jeg tør ikke at springe. Har aldrig gjort, lige meget hvilken hest jeg har redet på. Har ikke stolet 100% på dem. Også selvom at det har været heste som har sprunget MB.
Nu hvor jeg har brugt 10 år sammen med mine, ja så er modet der til at skulle prøve det. Helt sikkert. Simpelhen fordi jeg kan stole på dem. Jeg stoler 110% på dem begge. Vi er partner.
Det var også grundlaget for at jeg købte plag, da jeg skulle have hest. Stod og overvejede en skovturshest som du nu gør, men idet jeg har set rigtig mange heste som er ødelagte, ja så syntes jeg ikke at have havde lyst til at skulle arbejde videre med problemheste. Man behøver jo ikke at købe sig til problemer. Så jeg valge at bruge mine penge (hvilken jeg ikke havde de store af - 20000 kr) på en ordenlig plag, med god stamtale. Året efter var jeg så endelig ude efter en ridevant hest, men faldt for hoppens 2 års vallakplag. Så nu har jeg bare to heste som er lige gamle, og så meget søskende som de kan være når der nu er to dage imellem dem.
Ja det var til stor sorg for avleren. Hun havde set dem begge på stævnepladser rundt i landet.
Jeg bliver aldrig stævnerytter. Nyder det hyggelig turridning, samt hyggen med hestene. Men har aldrig fortrydt at jeg købte en unghest istedet for en ældre trafikvant.
Noget helt andet:
Har du overvejet at ride western ? Eller bare prøve "de 7 lege"?
Prøvede for en del år tilbage, en lækker westernredet hoppe. Hun havde været tilredet i 3 mdr, og var total cool. Ingen problemer overvejet.
Mine heste er trænet på samme måde. Valgte at finde en træner, som træner "de 7 lege", og det har været det bedste for begge mine heste og jeg. Det gjore at vi fandt ud af at samarbejde.
Jeg syntes at du skal vælge med hjertet. Er du glad for hende, som hest, ja så brug noget tid på at træne med hende. Begynd allerede nu at tage hende med ud som håndhest. Lær hende fra jorden at biler ikke er farlige, og at hun kan stole på dig.
Har du ikke hjertet med hende, og du endelig bare skal have en hest for at ride, ja så find et andet hjem til hende, og så prøv at se om du kan finde en som bedre passer dig. Men så skal du være meget ups på at mange vil forsøge at sælge dig katte i sækken. En skovturshest kan jo betyde mange ting.
Held og lykke med din beslutning