Vil høre om der er nogen her på HN der enten selv får handikaptillæg til deres SU eller kender nogen der gør det?
Og hvad i/de lider af for.
Jeg har selv slidgigt og har utrolig svært ved de jobs der nu engang er til de studerende. Jeg fungerer normalt i dagligdagen, men at arbejde i butik = stå op i flere timer uden at gå særlig meget rundt får jeg enormt ondt i knæene af.
At sidde ved kassen kan jeg heller ikke pga en gammel skade i ryggen, som jeg stadig døjer med ind i mellem, fra da jeg arbejde som kassedame 20-30 timer/ugen for et års tid siden.
Jeg kan godt holde til et rengøringsjob i et par timer, men dem er der jo ikke så mange af. Det er for meget for mig at få arbejde ved et rengøringsfirma og arbejde 8 timer lørdag/søndag. De ansætter ikke folk 4 timer eller lign om ugen.
Pt. serverer jeg ved siden af rengøringen for at få det til at løbe rundt, og jeg har ondt i håndledene i dagene efter. Må antage det også er gigten da flere har sagt at jeg håndtere tallerkener og fade korrekt.
Men jeg gider bare heller ikke rigtig at ansøge hvis SU kontoret griner r*ven i laser