt at huske på, at såfremt der er tale om en plag, så er det altså ikke det fedeste tidpunkt at bedømme den på, da plage jo som oftest får en periode hvor de er knap så spændende at se på.

Som jeg umiddelbart vurderer ud fra billederne, er det ponyer som blot kunne trænge til at blive soigneret. Om det er vanrøgt? Ikke i min verden - det er blot tegn på at de har et dejligt frit liv.

Men som sagt, det er blot ud fra billederne - det kan være det ser noget anderledes ud i den virkelige verden ved selvsyn og "berøring"

Tro på dig selv og dine muligheder,

- derved kommer du længst!

0
0
Svar på denne tråd

kommentarer...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:56

Jeg synes, vi skal poste kommentarer på avisens hjemmeside, så folk i lokalområdet ser det, ikke kun hestefolk. De heste er da stærkt afmagrede! Og har snabelhove!

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 15:04

Altså jeg kan nu intet sted få øje på snabel hove?? Måske jeg er blind, men er der én der gider pege så??

De er langtåede ja, men der er ikke en snabel hov at få øje på, på de billeder jeg ser.

Afmageret er den ene brogede dog, for ikke at sige kraftigt afmageret!

Selvom det skulle være en plag, er det ingen undskyldning for at den ser sådan ud.

De andre virker dog i noget bedre huld.

Mvh

Janni

Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd

Stikkende hofter
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 15:14

og udspilet mave er IKKE velrøgt i hvert fald.

At de totter sådan, det gør ustriglede ponyer med lang pels jo, se bare kamelerne i Zoo.

Jeg kan ikke helt bedømme og det er dårlig hovpleje, eller virkelig mystiske benstillinger, men tiltalende ser det ikke ud, selv hvis man så bort fra huld og pels.

Ej totterne undrer mig alligevel. Jeg synes jeg har set ustriglede koldblodsponyer med en pænere fældning. De har jo både hinanden og træer at gnubbe sig op ad. Det må jo klø helt vildt. Mon ikke der også er lidt orm/udvortes utøj at komme efter?

En ting er hvis tingene ikke er graverende nok til at fjerne hestene og fratage ejeren ret til at holde dyr. En anden ting er, om ejeren måske kunne have fået en påtale og et par gode råd med på vejen (ny folk, ormekur, smed)

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 16:06

Snabelhove??? Det kan jeg nu ikke se..

Det jeg ser på billederne er i min verden ikke vanrøgt.. hvis alle ponyerne fik en ordentlig tur med en strigle, tror jeg ærlig talt heller ikke der ville være belæg for at oprette denne tråd.

Ja, de ser triste ud med lange totter pels, og jeg er af den holdning, at man som ejer har et ansvar for at soignere sine heste- det må jo klø forfærdeligt når der er varmt.

Måske en af ponyerne er lidt mager, men som en anden skriver, kan det sagtens være en plag, eller også kan den have været syg i vinter, og er nu ved at blive fedet op. At en dyrlæge har sagt god for disse ponyer undrer mig bestemt ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 23:06

nu er der vanrøgt og så mishandling

og jeg synes ponyerne her går fint inder under vanrøgt, eller som minimum stærkt forsømte.

gad godt kende navnet på dyrlægen så jeg aldrig kommer til at tilkalde ham og give ham penge hvis jeg skulle flytte til sønderjylland.

den brogede, det er da ikke bare totter i pelsen, men rygraden der sidder der og troner helt alene oppe på ryggen...

og snabelhove har de ikke, men som jeg er blevet belært gennem årene eer det heller ikke velpassede hove.

snarere rigtig god kvalitet ponyhov.

og så mener jeg der er god chance for seriøs fejlernæring når ponyerne midt i juni måned stadig ligner et par kameler i fældning.

det er dælme ikke kønt!

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

banal viden
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 07:13

i min verden er flg:

1. en mave der ser sådan ud, indeholder sandsynligvis orm - i den grad som her vist osse hvis der er tale om plage.

2. At fælde på den måde, så langt henne på året er ikke normalt og oftest = fejlernæring.

3. Der er grundigt brug for en smed. Nok er der ikke snabelhove - men det blir det snart hvis de ik blir ordnet.

4. God huld, sidder ikke bare på sidebenene, men osse til dels på baglår, hals/nakke mv. Der kan man dog intet finde, der giver grundlag for at tænke middel el over middel huld.

Der er forskel på vanrøgt og mishandling. I mine øjne er disse heste misrøgtede (=misvedligehold omformuleret).

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider