Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Handicap tillæg
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 00:38

Vil høre om der er nogen her på HN der enten selv får handikaptillæg til deres SU eller kender nogen der gør det?

Og hvad i/de lider af for.

Jeg har selv slidgigt og har utrolig svært ved de jobs der nu engang er til de studerende. Jeg fungerer normalt i dagligdagen, men at arbejde i butik = stå op i flere timer uden at gå særlig meget rundt får jeg enormt ondt i knæene af.

At sidde ved kassen kan jeg heller ikke pga en gammel skade i ryggen, som jeg stadig døjer med ind i mellem, fra da jeg arbejde som kassedame 20-30 timer/ugen for et års tid siden.

Jeg kan godt holde til et rengøringsjob i et par timer, men dem er der jo ikke så mange af. Det er for meget for mig at få arbejde ved et rengøringsfirma og arbejde 8 timer lørdag/søndag. De ansætter ikke folk 4 timer eller lign om ugen.

Pt. serverer jeg ved siden af rengøringen for at få det til at løbe rundt, og jeg har ondt i håndledene i dagene efter. Må antage det også er gigten da flere har sagt at jeg håndtere tallerkener og fade korrekt.

Men jeg gider bare heller ikke rigtig at ansøge hvis SU kontoret griner r*ven i laser

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 00:50

Min kæreste har søgt pga. hans syn. Han har -20 på begge øjne, er farveblind, kan ikke se i modlys og heller ikke godt i mørke.
Fordi han har så nedsat syn bruger han meget mere energi på at læse, se osv. end os andre og bliver hurtigere træt i hovedet. Skulle han have et fritidsjob ville hans energi gå til det = mindre energi til læsning.
At få et fritidsjob ville for ham også være svært da de jobs man kan få er nogle hvor man skal bruge øjne - fx. se stregkoder.
Han kan se, men det duer jo ikke at han skal hen og nærstudere alle vare for at finde en stregkode eller ikke kan se tallene på stregkoden.

Han søgte i oktober, i april blev han sendt til speciallæge og er godkendt. Nu venter vi så på at få pengene.

Kan fortælle dig det tager lang, lang tid. SU er langsomme, ved ingenting og må intet fortælle. Sagen røg først til arbejdsskade styrelsen, så tilbage til Su, så til lægen, så til su også til arbejdsskade styrelsen hvor den har ligget siden 10 maj og intet mere er sket.

Inde på hjemmesiden står der op til 6 måneders behandlingstid - den overholdes ihvertfald ikke her.

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 01:02

Ja kan godt se derinde at det tager lang tid.

Jeg kan bare ikke helt regne ud om det kan betale sig at bruge pengene på en lægeerklæring.

Alle de handicaps de lister op derinde er jo nogen, som jo egentlig er værre end mit. Men omvendt har jeg jo også svært ved at passe et job og få økonomien til at hænge sammen.

På en rigtig god måned kan jeg tjene 2500kr ca og det er både servering og rengøring. Der serverer jeg ca 3 tre i løbet af en måned a 5-6 timer og jeg er smadret bagefter.

0
0
Svar på denne tråd

Handicaptillæg.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 07:37

Jeg kender to der får det.

Den ene har sclerose og den anden et eller andet psykisk. Ved faktisk ikke hvad det er, men hun får medicin for at kunne kuncentrere sig, og skal bruge rigtig meget energi på at læse lektier. Så med h.tillæg kan hun bruge sin energi på læsningen og ikke andet.

Indehaver af DAMP-ponyen!

0
0
Svar på denne tråd

overskritt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 07:58

Jeg får handicaptillæg. Efter en rideulykke knuste jeg musklerne i hoften, fik skader i lænden, benet blev slået skævt og der er en del nerveskader.

Med hensyn til job så jeg kun lige klare mig igennem uddannelsen. Forstået på den måde, at jeg virkelig skal kæmpe for at følge forelæsninger osv. Og må direkte hjem i seng hver gang. Mine opgaver, læsning osv laver jeg liggende. Jeg kan kun gå ganske lidt og må ofte have krykker med. Derudover giver det koncentrations og hukommelsesproblemer, så jeg skal læse rigtig meget for at være med. Derfor ville jeg på ingen måder kunne klare nogen form for fritidsjob og er flere gange blevet opfordret til at stoppe uddannelse.

Om du vil ansøge er jo op til dig. Der er min ½ års behandlingstid. Jeg tror næppe de griner af dig, men måske de afviser.

0
0
Svar på denne tråd

Du behøver
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 12:31

IKke en læge erklæring, end ansøgningen og så indhenter de selv de oplysninger de skal bruge. Jeg overvejer selv at søge pga gigt og har snakket en del med dem der harmed det atgøre i styrelsen.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 12:40

Lige en lille sidebemærkning, kender flere der har fået støtten med langt mildere skader end det jeg har.

Så de griner næppe af dig :)

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 23:47

Tak for svar Nu har jeg i hvert fald fået en tid hos min læge på tirsdag så han kan vurdere om alt i min journal er som det skal være eller om han skal sende mig til en reumatolog.

Er det egentlig de der knap 8000kr man får i alt eller får man dem oveni den almindelige SU på 5500kr? Jeg mener det er i alt, og min søster tror det er oveni.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 07:56

Du får de tillæg + su. Efter skat har jeg lige knap 10.000,- udbetalt pr. måned :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider