Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fitness og anden træning hjemme
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:21

Hej HNere

 

Jeg er egentlig bare nysgerrig efter at høre hvor mange af jer der har investeret i diverse fitnessredskaber, motionscykler, crosstrainers og lign. i hjemmet?

 

Jeg hører jo ofte at folk har et eller andet instrument stående som efter kort tid er blevet til et grimt møbel og en sort samvittighed.

 

Hvad med jer? Har I stadig jeres "instrument", og bruger I det?

Har I haft, men har skilt jer af med det igen, fordi det netop bare samlede støv?

 

Min kæreste og jeg har lige købt hus, og jeg er allerede igang med at indrette den lækre kælder inde i mit hoved. Det kunne blive til alletiders aktivitets/motions/familierum - og jeg er da bare helt overbevist om at jeg ville få brugt hver en dims jeg investerer i...

 

Jeg er en fysisk aktiv person, og kan sagtens finde på at lave øvelser hjemme på stuegulvet, så jeg tror på at hvis vi får indrettet et godt rum med god musik og lækre ting, så vil vi benytte os af det i vinterhalvåret hvor det måske ikke er så attraktivt at hoppe på cyklen til arbejde eller rende en tur i skoven efter arbejdstid.

 

Lad mig høre om jeres erfaringer - gode som grumme, ud i motionsaggregater...

 

Mvh


Winnie






Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:25

min motionscykel står pænt lige her ved siden af computeren, og bliver brugt næsten hver dag..... af børnene ungerne syntes det er skægt at cykle 2 på den, eller cykle baglæns osv. Men brugt til noget fornuftigt, bliver den sjældent

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:56

Jeg har en pullup bar og et hjemmelavet ab-wheel. Derudover har jeg gymnastikringe, og det er i princippet alt jeg har brug for.

En barbell + skiver ville være en fantastisk tilføjelse, men sådan noget koster DYRT!


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 16:35

Jeg tror at hvis man i forvejen er et aktivt menneske, så tror jeg godt man kan komme til at bruge sådan nogle motionsmaskiner, hvis man derimod er typen der er lidt doven og tænker 'NU skal det være!', så er man nok mere tilbøjelig til at lade være med at bruge dem efter de er blevet pakket ud :p

0
0
Svar på denne tråd
 
 X-træner
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 22:35

Vi har en X-træner. Det første meeeget lange stykke tid samlede den støv :( Men i vinters gik jeg i gang. De første par uger var jeg FÆRDIG! efter få minutter, men i løbet af en måned kom jeg op på 15 næsten hver dag.

 

Nu er jeg oppe på min. 30 hver dag (5-6 dage om ugen) og af og til tager jeg 15-30 min ekstra.

 

Den stod først i et værelse, men det var for kedeligt kun at se film på en 17 tommer bærbar ;D så nu står den og er grim og praktisk foran TVet.

 

Og jeg er blevet mega glad for den. Resten af familien .... overlader den til mig he he



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 06:52

Jeg har en hulahopring, og den bliver dælme ikke brugt meget

jeg tager hellere en tur i fitness centret og tager 30 min på crosstraineren efterfulgt af 30 min styrketræning :-)




SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 10:54

Jeg har selv investeret i noget så simpelt som et sjippetov og en fitnes hulahop-ring. Hulahoppen bruger jeg, når jeg liger orker at flytte samtlige møbler i en radius af 3 meter væk

Sjippetovet kan jeg desværre ikke længere bruge, da jeg er flyttet permanent hjem hos min mor i lejlighed - og der er begrænsninger for hvor tosset jeg vil opføre mig i gården haha.

 

Ellers har min far et løbebånd hjemme ved ham - det brugte jeg flittigt, da jeg boede der. Der var tørre perioder, hvor det i bogstavelig forstand bare stod og samlede støv, men så kom der også gang i det igen.

 

Nu har jeg så meldt mig ind i et fitness-center, så det er for sig ikke nødvendigt med træningsudstyr hjemme for mit vedkommende, men det er helt klart meget nemmere!


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træningscenter
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 11:34
Vi har også haft abon. til træningscenteret ..... det støvede til ;o)

Det er hurtigere lige at tage 15 min. foran TVet end at pakke tøj, hen og træne, hjem, i bad ......


Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 12:03

haft fitnessabonnement 3 steder - ingen af gangene var det en succes, så nu har jeg droppet det helt. Jeg bliver bare ALDRIG motiveret nok til at skulle bevæge mig et sted hen for at få min motion.

 

Nu løber jeg 35-40 min. på vej og skov, og så har jeg en 25 min. styrke-/cardiotræningsvideo liggende, som jeg bruger næsten hver dag - til det formål har jeg en måtte og håndvægte med forskellig vægt. Hvis jeg havde plads og råd, så ville jeg ELSKE en crosstrainer og et løbebånd til vintermånederne. Jeg er helt sikker på, at jeg ville få det brugt, så længe det var hjemme hos mig selv, så jeg ikke skal slæbe min bagdel ned i fitnesscenteret efter arbejde (hvor jeg er træt, sulten og - tadaaa - doven ).

 

Når I nu har pladsen, så ville jeg da go for it - men tænk nøje over hvilke maskiner og udstyr, du vælger. Der er sikkert mange derude, der har alle de mystiske maskiner fra TV-shop liggende under sengen permanent

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 cykel..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 19:46
Jeg har købt en brugt spinning cykel. Den cykler jeg på en halv times tid hver anden dag, men jeg ser prison break. Dejligt at være fri for st skulle ud sf huset for at træne.

Mvh Lene


"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 23:23
Hele vores udestue er stoppet til med forskellige træningsinstrumenter - lige nu fungerer det fortrineligt som hylder til vores køkkenting mens vores køkken er under ombygning :-)

Kæresten mener at han kommer til at bruge det på et tidspunkt, så det står der stadig..

Selv er jeg helt vild med at løbe og trækker i løbetøjet og løbesko hver anden dag, i al slags vejr - jeg dur altså ikke til indendørs træning, og efter min ulykke for fire år siden er løbetræningen blevet en kilde til en nogenlunde smertefri tilværelse :-)

Mvh Heidi og den pletløse plethest

 

 

 

"Some people talk to animals. Not many listen though. That's the problem."

 

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - I miss you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fitness
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 23:45

Vi har et af de der grimme monstrumer stående i kælderen, en maveøvelsebænk af en art som min kæreste ikke mente han kunne leve uden. Men da den havde stået i stuen og samlet støv i nogle måneder skilte jeg den ad og bar den i kælderen. Vi har også en ministepper som min kæreste ikke mente... den står under en reol og samler støv, men den fylder ikke, så der får den lov at blive stående.

 

Vi har så også to sæt håndvægte og et par måtter, og de bliver brugt stort set hver dag. Når min kæreste er hjemme er det helt sikkert hver dag, men jeg selv løber 3 gange om ugen, så de dage gider jeg ikke anden motion og yoga 2 gange om ugen, hvor jeg heller ikke har behov for anden motion de dage. Jeg er slet ikke typen der gider fitness-centre, så det er rent held at min nabo har dyrket yoga i 25 år og bor 200 meter fra mig = gratis undervisning (hun siger det er motiverende for hende at jeg kommer, så det har nu stået på i 2 år).

 

Min kæreste ville gerne have en crosstræner, men jeg har på fornemmelsen... gæt selv... Indtil videre er det dog lykkedes mig at holde ham hen med snak....

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fitness
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 23:49

Nå ja, vi havde også en motionscykel som vi gav naboerne (de ville gerne have den), da den stod og... gæt igen igen.. samlede støv hos os. Efter at have stået og samlet støv hos dem i et lille års tid er den nu endt hos nogle andre naboer, og så må vi se hvor længe den bliver hos dem, før den vandrer videre mod nye horisonter.

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lenuccia
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 00:01

Akkeja, alle de gode intentioner

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 motion
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 19:51

jeg har en motionscykel og jeg brugte flittigt 4 gange om ugen. men nu er den gået i stykker!!!!!!!

 

så den står bare, indtil jeg har fået taget mig sammen til at få pillet computeren af, og sendt til rep.

 

imens prøver jeg at løbe lidt 3 gange om ugen, men det er noget mine knæ og fodled bestemt IKKE bryder sig om!

 

har også en fitness hullahopring, den bruger jeg 3-4 gange om ugen i 20 min.

 

har også et smart sjippetov et sted men hvor, må guderne vide

 

jeg ville gerne have en stepmaskine. den ville være god til mine korte akilesener

 

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen


¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

Jazz

 

 

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning ved stalden?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2023 14:10

Nu er denne tråd efterhånden MEGET gammel, men jeg synes alligevel det er interessant læsning - og hvis I stadig er der, kunne jeg godt bruge jeres inputs.

 

Vi har en ganske stor ejendom med mange opstaldede heste. Vi går med tankerne om at bygge en del af stalden op til et slags fitness/træningsområde, både til os selv, men også til rytterne som kommer her.

 

Er det noget, I ville anvende, hvis det var jer? Eller kommer I bare ud for hestens skyld, og så vil I hellere træne hjemme/i fitnesscenter?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kirstine 1990
Forfatter: 
Dato:  28-09-2023 14:00

Kirstine1990: nu har jeg godtnok hestene hjemme, men synes det er en fabtastisk ide! Mange laver træning ved siden af ridning og det kan da kun være en win/win situation med træningsmulighed hos hesten! Det er både tids- og transportbesparende!


???? Bro og Ælling ????

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  29-09-2023 09:18

Jeg træner - både hjemme og i et privat træningscenter, hvor jeg går på et lukket hold med nogle fantastiske piger :) Vi træner 2 gange ugentligt (en gang cardio og en gang styrke), og så snupper jeg som regel en ekstra styrketræning i weekenden på et åbent hold.

 

Under Corona-nedlukningen trænede vi sammen via Zoom (det var faktisk overraskende godt ) og dengang investerede jeg i nogle redskaber af den slags, som ikke fylder så meget (kettlebells, håndvægte, en plyoboks). Dem bruger jeg måske en enkelt gang om ugen - og hvis jeg af en eller anden grund misser en træning, så får de en ekstra tur :)

 

Jeg ved ikke med træning i stalden/samme sted som hesten. Det ville nok ikke fungere for mig, for jeg lugter altså af hest, når jeg har redet og ordnet stalden - og så er jeg som regel for træt til at træne. Omvendt, så er jeg for træt til at ride når jeg er færdig med at træne - især efter cardio

 

Men nu er jeg jo også halvgammel, og har et par skavanker som nedsætter min udholdenhed.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider