Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilberede kyllinge filet
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 13:50

Ja nu må jeg simpelthen vide hvad hemmeligheden er bag at tilberede et god saftig kyllinge filet.

Når jeg laver kyllinge filetter bliver de altid så tørre.

Det må meget gerne være så man kan lave filetterne om aftenen og så evt medbringe dem på arbejde næste dag.

Så folkens kom med jeres tips til hvordan laver gode kyllingefiletter!

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 15:18

Jeg ville nok skære dem i strimler eller hakke dem. Med strimlerne kan du lave lynstegte ting eller bare smide dem på en salat.

Hakket kan du lave dem til små kødboller, evt. med krydderier.

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 15:29

plejer at stege dem ved mellem varme, og mine er altid dejlige saftige.

og ellers hvis de skal vlre rigtig gode laver jeg fyld i dem, og så bacon om.

Ældre stübben mf special springsadel sælges billigt.

Her og nu 1000 kr monteret.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 16:26

Jeg bruner dem hurtigt, og skruer helt ned og lader dem stege færdig under låg - det syens jeg gør dem mere saftige.

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 22:48

Bag dem!

Vi pakker dem, lidt 80'er inspireret, ind i bacon og steger dem hele i oven.

Hold øje med dem! De er færdige når overfladen føles blød, men ikke FOR blød. Det er en balancegang, man skal lære at kende.

Når de er tilberedt ordenligt, drypper lys væske fra dem, når de skæres ud og så smager de fantastisk - i modsætning til de fleste alm. tilberedte kyllingebryster.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 23:28

at lave en marinade der er godt væskefyldt, marinade og kylling kommer i ovnen - kunsten er at tage dem ud før de bliver overkogt, men der skal meget til når du koger dem i ovnen.

Giver det mening?

Hvis det skal gå hurtigt laver jeg en marinade af soya, hvidløg og sweet chili sauce eller appelsinmarmelade + vand.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Stegetermometer
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 00:41

Jeg krydrer altid mine og smider dem i et ovnfast fad og så bare en tur i ovnen med et stegetermometer i. Så er jeg helt sikker på at de er ordentligt gennemstegte og synes de bliver mere saftige i ovnen. Når det skal være rigtig godt så hælder jeg lidt sur/sød sauce fra glas over dem inden de kommer ind - fantastisk som marinade!

//Desirée

0
0
Svar på denne tråd

Skær ind over midten
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 08:40

Jamie Oliver gør noget rigtig smart som vi har taget til os hjemme.

Du skærer ind i midten af fileten ude fra siden. Når der er ca. 2 cm til kanten stopper du og åbner den op. Fileten er nu blevet ca. samme tykkelse over det hele og steges så på panden. Det er vist det der er hemmeligheden - at få den til at være samme tykkelse over det hele. Så du kan også banke den let mellem et par stykker film.

Den her metode gør at den ikke mister saften, og netop ikke bliver et kedeligt stykke kød med stegeskorpe som man bliver RET træt af i længden.

Generelt laver Jamie Oliver rigtig meget godt med kyllingebryster, så måske du skulle surfe lidt rundt på hans hjemmeside.

www.mia-haugsted.dk

Dale Chavez Showsadel sælges. En sadel som alle drømmer om! Masser af sølv og flot tooling. galleri.mia-haugsted.dk/#13.0

0
0
Svar på denne tråd

Koger dem!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:59

Når jeg skal bruge dem i fx. salat plejer jeg at koge dem, og nogle gange steger jeg dem måske bare lige hurtigt i karry eller paprika bagefter for at give lidt smag

VH

Cecilie

- med den smilende Amber.

0
0
Svar på denne tråd

alt blir tørt
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 07:37

hvis det får, for meget/for længe

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 08:16

Jeg tilbereder mine i stegepose/stegeso..

Intet bliver tørt og jeg kan stege alle de rodfrugter og grønt med som jeg vil :) tilsæt marinade og lidt fedstof og du har en god "sovs" med.

Det smager fantastisk...

Der ud over steger jeg også meget andet i stegeposen/stegesoen, koteletter bliver enorm møre og kødtern tager kun 30 min, i stedet for den 1½ time de ellers skal simre i gryden.

Det er den bedste opfindelse efter min mening og jeg laver ofte et helt måltid på 30 min der i.

Har en del opskrifter hvis du er interesseret.

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på præsentation.

Købt på Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 10:30

Jeg vil gerne have lidt undervisning i hvordan man bruger en stegeso

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 12:16

Normalt hvis jeg skal lave kyllingfilet snyder jeg lidt og enten pakker dem ind i bacon eller skinke - synes det holder lidt på saften.

Men mange tak for alle jeres bud - det nemmeste er nok bare at lave dem i ovnen, og så i køleskabet.

Nordheden du må da meget gerne sende nogle opskrifter til mig - du kan evt. få min mailadresse hvis det er nemmere?

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider